ריו דה ז'יינרו - ישו הגואל

בוא לריו דה ז'נרו... נשכח הכל בינתיים


ברזיל, ארץ עם חופים טרופיים זהובים ומופלאים, חיי לילה תוססים, תושבים חברותיים ומלאי שמחת חיים, טרקים,  ביצות, מפלים מהיפים בעולם וג'ונגל האמאזונס.

ברזיל מציעה שפע של אטרקציות שהבולטת מביניהם היא הקרנבל הססגוני והמפואר שנערך אחת לשנה.






אטרקציות תיירות מומלצות בברזיל:

ריו דה ז'נארו: סיור עיר, סיור לאורך חופי איפנמה לבלון וקופהקבנה, עלייה ברכבל להר הסוכר, עלייה להר הקורקובדו, סיור ג'יפים ביער טיז'וקה ובשכונות הפאבלות, יציאת ערב לשוק סאן קריסטובל.



Booking.com






סיור בריו דה ז'ניירו מתחיל בהר הקורקובדו (הגיבן) או בפסל "ישו הגואל" Cristo Redentor, הפסל האדיר הזה, שמציג את ישו פורס כפיו לצדדים ומרכין ראש לעבר מאמיניו, זה דבר אדיר כיוון שהוא ממוקם כמעט במרכזה של העיר, נעלה על כל סביבתו 710 מ' ואפשר לראות אותו מכל כיוון.

המושיע 1145 טונות, 38 מ' נבנה במשך חמש שנים במבצע הנדסי מסוכן ונחנך ב- 1931 לציון 100 שנות עצמאות משלטון הפורטוגלים. כיוון שבכל זאת מדובר בישו, וכיוון שלותיקן היה חלק בבנייתו, זהו גם אתר קדוש: בסיסו הוא כנסייה קטנה.

העלייה אל פסגת הקורקובדקו, כמו הירידה היא חוויה כשלעצמה. אפשר להגיע במונית בכביש מפותל. אבל הכיף האמיתי הוא לעלות או לרדת בקרוניות האדומות הציוריות היוצאות מיער טיז'וקה Floresta da Tijuca - יער טרופי אמיתי ענק, 40 אלף קמ"ר, הממוקם ממש בלב העיר. הקרוניות חוצות באיטיות את היער במרכזו, והמראה פראי, ירוק ורענן. אפשר ליהנות משיטוט רגלי ורגוע בין שבילי היער האקזוטי, שכולל הכל: הירם, מפלי מים טבעיים, חיות בר, נופים מרשימים וצמחייה טרופית פראית, השבילים מסומנים לפי דרגות קושי.


קילומטרים ספורים מערבית מפסל "ישו הגואל" ממש על גדותיו של המפרץ נישא הר הסוכר Pao de Acucar. מה שמייחד את ההר הזה הוא הדרך להגיע אליו - שני רכבלים. הראשון מוביל אל ראש ההר נמוך יותר, אורקה. ממנו יוצא רכבל נוסף להר הסוכר עצמו ולמרפסות התצפית שלו.

רחבות התצפית נהדרות והנוף חלומי ופורס את חופי ריו על כף היד. אין צורך למהר לעזוב את ההר מורידים את הראש ולמטה מגלים מדרגות אבן קטנות שמובילות לשביל הליכה סלול וצלול. זהו שביל מטופח ומקסים, בתוך היער העבות, המויך למורד ההר. הוא זרוע פינות ישיבה קטנות, גומחות מחבוא זעירות ותצפיות קטנות על המפרץ.


יחסית לגודלה ריו דה ז'נרו מבורכת בפארקים ובגנים. הגן הבוטני Jardim Botanico מהעתיקים והמרשימים מסוגו בעולם. בגן, מטופחים על קילומטר רבוע אחד כ- 8000 מיני צמחים מכל רחבי חצי הכדור הדרומי. אי אפשר להתעלםם משדרת עצי הדקל העתיקים, שגובהם מגיע לעשרות מטרים, מגן הקקטוסים ומגן הצמחים הטורפים. אזור מיוחד מיועד לעיוורים שבו מותר לממש צמחים, להריח ולקרוא הסברים בכתב ברייל.

הקרנבל בריו דה ז'נרו 

בריו של הקרנבל והסמבה צריכים להגיע בפברואר. בתקופת החגיגות ריו מפוצצת בתיירים, יקרה בטירוף, רועשת מאוד ומשכרת חושים. אם הגעתם לריו שלא בזמן הקרנבל אפשר להגיע לסמבודרומו שבדאונטאון. זוהי הרחבה הרשמית שבה החגיגה מתנהלת, מסלול הצעידה כביש רחב בן 800 מטר בלבד, שמשני צידיו נבנו טרסות ישיבה מיוחדות ומתחתיהן אולמות VIP. לקראת הקרנבל האזור כולו משנה את פניו והופך בבת אחת לכוכב לכת צבעוני, נוצץ וססגוני, ערוך לקליטת טירוף החושים הממוסחר ביותר בעולם.

מלונות מומלצים בריו דה ז'נרו 



מלון ארנה קופקבנה (Arena Copacabana Hotel) הינו מלון מודרני שממוקם באופן אידיאלי בחוף קופקבנה (Copacabana Beach).  המלון ממוקם במרחק של 5 רחובות מתחנת הרכבת התחתית קארדיאל ארקו-ורדה (Cardeal Arcoverde), ותוכלו להגיע בקלות לאטרקציות מקומיות כמו חוף איפנמה (Ipanema Beach), שנמצא במרחק של 4.5 ק"מ מהמלון. במרחק של 7 ק"מ מהמלון תוכלו למצוא את הגנים הבוטניים, את לגונת רודריגו דה פרייטס (Rodrigo de Freitas Lagoon), ואת ה-שוגר-לוף (The Sugarloaf).








מלון אקפולקו קופקבנה (Acapulco Copacabana Hotel) נמצא במרחק של רחוב אחד בלבד מחוף קופקבנה המפורסם, ליד לאמה היל (Leme Hill). המלון נמצא במרחק הליכה מחנויות ומסעדות פופולריות. תחנת הרכבת התחתית קארדיל אקרוורדה (Cardeal Arcoverde) נמצאת במרחק של כ-7 רחובות מן המלון, ומאפשרת גישה נוחה למרכז העיר ריו, השוכנת במרחק של כ-12 ק"מ משם. נמל התעופה סנטוס דומונט (Santos Dumont) נמצא במרחק של כ-6 ק"מ מהמלון.










Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה