באנסקו בולגריה סקי למתחילים


באנסקו היא עיירת סקי בבולגריה ומעידה על תנופה עצומה במזרח אירופה. ממוקמת בדרום מערב המדינה ומוקפת נוף הררי מרהיב. מעליה מתנשא הר ויחרן שגובהו 2914 מ' ומהווה חלק מרכז הרי פירין, שמעטה שלג מכסה אותם בכל חורף.



בבאנסקו פועלים כבר כ- 150 בתי מלון רובם חדשים וקטנים. כל טיול רגלי בבאנסקו מתחיל בעלייה או בירידה. הרחוב הראשי, פירין, מתחיל כמדרחוב ברובע העתיק ומשיק לכנסייה מעניינת, הניצבת בכיכר שבמרכזה עמוד זיכרון. הרחוב מסתיים ליד התחנה הראשונה של הרכבל העולה לאתר הסקי, וזו הנקודה הגבוהה בעיירה. הרחוב נקי מלא בחנויות קטנות המציעות מוצרי ספורט לחורף, ביגוד, מזכרות וכמובן מסעדות.

סקי מיקומה הנמוך יחסית של באנסקו גורם לכך שהנסיעה למעלה נמשכת כ- 25 דקות. נוף יפהפה מלווה עד תחנת הגלישה הראשונה בגובה 1650 מטר. המסלול הגבוה והמאתגר ביותר מחייב שתי הקפצות רכבל נוספות, בישיבה על ספסל פתוח לעוד 20-25 דקות של ריחוף מעל נוף משגע, ירוק ומיוער, השונה מהנוף הלבן האופייני לאתרי סקי. באתר עצמו 65 ק"מ של מסלולים ברמות שונות ומתאים מאוד למתחילים ולמתקדמים, מדובר באתר אימונים וגלישה בסיסית מעולה.

עוד אטרקציות תיירות באזור:
מנזר רילה הגדול והמפורסם במנזרי בולגריה, הוא מבנה מרשים השוכן מרחק כשעה וחצי נסיעה מבאנסקו. אין לשם תחבורה ציבורית סדירה לכן הדרך להגיע לשם היא באמצעות טיול מאורגן או השכרת רכב ליום. הבעיה שהכבישים משובשים, צרים ולעתים בשיפוצים.
פלובדיב - שלוש וחצי שעות נסיעה בדרך הררית ומתפתלת, אבל שווה להגיע לעיר המרשימה.
טיול ברכבת מקומית הרכבת איטית וישנה אך בדרך מתפתלת בהרים, עוברת בין כפרים נידחים זו בהחלט שווה נסיעה לחוש: את האזור הכפרי בבולגריה.

ישנן חבילות סקי הכוללות את הכל: טיסת אל על לסופיה, העברות, שבעה לילות במלון, סקי פס, ציוד, הדרכה בעברית, נציג מיקומי, ביטוח רפואי עם הרחבה לסקי והטסה רפואית, מסים והיטלים. בכל סוכנות שקונים את חבילת הסקי מומלץ לברר אם החבילה כוללת את כל הפרטים הללו.

מבחר מלונות בבאנסקו


Booking.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה