אקזוטיקה במרוקו


בערים הגדולות של מרוקו יש רבעים עתיקים ומסגדים יפהפיים, נופיה ססגוניים, הנעים בין הרים גבוהים לנופי מדבר ועמקים ירוקים, ואפילו עיירות נופש מושלגות בחורף וכמובן השווקים הססגוניים שלה.

מרוקו היא מדינה מוסלמית אבל בולטת בסבלנותה הדתית ובסך הכל נעים לטייל בה, מרוקו מסבירת פנים.



קזבלנקה על חוף הים האטלנטי בקרבת הנמל בנויים הרבעים מהמאה ה- 18,וסביבם העיר האירופת, מרכז העסקים. בחלקה המערבי משתרעת שכונת היוקרה אנפא ובשוליים הסלאמס. קזבלנקה היא הבירה הכלכליתת ורבאט היא הבירה הרשמית.

טביעת האצבע הצרפתית ניכרת כאן היטב בעיקר בארכיטקטורה, והשפה השנייה כאן היא צרפתית.

במסגד המפואר והגדול ביותר בעולם המסגד של חסן השני מותר לבקר. מסגד זה הוא יצירה אומנותית ארכיטקטונית עוצרת נשימה. החצר יכולה להכיל 80 אלף מתפללים באולם התפילה עשוי משיש מקום ל- 25 אלף מתפללים. גובה המינרט 175 מטרים. סביב החצר קשתות מוריות ערבסקות ופרחי איריס. הצבעים השולטים הם כחול וירוק.
לא הרחק מהמסגד מתנשאת החווילה המפוארת של הנסיך הסעודי פאהד, ידידו של המלך לצד החווילה בנה פאהד ארמון יפהפה ומסגד הפתוח לקהל.

העיר העתיקה של רבאט מוקפת בחומות, שבתוכן נמצאים הרבעים העתיקים. מוקד עלייה לרגל הוא מגדל חסן, שנבנה במאה ה- 12, בעיקר השער הגדול והמפואר שנותר שלם, ארמון המלך והגנים האנדלוסים.

המאוזוליאום המיוחד של מוחמד החמישי מורכב מ- 360 עמודים, הניצבים ברחבה הגדולה שבמרכז המדינה. כל עמוד מסמל חייל אחד, והמטרה היתה לבנות עשרת אלפים עמודים. בניית המסבגד לא הושלמה, ומה שנותר ממנו הוא המינרט הגדול. אבי המלך ואחיו הקטן קבורים בקומה התחתונה.

חוף הרחצה של רבאט הומה מתרחצים והעיר עצמה מודרנית. לצידי הדרך למקנס בולטים עצי השעם ואתרי התיירות הבולטים הוא המאוזוליאום של הרודן מולה איסמעיל, וכלא איסמעיל מתחת לקרקע, שהכיל 1800 אסירים. מאגר המים הגדול מהווה אטרקציה בפני עצמה, וכמוהו האסמים, שבהם אגר איסמעיל מזון לכל העיר.

פז הוקמה בסוף המאה השמינית על ידי אידריס הראשון. פז החדשה מוקפת חומה וכדאי לראות בה את ארמון המלך, את בית הקברות היהודי ואת המלאח. יש בה בניינים בסגנון ניאו-קלאסי מן המאה ה- 19וכן מפעל לעיבוד עורות וצביעתם, הגדול במרוקו.

מראקש היא אחת הערים היפות במרוקו. היא שוכנת בנווה מדבר עטור דקלים, ומאופיינת בבתים צבועים בגווני צהוב, חום ואדמדם. השווקים ססגוניים, מרהיבים, תוססים חוץ כמובן ממסגדיםם ומדרסות שיש במרקאש.


מלונות זולים במרוקו

Booking.com
Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה