תאילנד גן עדן רומנטי


בתאילנד יש כל מה שגן עדן מהסוג הרומנטי צריך לכלול - פוקט, קוסמוי, קופנגן, או קו-פיפי כוללים בעיקר נוף נפלא, שייקים אקזוטיים והרבה אפשרויות למנוחה ובטלה, כמו שצריך.




מתי נוסעים לתאילנד ?

מבחינת מזג האוויר, התקופה הטובה ביותר לטייל ברוב חלקי תאילנד היא בין נובמבר למרץ - אלו חודשים פחות גשומים, ועדיין לא כל כך חם. הטמפרטורות בדרום יותר מתונות, כך שכאשר שאר תאילנד בוערת מחום בין אפריל ליוני,, אפשר תמיד לברוח דרומה.

בצפון תאילנד הכי נעים לטייל בין אמצע נובמבר לתחילת דצמבר, או בפברואר, כאשר מתחיל להתחמם מחדש. אם אתם מתכננים לשהות בבנקוק, שם חם מאוד באפריל ואילו באוקטובר גשום שני החודשים הגרועים ביתר, מבחינת מזג האוויר לבקר בבירת תאילנד.

חודשי השיא של ענף התיירות הם נובמבר, דצמבר, פברואר, מרץ ואוגוסט, ולא מעט מבקרים מגיעים גם בינואר וביולי. אם חשוב לכם מאוד להתרחק מהמון תיירים, שקלו אפשרות לטייל בחודשים שמחוץ לעונה, אפריל, מאי, יוני, ספטמבר ואוקטובר, אז אפשר ליהנות גם ממחירי מלונות זולים ומתעריפים מוזלים אחרים.

ספא בתאילנד 

אתר ספר יוקרתי ויקר בפוקט שבתאילנד, Amanpuri, שמציע חוף פרטי חלומי, בתי עץ, אוכל משובח ושירות אישי ללא תחרות.

70 חדרי אירוח ועוד 30 וילות מפוארות יש באתר המגשים חלומות רומנטיים, עם דקלי קוקוס על החוף, ועם אנשי צוות שמגישים ללא הרף קוקטיילים צוננים העשויים ממיצי פירות טרופיים.

בספא מציעים, שלל טיפולים בנוסח דרום מזרח אסיה, כולל טיפול תאי מסורתי על בסיס עשבי תיבול מקומיים.

המחיר מתחיל מ- 700 דולר לזוג ומרקיע שחקים, אבל פעם בחיים אפשר .
תיירות בצפון תאילנד 

התאילנדים אינם אוהבים להציג חורבן ומפלה, אפילו תמונות המלך התלויות ברחובות מראות אותו תמיד בצעירותו, אף כי הוא למעלה משמונים כיום. אולי משום כך הם אינם ממהרים להמליץ על אחד מטיוללי היום המקסימים ביותר שניתן לבצע מהעיר גיחה אל העיר החרבה איוטאיה, שהיתה פעם בירת ארצם.

במאה ה 18 עלו הבורמזים על איוטאיה, החריבו את עשרות מקדשיה, בזזו את הזהב שכיסה אותם י צרו ממנו את פגודת "שווה דגון" הענקית שבבירתם רנגון. הם גם כרתו את ראשיהם של פסלי הבודהה, שהיו במקדשים.

היום נותרו במקום, שעה וחצי מצפון לליבה של בנקוק, שדרות ארוכות של פסלי בודהה ערופים ועשרות מגדלים תמירים של אבן לבנה, כן יש עצב במקום הזה, אבל מי שלא זכה לבקר באתרים מקודשים של דרום מזרח אסיה, כמו מקדש אנקגור ואט שבקמבודיה, חייב לעצמו את הקפיצה הזאת.

עוד מצפון לעיר: מוזיאון הידידות התאי-סיני בעיר סופאן בורי, הבנוי בצורת דרקון ענקי, והשוק החמוד בכפר סמצ'וק. טעימה בדוכנים וטיול לאורך תעלה יפהפייה ופסטורלית המובילה אל שדות אורז ללא סוף. כל זה קורה אומנם מחוץ לבנקוק, אבל כל כך סמוך אליה שגם אלה בעצם חוויות מבנקוק.



אתרי תיירות מומלצים לביקור בתאילנד למשפחות עם ילדים:

סיאם ניראמיט - מופע אורקולי שהוא הכלאה פרועה של ריקודים תאיים מסורתיים ופירוטכניקה מתוחכמת. התוצאה מרשימה ... המחיר כולל גם סיור בשחזור מרתק של כפר תאילנדי מסורתי, כולל תוואי טבעי, צמחייה ועפילוו תעלה. בקתות הקש החביבות מאוכלסות על ידי טוות משי, מתקיני מסכות ושאר אמנויות תאיות מסורתיות.

האקווריום - האקווריום הגדול שוכן בקומות התחתונות של הקניון הגדול ביותר במזרח אסיה. האקווריום מחולק לשבעה אזורים המדמים תנאי אקלים ושטח מגוונים, דוגמת יער גשם, לב הים וריף עמוק. עשרות אלפי מינים וזנים של דגים משייטים עם תמנונים, כלבי ים וכרישים.

טיול אופניים - ארבע עד חמש שעות של רכיבה, ברמות קושי מותאמות לצרכים ולמגבלות של הקבוצה: ביקור  בשכונת עוני, בבית ספר לאיגרוף תאילנדי, ביקור ביער.

ספארי וולרד - פארק השעשועים מחולק לשני אזורים: פארק פתוח לסיור במכוניות, בו ניתן לפגוש ג'ירפות, זברות, אריות, נמרים וזנים נדירים כמו הפנדה הלבנה. בחלקו השני של הפארק מטיילים רגלית וניתן לצפות שם במופעי חיותת מאולפות דולפינים פילים ואורנג אוטנגים.
שייט בנהר הצ'או פראיה Chao Phraya, נהר הראשי החוצה את העיר שלגדותיו ממוקמים מקדשים ומלונות פאר, לתעלות מסביב בהם מתגוררים לעתים בתנאים לא קלים, רבבות מתושבי העיר. ניתן להצטרף לסירת התיירים, שעוגנתת בתחנות אטרקטיביות לאורך הנהר, בהן ניתן לרדת ולהמשיך אחר כך בסירה הבאה.

פארק לומפיני Lumphini הפארק הגדול שבמרכז העיר, אלפי תאילנדים מגיעים למקום, חלקם מתרגלים טאי צ'י, אחרים  מצטרפים לדיסקו המוני, או לסתם הליכה. שוטטות בפארק לומפיני יכולה להוות אתגר לתייר ולהיטמע בהוויי  התאילנדי.

צ'יינה טאון הרובע הסיני של בנקוק, הוא מהמשמורים והמסורתיים שעדיין פעילים בעולם. ברובע אפשר לראות אין ספור  דוכני אוכל, בגדים, נעליים וחפצים שונים ומשונים. שוטטות מקסימה וללכת לאיבוד בסימטאות הצפופות.

ארמון המלך Grand Palace, ארמון שמשתרע על פני למעלה מ- 200 דונם של מקדשים, ארמונות ומבנים בארכיטקטורה  תאילנדית, עם אינספור פסלים מוזהבים ופינות גן מטופחות. יש עוד הרבה מקדשים חשובים ומעניינים בעירר  ובסביבתה.


תאילנד - ספורט ימי, פארקים וטיפוס הרים

אפשר להתחיל את הטיול בבנקוק, שמציעה מגוון עצום של בילויים ופעילויות: שווקים, גנים, פארק "עולם הספארי" ופארק החלומות, ביקור בארמון המלך, שייט תעלות ועוד. את שאר הזמן אפשר לפצל בין צפון המדינה לדרומה. בצפון בצ'אנג מאי וצ'אנג ראי, אפשר לצאת לטיול על גבי פילים, לטיול ג'יפים ולשייט רפסודות. הדרום של מחוזז קראבי לעומת זאת, מציע פעילות ספורט ימי, צלילה ונופש לחוף הים.

אפשר גם להשתתף בקורס טיפוס הרים על מצוקי ענק, לשוט בסירות קאנו בין צמחי המנגרובים והמערות החבויות בתוך מצוקי הקארסט ובתוך הג'ונגל הפראי לאורך החופים. הים מזמין צלילה בשנורקל בריפים היפהפיים, וחובבי הליכה יכולים ליהנות מטיפוס של 1,200 מדרגות למנזר הנמר. שמורות הטבע מאפשרות שייט בקיאקים או טרק רגלי במטע גומי והרשימה עוד ארוכה.

אם לא נעזרים בחברה ישראלית לתיאום חבילת טיול מהערץ, כדאי לתאם מראש לפחות את תחילת החופשה כולל הזמנת בתי מלון וכניסה לאתרים, כדי לא לבזבז שם זמן על פרוצדורות.

תאילנד בטוחה וידידותית מאוד לתייר. יש להיזהר מגניבות ולהשגיח היטב על הציוד במיוחד בתחבורה הציבורית.





צלילה ושנירקול בתאילנד
שני קווי החוף של תאילנד והאיים שלאורכם, פופולריים בקרב חובבי צלילה בזכות המים הנעימים והמגוון הססגוני של בעלי החיים הימיים. מרכז הצלילה הפופולרי ביותר הינו עדיין פאטאיה, פשוט בגלל מיקומו פחות משעתיים נסיעהה מבנקוק, והוא עמוס בחנויות ובמועדוני צלילה. יש מספר איים עם שוניות אלמוגים, במרחק שייט קצר מפאטאיה.

פוקט הוא מרכז צלילה השני בגודלו, עם מספר מועדוני הצלילה הגדול ביותר ומגוון אתרי צלילה הרחב ביותר. חלק מאתרי הצלילה סמוכים לאיים קטנים ביניהם אאו פאנג-נגה על תצורות הסלע הייחודיות והמים הירוקים והצלולים; איי סמילאן וסורין המפורסמים בים אנדמן.

יש שפע של מועדוני צלילה גם באיים עטורי הדקלים קוסאמואי, קופנגאן וקו טאו, במפרץ תאילנד מול סוראט תאני. במחוז צ'ומפון, שמצפון לסוראט תאני, יש כתריסר איים, שסביבם שוניות אלמוגים.

אתרי צלילה חדשים יותר הם רכס ההרים הימי, המכונה בורמה באנקס מצפון מערב למו קו סורין, קאו לאק ואיים לחופי המחוזות קראבי וטראנג. כל אתרי הצלילה הללו, פרט אולי לבורמה באנקס, מתאימים גם לשנירקול, כיוון ששוניות אלמוגים רבות נמצאות בעומק שאינו עולה על שני מטרים.

הצלילה בשוניות האלמוגים בים אנדמן מומלצת במיוחד כ- 210 סוגי אלמוגים וכ 108 דגי שונית. מסכות, סנפירים ושנורקלים מושכרים לא רק במועדוני הצלילה, אלא גם בגסטהאוסים רבים באזורי החוף.

טרקים בתאילנד 

טרקים הם אחד ממוקדי המשיכה המרכזיים בצפון תאילנד. טרק אופייני בצפון אורך שלושה עד ארבעה ימים וניתן גם לצאת לטרקים בני יום אחד עד עשרה ימים. הטרק כולל הליכה בשעותת היום, באזורים הרריים מיוערים, ולינה בכפרים שלל שבטים שונים, כדי לספק גם את העניין בטבע וגם את העניין בבני האדם.

ניתן לצאת לטרקים גם בפארקים ההמלונות הזולים בתאילנד הם מן הטובים בדרום מזרח אסיה מבחינת התמורה למחיר. כמעט בכל מקום בתאילנד אפשר למצוא חדר לזוג במחיר הגיוני. לפעמים יש באותו מלון חדרים במגוון חדרים רחב חדרים מהודרים, וחדרים פשוטי עם מאווררים.


מלונות בתאילנד 

גם בעיירה הקטנה ביותר יהיה מבחר של מלונות אולם השפה תהווה מגבלה מאחר ובעיירות מתקשים לדבר באנגלית. המלונות התאילנדים הסטנרטיים שמנוהלים במקרים רבים על ידי משפחות הם המקום הלינה הנפוץ ביותר והמחירים בהם סבירים בהחלט.. מלונות אלו ממוקמים בדרך כלל ברחוב הראשי של העיירה או ליד תחנות רכבת ואוטובוסים מרכזיות. בעיירות החוף הפחות מתויירות בדרום תאילנד אפשר למצוא בונגלוס חוף פרטיים ונחמדים.

במלונות רבים, במיוחד כאלו שמנוהלים על ידי סינים, זוגות מטיילים מבקשים חדר ליחיד ולישון במיטה אחת ובכך להוזיל את העלות.
לאומיים הגדולים של תאילנד, שבהם ניתן לשכור את שירותיהם של פקחי הפארק כמדריכים וכטבחים למספר ימים בכל פעם.

טיולים מאורגנים לתאילנד

משרדי נסיעות רבים ברחבי העולם מארגנים טיולים אל תאילנד. מרביתם משמשים פשוט כמתווכים בין משרדי נסיעות בתאילנד עצמה. הם קונים את הטיולים המאורגנים באופן סיטונאי מהחברות התאילנדיות ומשווקים אותם, בשוקי התיירות בעולם. רוב הטיולים דומים מאוד זה לזה, ופתוחה בפניכם האפשרות להצטרף לטיול בתאילנד עצמה, במחיר נמוך הרבה יותר.

בישראל יש חברות רבות המארגנות טיולים מודרכים בתאילנד. רובם המכריע של הטיולים אורך 14-21 יום וכולל ביקורים בכל האתרים החשובים במדינה. רכיבה על פילים, שייט בנהר המקונג, ביקור אצל שבטי ההרים ולסיום מספר ימי נופש בפוקט או בפאטאיה. המחיר כולל טיסה הלוך ושוב, לינה, סיורים, דמי כניסה לאתרים, ארוחות בוקר, טיסות פנים וארוחות חמות. 

טיסות זולות לתאילנד 

מישראל לתאילנד יש טיסות דרך רויאל ג'ורדניין, אל-על, חברת סוויס אייר עם חניית ביניים בציריך, חברת אתיופיאן איירליינס עם חניית ביניים באדיס-אבבה, טיסות של החברה הטורקית עם חניית ביניים באיסטנבול וחברת התעופה האוזבקיסטנית עם חניית ביניים בטשקנט. כל הטיסות מישראל הן אל בנקוק.

טיסות זולות לתאילנד 

בנקוק היא מרכז התחבורה של תאילנד, זהו המקום שדרו נכנסים רוב המבקרים אל תאילנד, פרט לאלו המגיעים בדרך היבשה מקמבודיה, מלאוס או ממלזיה. זהו גם המרכז שממנו מתפצלים נתיבי התחבורה אל כל המדינה.

לחברת התעופה הבינלאומית של תאילנד, תאי איירווייס אינטרנשיונל THAI יש בנוסף לטיסותיה הבינלאומיות גם טיסות פנים, אל יעדים בכל רחבי תאילנד. רק מטיילים בודדים בוחרים לטוס בתוך תאילנד, כיוון שהתחבורה היבשתית טובה ונוחה בדרך כלל.


לחברת התעופה בנקוק בנקוק איירווייס יש טיסות בשלושה נתיבים מרכזיים: בנקוק-סוקותאי-צ'אנג מאי, בנקוק-סאמואי-פוקט, ואותאפאו-פאטאיה-סאמואי. חברת התעופה PB Air מפעילה טיסות פנים בין בנקוק לקראבי.

הרכבות הציבורית בתאילנד נוחות, יוצאות בתדירות גבוהה, פועלות על פי לוח זמנים דייקני ואינן יקרות, אבל איטיות למדי. אוטובוסים הנוסעים בנתיבים מקבילים עשויים להיות מהירים פי שניים, אבל מהירות הנסיעה האיטיתת של הרכבת מאפשרת לעתים קרובות לצאת לדרך בשעת ערב נוחה להגיע ליעדכם בשעת בוקר נוחה, למחרת היום.

מחירי הנסיעה ברכבת, כולל התשלום עבור דרגש שינה, יקרים קצת יותר ממחירי הנסיעה באוטובוס אבל חסכתם מלון, דבר המשתלם ביותר. שני יתרונות נוספים לרכבת היא הבטיחות והמקום להתרווח. נסיעה ברכבת היא דרך נהדרת לטייל בתאילנד.

יש בתאילנד ארבע מסילות רכבת ראשיות, בנוסף למספר מסילות צדדיות. המסילות העיקריות הן: המסילה הצפונית אל צ'אנג מאי; המסילה הדרומית אל האט יאי; המסילה המזרחית אל אובון ראטצ'אטאני והמסילה הצפון מזרחית אל נונג קאי.

בתחנת הרכבת הואלאמפונג בבנקוק יש לוחות זמנים שימושיים ביותר באנגלית. הם כוללים את זמני היציאה ואת המחירים לכל הרכבות המהירות ורכבות האקספרס, כמו גם למספר מצומצם של רכבות רגילות.

בנקוק עיר גדולה המכילה שווקים זולים, אין ספור דוכני רחוב, לצד קניונים יוקרתיים מה שתרצו ותבחרו...

שוק סוף השבוע Chatuchak - ממוקם ליד תחנת MoChit של הרכבת העילית, הסקיי טריין, נחשב לגדול ולזול בעיר.  השוק פועל בכל יום אבל שוקק חיים במיוחד בימי שבת וראשון, אז פעילים בו אלפי דוכנים ורוכלים המוכרים הכל מהכל.

קניון MBK הקניון הענק חביב במיוחד על ישראלים שש קומות מחולק לנושאים אפשר למצוא בו מציאות ובחנויות  מסוימות אפשר להתאכזב מהאיכות ולגלות שהמחירים דומים לישראל.

מה כדאי לקנות בבנקוק ?

חפצי אומנות - פסלים ופסלונים, כלי בית וקישוטים.
חליפות לפי מידה - אפשר להגיע לתופר מסוים או שהוא יגיע אליכם ויתפור לכם בדיוק מה שאתם צריכים.
מותגים - בסיאם פאראגון Siam Paragon הקניון הענק והנוצץ ממוקם בכיכר סיאם אפשר למצוא כל מותג שרק תרצו מחנויות של קרטייה וארמאני ועד סוכנויות של פרארי ומזראטי.

באותו קניון בקומת המרתף ממוקם עולם המים, אקווריום מרתק, שם תוכלו לשוט בסירת זכוכית מעל להקות דגים ולשוט בין אקווריומים מלאים בכרישים ובצבי ים. בקומת הגג נמצא קולנוע ענק בסגנון IMAX.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה