לטייל בשיאן הבירה העתיקה של סין


שיאן, היא עיר היושבת בתחילתה של דרך המשי, בה ניתן לבקר באחת התגליות הארכיאולוגיות המדהימות של המאה ה- 20, מתחם פסלים של צבא שלם של חיילי הטרקוטה שנועדו להגן על קברו של הקיסר צ'ין.



סמוך לתום האלף הראשון לספירה התחרתה העיר שיאן שבסין על תואר העיר הגדולה בעולם, מול רומא, שהיתה הגדולה בעולם המערבי.

שיאן הפכה לבירת סין כבר במאה ה- 3 לפני הספירה. הקיסר צ'ין שיהואנג די היה הראשון שהצליח לאחד את סין כולה תחת שלטון ריכוזי אחד. בירתו היתה בשיאן, ושם גם הוקמה אחוזת הקבר שלו, שהתגלתה במקרה בשנת 1974, כאשר שני איכרים שחרשו בשדה, נתקלו בראש של פסל.



כשנחשף האתר כולו, התברר שיש שם פסלים של אלפי חיילים בגודל טבעי, העשויים מטראקוטה שזה סוג של אדמה האופייני לאזור, כולל סוסים, כשכולם ערוכים במבנה קרבי. לכל חייל יש תווי פנים משלו.

בתחילת המאה ה- 7 עלתה לשלטון שושלת טאנג. הם קבעו את בירתה בשיאן, והפכו אותה ללב המדיני והמסחרי של אסיה כולה. בעיר וסביבתה התגוררו אז כשני מיליון בני אדם ודרך המשי, שקישרה בין רומא לסין, יצאה ממנה. במאה ה- 10 לקראת סופו של האלף הראשון, איבדה שושלת טאנג את כוחה, ועימה ירדה חשיבותה של שיאן ושל דרך המשי.


בעיר יש את הרובע המוסלמי והמסגד הגדול. תיירים מבקרים גם בשוק של הרובע המוסלמי וברחבה המקיפה את פגודת אווז הבר.



מלון מומלץ באזור שיאן :



מלון סופיטל שיאן, הממוקם בכיכר רנמין, קרוב לרבים מאתריה ההיסטוריים של שאאנשי, מציע חדרים מסוגננים עם שירות יעיל ואזור ספא מפואר.

מלון סופיטל שיאן, במרחק הליכה קצר מאטרקציות כגון מגדל דרם ומוזיאון ההיסטוריה של שאאנשי.






איך מגיעים לשיאן שבסין ?
כל הטיולים המאורגנים בסין מגיעים לשם ומי שמטייל בכוחות עצמו, יכול לצאת עם אל-על להונג קונג או לבייג'ינג ולרכוש סיור לשיארן באחד ממשרדי הנסיעות המקומיים.


אטרקציות ומלונות מומלצים בשיאן סין


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה