אטרקציות תיירות מרכזיות באיסטנבול

אטרקציות תיירות מרכזיות באיסטנבול 


המסגד הכחול באיסטנבול 

המסגד הכחול Sultanahmet Camii מהמבנים הדתיים המפורסמים בעולם ומסגד פעיל עד ימינו. המסגד, שגילו קרוב ל- 400 שנה, נבנה בעבור הסולטן מהמט הראשון, שגם קבור במקום. זהו המסגד היחיד בטורקיה עם שישה מגדלים, אותו מספר מגדלים שהיה באותה תקופה במבנה הכעבה במכה. קירותיו הפנימיים מצופים אריחים כחולים שמקורם בעיר איזניק והם מוארים באור שמש החודר מבעד ל- 250 חלונות.

המסגד פתוח בכל יום מ- 9:00 עד 17:00, אך נסגר בזמני התפילות.





ארמון דולמבחצ'ה Dolmabahce Sarayi בתקופה בה האימפריה העותומנית כבר דעכה, החליט הסולטן שחשוב לעורר רושםם הפוך של שגשוג והצלחה, וכך עם הלוואות שלקח מבנקים זרים, בנה הסולטן ב- 1856 ארמון גרנדיוזי, המבליט עושר ושפע ראוותני במיוחד. בכ- 150 השנים שחלפו מאז נותר כל מה שנבנה ללא פגע. יש שם אגרטלים בגובה שני מטרים, מדרגות עשויות קריסטל ואמבטיות משובצות באבן חן.

כשעקרו הסולטנים לארמון החדש, חלפה תהילתו של ארמון טופקאפי העתיק, בו התגוררו השליטים כ- 400 שנה. אטאטורק, אבי האומה הטורקית החדשה, מת בדולמבחצ'ה, לפני כ-70 שנה ומאז כל השעונים בארמון מורים על השעה בה הלך לעולמו.

פתוח: ימים שלישי, רביעי ושישי עד ראשון מ- 09:00 עד 16:00.
סגור בימי שני וחמישי.






סמוך לאיה סופיה, נמצא ארמון טופקאפי Topkapi Sarayi, שהיה מרכז תשומת הלב של האימפריה העותומאנית בין המאות ה- 15 ל- 19. לא מדובר במבנה יחיד טיפוסי של ארמון, אלא בסדרה של מבנים, הניצבים בין ארבע חצרות ענקיות. בסביבה עשירה זו חיו במשך יותר מ- 400 שנה הסולטנים ואנשי החצר, מוקפים בחפצי ערך רבים ובאוסף זוהר של תכשיטים ואוצרות, שחלקם הוענקו להם במתנה על ידי שליטים מכל רחבי העולם, מסין ומזרח אסיה ועד אירופה המערבית. את כל היופי הזה ניתן לראות בחדרי הארמון שהפך למוזיאון.

טופקאפי פתוח בימים רביעי עד שני, מ- 09:00 עד 16:30. סגור בימי שלישי.
מבנה הרמון הנשים נסגר שעה קודם. ניתן לבקר בו בסיור מודרך בלבד אליו יש לקנות כרטיס בנפרד.


איה סופיה באיסטנבול


העתיק מבין האתרים באיסטנבול הוא איה סופיה Aya Sofya או "כנסיית החוכמה הקדומה", שנחשבת לאחד המבנים המרשימים בעולם. הכנסייה שניצבת באתר כיום נבנתה בשנת 537 לאחר ששתי קודמותיה נשרפו. מדובר במבנה עצום מרשים ואפלולי, בדוגמה יוצאת דופן של ארכיטקטורה ביזנטית מוקדמת.

הכניסה אל החלל הענקי, התחום על ידי כיפה בגובה של 56 מטר, מעוררת השתאות של ממש. הכנסייה הומרה למסגד במהלך המאה ה- 15 ולבסוף, לפני 74 שנה, הוכרזה כמוזיאון.

פתוח שלישי עד ראשון מ 9"15 עד 16:30. סגור בימי שני.



הפלגה לאורך מיצר הבוספורס היא חוויה מענגת. הפלגה קצרה של שעה היא בזבוז זמן מדובר בהפלגה שבקושי מרחיקה מעבר לגשר הקרוב, כשהיא מלווה בקולות ובניחוחות המנועים. אם אתם רוצים באמת ליהנות מהמיצרים ומהנוף המרהיב, יש להקדיש לכך חצי יום ולהצטרף לקווים הרשמיים של חברת הימאות הטורקית TDI ורצוי להפלגת הבוקר.

מדובר בהפלגה בת שעתיים לכל כיוון, העוברת לצד מבצרים וכפרים עתיקים, כשהתחנה האחרונה היא אנדולו Andolu , כפר ובו מבצר ביזנטי מהמאה ה- 14. המעבורת עוצרת כאן לכמה שעות, מה שמאפשר למפליגים ליהנות מסיור באזור ומארוחת צהריים מקומית. אם מסיבה כשלהי רוצים להישאר או לחזור מאוחר יותר אפשר לשוב העירה באוטובוס או במונית.

ההפלגות יוצאות מנמל קטן הנמצא מול הבזאר המצרי, סמוך לתחנת אמינונו Eminonu של הרכבת החשמלית. כדי להצטרף לשייט של TDI יש לחפש את השלט Bogaz Hatti.

במרכז המידע הסמוך למסגד הכחול ולאיה סופיה, שם תקבלו לוחות הזמנים המעודכנים והסברים נוספים



איי הנסיכים
כמה עשרות קילומטרים מאיסטנבול בלב ימת מרמרמה, שוכנת קבוצה של תשעה איים מכוסים יערות אורן המעניקים הפוגה נעימה מהמולת העיר. אסור לנסוע כאן במכונית או בכל רכב ממונע אחר, ואת כלי הרכב מחליפים אופניים, חמורים וכרכרות רתומים לסוסים



איי הנסיכים Kizil Adalar בעבר שימוש כבית כלא מלכותי וכיום הם אתר תיירות פופולרי. תיירים מקומיים וזרים  המגיעים לכאן לסיור בכרכרות או באופניים, לרחצה בחופים או לבילוי באחת המסעדות המקומיות.

האי בייקאדה BUKUAD הוא הגדול והמאוכלס באיים וגם המתויר ביותר. כדאי לבחור במסלול הארוך בטיול באי עם  כרכרה שמגיע גם לנופים הטבעיים.

האי הייבליאדה השני בגודלו פחות מתויר, אך יש בו חופים קטנים ויפים.

הפלגות לאיים יוצאות מדי יום מרציף אמינונו או מקבטס בצד האירופי של העיר איסטנבול ונמשכות כשעה וחצי מהנמל עד לאי האחרון. מידע נוסף במרכז המידע לתיירים.



מרחץ טורקי באיסטנבול 




החמאם הטורקי, על אף מקורו הרומי, הפך עם השנים לחוויה טורקית אולטימטיבית. מדובר בבתי מרחץ ציבוריים משותפים, עם הפרדה בין נשים לגברים, כשהיפים בהם עשויים משיש בעיצוב עתיק.

החוויה מתחילה בשהייה בחדר השיש המחומם וממשיכה בקרצוף נמרץ של סבון ומסאג' על ידי אנשי הצוות, רענון אמיתי לגוף ולעור. אם אתם חובבים מסאג' עדין תוכלו לוותר על הקרצוף וליהנות מהשהייה והרחצה במבנה העתיק.

החמאם צ'מברליטאש - הוא אחד המרחצאות הטורקיים הוותיקים והמפורסמים ביותר. החמאם פתוח בכל יום משש בבוקר עד חצות ויש בו הפרדה בין גברים לנשים. חזית הבניין לא מעידה על איכותו של המקום ונראית מוזנחת מעט,, אבל כדאי מאוד להיכנס לפחות לאולם הכניסה. בילוי בחמאם הוא אחד התענוגות הגדולים שיש לאיסטנבול להציע.
החמאם פתוח כל יום בין 06:00 בבוקר לחצות. מומלץ להימנע מסופי שבוע ומשעות הערב, כי אז המקום מלא במתרחצים.

אתר : מרחץ טורקי איסטנבול

מגדל גאלאטה - מגדל גאלאטה הוא חלק מקו הרקיע של העיר, ורואים אותו כמעט מכל מקום. התצפית מראש מגדל האבן העגול, שניצב ברובע בו חיו פעם יהודי העיר והוא סמוך מאוד לבית הכנסת הגדול "נווה שלום". התצפית מרשימה,, מרפסת עגולה בראש המגדל מאפשרת לזהות את האתרים הבולטים בעיר ולעקוב בעניין אחר ספינות שחולפות במיצר.


מסגד סולימניה - זו אחד המסגדים היפים בעיר ונמצא באזור השוק המצרי. בנה אותו האדריכל סינאן ב- 1550. המיקום של המסגד בראש גבעה הצופה על הבוספורוס, תורם לחוויה. גן גדול ויפה מקיף את הסולימניה ובקצהו יש ביתת קברות, בו קבורים הסולטן סולימאן המפואר ואשתו. קיברו של סינאן ניצב מעבר לכביש, אך הוא סגור למבקרים.


נמל העגינה באיסטנבול, זהו מטרופולין ענק ויפהפה וממוקם משני צדי מיצר הבוספורס הציורי ששימש בעבר כבירת האימפריה הביזנטית והעותמנית. מומלץ לבקר בטיול פנורמי לאורך הבוספורוס, על רקע העיר המודרנית והעתיקה; אמון דולחמבאחצ'ה, משכן הקיסר מהמאה ה 19. ארמון טופקאפי ארמון הקיסרים העתיק, כיכר טקסים שהוא מרכז העסקים המודרני, כנסיית איה סופיה סמלה של האימפריה הביזנטית שהפך למסגד וכיום משמש כמוזיאון, המסגד הכחול אחד המסגדים החשובים לאיסלאם, הבזאר הגדול והצבעוני שאי אפשר לוותר עליו על המגוון הגדול שבו.



מלונות מומלצים באיסטנבול 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה