חבל קלבריה באיטליה

קלבריה (Calabria)הינה חבל הארץ המכסה את בהונות המגף האיטלקי; עם שורת איים בקצה הדרומי וחבל הרי פולינו (Pollino) המפרדים את אזור קלבריה מיתר איטליה בצפון, מכסה בין הים האיוני לים הטיראני.






בנוסף, להלך הרוח הרגוע והקליל של יושבי המקום והעושר הקולינארי שמציץ מכל טריטוריה, אזורים רבים בקלבריה מוגדרים על ידי אונסקו כמקומות מוגנים בזכות חשיבותם הגיאולוגית, עם הרי געש פעילים ונוף סלעים וולקניים.

בזכות היותה פחות מוכרת מן הערים התיירותיות המרכזיות באיטליה, הופכת קלבריה, לא רק יעד לחופשה מהנה ומפתיעה, אלא גם לאלטרנטיבה זולה עם נגיעות של חיים איטלקיים אותנטיים. ההשפעות הביזנטיות והיווניות ניכרות באומנות ובארכיטקטורה המקומית, ולא בכדי נכללת קלבריה באזור "יוון הגדולה". מזג האוויר הלח והצמחייה הים תיכונית משווים לקלבריה אווירה של נופש מושלם.





אטרקציות מרכזיות בחבל קלבריה באיטליה
חופים מהממים לצד גלי הים בצבעי טורקיז צלול וכחול בהיר. מלבד בילוי רגוע על החופים הלבנים של החבל, קלבריה מציעה גם את מגוון הספורט הימי האפשריים, החל מגלישת הרוח ועד לצלילה. שונים ומגוונים הם סוגי הנופשים המתחלפים בהתאם לרכסי ההרים בקלבריה, רכס ההרים סילה בקצה איזו וילאג'יו מנקוזו פורש מרחבי יערות אדירים, להבדיל מרכס הרי פולינו הנוקשה והגולמי למראה.

שולי האזור מתחלפים בין החופים הבתוליים לנוף צוקי מרשים, כשלצדו האיוני של חצי האי משתרע ארכיפלג בן שבעה איים קטנים; באי סטרומבולי ישנו הר געש פעיל מזה 3000 שנה, וניתן לסייר עד ללוע ההר בטיול לילי מרתק. האי וולקאנו מפורסם בזכות בריכות הגופרית בהן יכולים המבקרים לרחוץ. המעבורת החולפת בין האיים מותירה די זמן ליהנות משלל המסעדות באי ליפארי.

נמל התעופה הבינלאומי בלמציה טרמה, שם גם מצוי הרובע היהודי ההיסטורי. במוזיאון הלאומי שנמצא בעיר הגדולה רג'יו קלבריה ניתן ליהנות מפסלי הברונזה היוונים העתיקים "ריאצ'ה ברונזס". עיר זו הינה גם מקום הולדתו של מעצב האופנה הידוע ג'יאני ורסאצ'ה, ומצויים בה גם גנים בוטניים ומבנים בסגנון ארט נובו. את חיי הלילה אפשר לבלות בעיר הגדולה רג'יו קלבריה.

גם חוויה קולינארית ניתן למצוא בחבל קלבריה מאכלי ים כגדון דגי חרב משובחים, בקלה עסיסים וסרדינים מעוררי תיאבון נפוצים במיוחד בעיירות הדגים בחבל הארץ, שנשמרו ונארזו הדגים והבשרים בשמן הזית המקומי דבר שמעניק להם טעם קלבריאני ייחודי. 


Booking.com מקומות לינה מומלצים בחבל קלבריה באיטליה :


Borgo Di Fiuzzi
כפר נופש יפהפה וחדש הממוקם על החוף, ברמת דירוג 4*, עם נוף פנורמי מהמם, הבנוי בסגנון יווני. חדרים ממוזגים, מרכז בריאות וספא, מתקני ספורט ימי , צוות בידור וחיבור אינטרנט חינם. דלפק נסיעות - ניתן להזמין במקום: הפלגה לאי דינו, הפלגה לסטרומבולי, רפטינג, רכיבה על סוסים, רחיפה, טיולים רגליים, לונה גל קטן צמוד למלון, הסעות לערים בקו החוף האמלפיטני ועוד. 


Villaggio loasi
כפר הנופש ברמת דירוג 4* הממוקם בשמורה הימית המוגנת מכיל 84 דירות נופש בעלות עיצוב מודרני הפזורות על פני פארק ירוק וגדול. ממוקם כ 200 מטר מחוף הים וכ 95 ק"מ משדה התעופה.דירות נופש גדולות ומרווחות לאחר שיפוץ. בריכת שחייה חיצונית, צוות בידור, מתחם חוף פרטי, חיבור אינטרנטי וחנייה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה