מסע אישי לאמסטרדם הולנד

מסע אישי לאמסטרדם בהולנד 

אמסטרדם מציעה בילוי בלי הפסקה: שייט בתעלות רומנטיות, שווקים שוקקי חיים, כפרי דייגים ציוריים וחיי לילה תוססים באווירה משוחררת וליברלית שהיא מהמאפיינים הבולטים של העיר.

אמסטרדם היא ללא ספק אחת הערים היותר אטרקטיביות באירופה. רשת תעלות המים המקבילות שמקיפה את המרכז העתיק של העיר, תרומת רבות לאופייה המיוחד. בתי הסירות, שוק הפרחים הצף והחיים שמתנהלים באפיק תחבורה זה מוסיפים עניין וצבע לעיר. סממן נוסף שמייחד את העיר ומהווה כוח משיכה לצעירים ולצעירים ברוחם הוא הרוח הליברלית והמתירנית שמאפיינת אותה. אמסטרדם נתנה לגיטימציה להיפים מכל העולם והיתה בין הראשונות להכיר בקהיליית הגאים והגאות.
בעיר יש שפע של אטרקציות שמרביתן נגישות בטיול רגלי ומיעוטן מחייב שימוש במערך החשמליות המקומי. עוד משהו שמייחד עיר זו הוא שימוש באופניים, שהם אחד מסממני ההיכר של הולנד. לתייר המתחיל מומלץ לבחור בתחנת הרכבת הראשית כנקודת מוצא. לכאן מגיע חלק נכבד מקווי החשמלית וגם המעגן של הספינות השיוט בתעלות ממוקם בקירבתה.
תחנת הרכבת הראשית היא מבנה עתיק וגדול כמו במרבית בירות אירופה. ניתן למצוא בו לשכות תיירות ומוסדותת אחרים שמשרתים את הבאים לעיר, לרבות מסעדות ומזנונים. יוצאים מהתחנה דרומה לכיוון כיכר דאם DAM. פוסעים בניחותא במשך כרבע שעה ברחוב DAMARK, בין הבניינים העתיקים שמשני צידי הרחוב, מביאה לכיכר דאם. במקום הזה, לפני כמה מאות שנים, היה ממוקם סכר על הנהר אמסטל.



המסע האישי שלי לאמסטרדם מתחיל בוונדל פארק, פארק ענק שקשה מאוד לכסות את כולו ברגל. לכן החלטתי להשכיר אופניים, קצת להרגיש מה תושב מקומי מרגיש ולהינות ממסע שליו באמצע אמסטרדם בטבע. אני מאוד נהניתי מהרכיבה עצמה מהפארק שבאמצעו יש גם אגמון קטן עם ברווזים, אפשר לנוח שם כאשר אתה עייף מלפדל. ספסלים לרוב לשבת לאכול איזה כריך שהבאת איתך. רוב המקומיים עושים גו'גינג בפארק, אנשים מבוגרים באים לתפוס קצת שמש והמון תיירים באים לבקר את הפארק המפורסם.





Booking.com


התחנה השנייה שמאוד ממליצה לבקר בה היא התעלות של אמסטרדם. ישנם מאוד סירות אוטובוס שמעלים תיירים וניתן לרכוש כרטיס אחד שבו אתה יכול לעלות ולרדת באיזה אטרקציה שתבחר, זה תקף ל 24 שעות. מהתעלות ניתן לראות אטרקציות מזווית אחרת ולפעמים אפילו מהנה יותר.



כאשר מטיילים ברחובות כדאי ליהנות מהדברים הקטנים המייחדים את אמסטרדם או את הולנד. האומנות מדהימה  ונשקפת מכל פינה



ופסלים מרהיבים, מיוחדים סתם באיזה פינת רחוב







איך אפשר להיות באמסטרדם ולא להיות בביתה של אנה פראנק ? ברור שחיכינו את התור הארוך שהשתרע מפה ועד להודעה חדשה, אבל מבחינתי היה שווה. ההיסטוריה שאתה לומד בבית הספר, פתאום ברורה לנגד עיניך כל הסיפורים פתאום חולפים בבית שבו התחבאה אנה פראנק מפני הנאצים.
במוזיאון מצגת של כל חייה, אביזרים שהיא לבשה, היומן שבו היא כתבה, מצגות, סרטונים וקיבלנו מדריך באנגלית המספר את כל הידוע לנו בעצם מהילדות.


בביקורי באמסטרדם, ובטח שברובע חלונות האדומים מסתבר שלא מאפשרים לצלם באתר, מסיבות כאלו ואחרות. משכה את תשומת ליבי תמונת גרפיטי ברחוב חלונות האדומים מאד יפה שמביעה את המתחולל ברחוב המאוד מפורסם שבאמסטרדם. לא ממש התלהבתי מהסיור, בואו נגיד ככה שפיארו את הרחוב יותר ממה שהוא באמת לפחות בעיניי, מדובר בסמטאות מאוד צרות ובתוך החלונות עומדות נערות, נשים צעירות, נשים מבוגרים, גמדות, גבוהות מכל המינים מכל הסוגים מכל רחבי תבל לבחירה לחמש-עשר דקות של עונג, הגשמת פנטזיות.

צילום אמסטרדם החלונות האדומים: עדן יוני 2013




מומלץ לאוהבי בוטניקה לבקר בגן הבוטני שבאמסטרדם. יש שם פרחים נדירים, קקטוסים פרחים הגדלים בחממות, אני אישית מאוד נהניתי.




מאוד מאוד מומלץ לעלות על האוטובוס האדום לטייל בעיר ביום הראשון כדי לעשות היכרות עם האיזור.





Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה