סנטרל פארק הריאה הירוקה בניו יורק

סנטרל פארק הגן הציבורי בניו יורק המפורסם בעולם


הסנטרל פארק בניו יורק הוא לא עוד פארק עירוני. הוא מודל לחיקוי לאיך הופכים שטח גדול כל כך, על קרקע שנחשבת מהיקרות בעולם, ללב ההומה של העיר.

Booking.com

סנטרל הפארק המפורסם של ניו יורק, המהווה את הריאה הירוקה של העיר. הפארק שוכן בלב מנהטן לכיוון צפון ובו תוכלו ליהנות משפע מרחבים ירוקים של דשא וטבע, שבילים, אגמים ועוד מגוון אטרקציות. הצורך בפארק ירוק התעורר בתחילת המאה ה-19, כשתושבי ניו יורק חיפשו מקום מפלט מהמולת העיר. כאמור, הפארק מציע מגוון רחב של אפשרויות בילוי, החל מהחלקה על הקרח בעונת החורף, ריצה בשבילי הפארק, פיקניקים, גן חיות, שייט באגם, הופעות, תיאטרון ציבורי ועוד. גם הרחובות הסובבים את הפארק עמוסים בתי קפה, מוזיאונים וחנויות. לידיעתכם, מידי יום מתקיימים בפארק סיורים מודרכים בחינם.
כדאי להתחיל את הסיור בפארק מהכניסה הדרומית, ליד רחוב 60 וממנה לצעוד צפונה, סביב האגם הקטן וזירת ההחלקה על הקרח אל בנייר הדיארי, שמשמש כיום כמרכז המבקרים של הפארק. קצת מצפון למחלבה נמתח המול שביל הליכה רחב ומרכזי, שמשני צדדיו ניצבים פסלים של גדולי הסופרים. בקצהו הצפוני נמצאת טרסת בת'סדה, כיכר שנראית כחצר ספרדית, עם גשר, מדרגות רחבות ומזרקה. מוזיקאים רבים מגיעים לכאן לנגן. מצפון למול משתרע אגם, שאפשר לשוט בו בסירת משוטים, לצדו ניצבים דייגים.

אם פונים בסוף המול שמאלה ומתחילים להקיף את האגם משמאל מגיעים לכניסה לרחוב 72. אזור זה נקרא שדות התות, ועיגול אבן קרוב ליציאה מהפארק מנציח את הביטלס. מצפון וממזרח לאגם משתרע הראמבל, אזור בו נשמר הנוף הפרוע ביותר של הפארק. זהו אחד האזורים הנעימים בגן הענק. עשרות שבילים מאפשרים ללכת כאן לאיבוד. מצפון לראמבל מתנוסס אחד המבנים הכי מוזרים בפארק "טירת בלוודרה". טירת האבן, שנראית כמבנה מימי הביניים, נבנתה לפני 130 שנה, בהשראת טירה סקוטית, בראש גבעה. בחלקו הצפוני של הפארק משתרע מאגר מים ענק ומצפון לו, נמצא גן הקונסבראטורי - השמורה שבה גדלים באביב עשרות אלפי צבעונים ופרחים עונתיים.




בפארק יש בו תשעים קילומטרים של שבילי הליכה ורכיבה באופניים, הפארק מלא כל יום ברצים, רוכבי אופניים ורוכבי סוסים. כמו גם סיורי הליכה מודרכים שהשתתפות בהם חינם, נערכים בחרבי הפארק, בעיקר בסופי השבוע. בפינת רחוב 74 ואיסט דרייב, ליד האגם, אפשר לשכור אופניים או סירות חתירה. לסיור בכרכרה רתומה לסוסים אפשר לצאת מחלקו הדרומי של הפארק ברחוב 60.

סנטרל פארק סיור אופניים 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה