אטרקציות תיירות מרכזיות בסן פרנסיסקו ארה"ב

אטרקציות תיירות מרכזיות בסן פרנסיסקו ארה"ב 


סן פרנסיסקו שוכנת בחופה המערבי של ארצות הברית כיעד נחשק, יפה שלווה ומיוחדת בשל היותה העיר של גשר הזהב.





Booking.com
איך מגיעים לסן פרנסיסקו?
בטיסות ישירות מאירופה ערים מרכזיות כמו פריז, לונדון פרנקפורט ועוד או בטיסות המשך מיעדי הנחיתה של אל-על ברחבי ארצות הברית - ניו-יורק, לוס-אנג'לס, מיאמי או שיקגו. אפשר להגיע גם ברכב מלוס' אנג'לס, על כביש מס' 1, לאורך החוף.

גשר שער הזהב - אחד הגשרים היפים בעולם. הגשר נפתח בשנת 1937 והיה הגשר התלוי הארוך בעולם, היום כבר נפתחו גשרים אחרים נוספים. אורכו של הגשר 1,270 מ'. שישה מסלולי נסיעה ומסלול הליכה רגלי האורך כחצי שעה, משקיפים מלמעלה על כל המפרץ ושייט קצר במעבורת, שעוברת קרוב לכלא אלקטרז מאפשר ליהנות מקו הרקיע הנפלא של העיר ומן השחפים המתעופפים מעל למפרץ.

פארק שער הזהב - פארק גדול, שאורכו חמישה קילומטרים ובו שוכנים כמה מוזיאונים ואתרים מעניינים. פארק פרסידיו משתרע למרגלות שער הזהב ומגלה גנים יפהפיים, חורשות ומסלולי הליכה, כביש המתפתל לקו המים ובסיס צבאי לשעבר.

רציף הדייגים - נחשב לאזור הבילויים ההומה והפופולרי. יש כאן טיילת עם חנויות והמון מסעדות וברים, שפזורים על הרציפים. האטרקציה המקומית היא קבוצה גדולה של אריות ים שאוהבים להתמקם בין הרציפים 39 ל- 41. רציף הדייגים מגן על 200 ספינות דייג, ששללן היומי נשלח למסעדות הסדגים בעיר. אזור זה שוקק תיירים ומציע מגוון פעילויות ומי שמתעניין באריות הים יוכל לצפות בהם בעודם רובצים על הספינות ושוחים בעצלתיים בין המזחים.

סיורים במפרץ - המפרץ של סן פרנסיסקו הוא המקום הנכון לשוט בו. השייט יוצא מרציף 40 וחולף תחת גשר שער הזהב. מזח הייד, המשמש מעגן לספינות משופצות, והמוזיאון הימי מהווים חלק מהפארק ההיסטורי, הימי והלאומי. במוזיאון ניתן להתרשם מדגמי ספינות ומזכרות ימיות היסטוריות מפורסמות של הימאות באוקיינוס השקט.

נסיעה בקרוניות - הנסיעה בקרוניות היא חוויה שאסור להחמיץ. מסלולי הקרוניות נהדרים, וכל אחד מהם מגיע לאזור אחר ששווה להקדיש לו זמן. דרך רחוב מיסיון, מגיעים ללב הגבעה הכי גבוהה נוב היל המתנשאת לגובה של 103 מטר במקום שוכן מלון פירמונט, בו ניתן לעלות במעלית שקופה נחמדה עד המסעדה העגולה, השוכנת בקומה העליונה, שם אפשר לשבת על הבר וליהנות מתצפית פנורמית יפה. הנסיעה בקרוניות ברחוב הייד, גולשת עד המים בירידה תלולה ומאפשרת לנוסעים בה להרגיש שהם חלק מסצנה של מרדף מכוניות קופצים על מדרגות הקרוניות ונהנים מהנוף.

כלא אלקטרז - מול מזח 39 נמצא הכלא האימתני שהפך לאתר תיירות ומכאן יוצאות ספינות טיול אל האי המצוי במרחק כ- 2 ק"מ מהחוף, כשהוא מזדקר לגובה של 41 מ' בין גלי האוקיינוס הקרים.

רחוב לומברד - זהו הרחוב הכי מפורסם בעיר ואולי אחד המפורסמים בעולם בשל היותו תלול ומפותל מאוד, ומראהו מלמעלה מרהיב, השיפוע הכי תלול מגיע לארבעים מעלות.

אוכל - לא קל לבחור מקום לאכול בעיר שיש בה 3,500 מסעדות וכל תושב מוציא בה 3000$ בממוצע מדי שנה על ארוחות מחוץ לבית. המבחר כולל מסעדות סינית ברובע צ'יינהטאון, מסעדות מקסיקניות ברובע מישן, פסטה משובחת בנורת' ביץ' ועוד מגוון עצום.

מתי לנסוע? בחודש ינואר הטמפרטורה הממוצעת מגיעה ל- 11 מעלות וביוני ל- 15, כך שכל השנה מתאימה לביקור באזור.

המרכז האזרחי Civic Center - במרכז האזרחי יש קבוצה של תשעה בניינים הכוללים בנייני ממשל ומוסדות תרבות מפוארים. הבניין המרשים ביותר הוא בית העירייה City Hall שלו כיפה עצומה העשויה אבני שחם. מול בית העירייה ניצב בית הספרייה העירונית ולידו האודיטוריום העירוני. בניינים נוספים הם בניין הממשל הפדרלי, מרכז הבריאות ומרכז לאומנויות הבמה. הבניינים כולם בנויים בסגנון ניאו- רנסאנס או צרפתי. במרכז כיכר גדולה שבה מזרקות, בריכות נוי ויונים רבות.

הרובע הסיני Chinatown ברחוב הראשי של הרובע ובה בתי תה, חנויות לרוב, מקדשים, בתי ספר ותאטרון סיניים. מרכז התרבות הסיני נמצא בקומה השלישית של הולידי אין Holiday Inn ב- 750 Kearny St. ובו תצוגות של התרבות והאמנות הסינית. ממרכז זה יוצאים סיורים רגליים מודרכים ברובע או פשוט להסתובב בין רחובות הרובע, להתבונן במבנים המעניינים, בשלטים הססגוניים, להיכנס לחנויות המזכרות הרבות, שמחירי המוצרים בהם זולים בדר"כ ולאכול במסעדה סינית אוטנטית. בסמוך לרובע הסיני נמצאת כיכר יוניון, אחד מאזורי הקניות האלגנטיים והחשובים בעיר.

 מרכז אמברקדרו Embarcadero Center מרכז זה נמצא קרבת הים, בגבול האזור המסחרי והפיננסי של העיר. הוא כולל קבוצת בניינים גבוהים ומרשימים, ביניהם: בניין "בנק אוף אמריקה והפירמידה ה"טרנס- אמריקנית" Trans America Pyramid. במקום תצוגות של עבודות אומנות ופסלים ובסופי שבוע תוכלו לצפות באומני רחוב ונגנים.

האקספלורטוריום Exploratorium מוזיאון מדע חדשני השוכן בבניין עגול ומרשים בתוך היכל האומנויות "Palace of Fine Arts" בקרבת גשר "שער הזהב" בשדרת Marina ורחוב Lyon. במוזיאון 650 תצוגות אינטראקטיביות בהן ניתן להתנסות. המבקרים מוזמנים לגעת, לשמוע ולחוש בתחומים מגוונים של מדע, מתמטיקה, טכנולוגיה, התנהגות בעלי החיים והאדם.

פישרמנס וורף Fisherman’s Wharf ורציף 39 PIER אזור המרינה התיירותי והמפורסם ביותר בסאן פרנסיסקו "רציף הדייגים". האזור כולו הוא שילוב של מסעדות, חנויות ואתרי בילוי לאורך החוף כשברקע הנוף היפה של מפרץ סאן פרנסיסקו, גשר שער הזהב והאי אלקטרז.במקום מתקני שעשועים לילדים ומספר אטרקציות המתאימות לכל המשפחה.
עולם המים Underwater World: זהו אקווריום תת מימי הממוקם ברציף 39 ובו חיות ים כגון כרישים, מדוזות וצלופחים. "החוויה הגדולה של סאן פרנסיסקו" The Great San Francisco Adventure: זהו סרט IMAX על סאן פרנסיסקו מהעבר הרחוק ועד היום. צוללת USS Pampanito: זוהי צוללת מימי מלחמת העולם השנייה, אשר ניתן לבקר בה מדי יום בין השעות 9:00-18:00. שעות הפתיחה ארוכות יותר בסופי שבוע וחופשות הצוללת עוגנת ברציף 45.

גן החיות של סאן פרנסיסקו - נמצא בצידה המערבי של העיר ובגן החיות כ- 1000 חיות וציפורים. האזורים המעניינים ביותר בגן הם: מרכז התגליות, עולם הגורילות, אזור אוסטרליה ובו קואלות וגן החיות לילדים.


 כיכר יוניון נמצאת בסמוך לרובע הסיני וגובלת ברחובות: Powell, Geary , Post ו- Stockton. זהו אחד מאזורי הקניות האלגנטיים והחשובים בעיר. נעים להסתובב בכיכר בינות לדוכני הפרחים, להאכיל את היונים הרבות או לצפותת במופע רחוב חביב.


  

במוזיאון הקרוניות בסן פרנסיסקו נמצאים מנועי הענק המניעים את הקרוניות עד היום וכן תצוגה של דגמי קרוניות, כולל הקרונית הראשונה שנבנתה בשנת 1873. סרטי וידאו מוקרנים והמסבירים את עיקרון פעולת הקרוניות.. כדאי להקדיש למקום שעה קלה ואחריה לעלות על אחת הקרוניות העוברות בסמוך למוזיאון להתנסות בקרוניות .
כתובת : בצומת הרחובות וושינגטון Washington ומסון Mason בסמוך לרובע הסיני.

הכניסה חינם.


  



מלונות מומלצים בסן פרנסיסקו ארה"ב



Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה