אקזוטיקה במרוקו


בערים הגדולות של מרוקו יש רבעים עתיקים ומסגדים יפהפיים, נופיה ססגוניים, הנעים בין הרים גבוהים לנופי מדבר ועמקים ירוקים, ואפילו עיירות נופש מושלגות בחורף וכמובן השווקים הססגוניים שלה.

מרוקו היא מדינה מוסלמית אבל בולטת בסבלנותה הדתית ובסך הכל נעים לטייל בה, מרוקו מסבירת פנים.



קזבלנקה על חוף הים האטלנטי בקרבת הנמל בנויים הרבעים מהמאה ה- 18,וסביבם העיר האירופת, מרכז העסקים. בחלקה המערבי משתרעת שכונת היוקרה אנפא ובשוליים הסלאמס. קזבלנקה היא הבירה הכלכליתת ורבאט היא הבירה הרשמית.

טביעת האצבע הצרפתית ניכרת כאן היטב בעיקר בארכיטקטורה, והשפה השנייה כאן היא צרפתית.

במסגד המפואר והגדול ביותר בעולם המסגד של חסן השני מותר לבקר. מסגד זה הוא יצירה אומנותית ארכיטקטונית עוצרת נשימה. החצר יכולה להכיל 80 אלף מתפללים באולם התפילה עשוי משיש מקום ל- 25 אלף מתפללים. גובה המינרט 175 מטרים. סביב החצר קשתות מוריות ערבסקות ופרחי איריס. הצבעים השולטים הם כחול וירוק.
לא הרחק מהמסגד מתנשאת החווילה המפוארת של הנסיך הסעודי פאהד, ידידו של המלך לצד החווילה בנה פאהד ארמון יפהפה ומסגד הפתוח לקהל.

העיר העתיקה של רבאט מוקפת בחומות, שבתוכן נמצאים הרבעים העתיקים. מוקד עלייה לרגל הוא מגדל חסן, שנבנה במאה ה- 12, בעיקר השער הגדול והמפואר שנותר שלם, ארמון המלך והגנים האנדלוסים.

המאוזוליאום המיוחד של מוחמד החמישי מורכב מ- 360 עמודים, הניצבים ברחבה הגדולה שבמרכז המדינה. כל עמוד מסמל חייל אחד, והמטרה היתה לבנות עשרת אלפים עמודים. בניית המסבגד לא הושלמה, ומה שנותר ממנו הוא המינרט הגדול. אבי המלך ואחיו הקטן קבורים בקומה התחתונה.

חוף הרחצה של רבאט הומה מתרחצים והעיר עצמה מודרנית. לצידי הדרך למקנס בולטים עצי השעם ואתרי התיירות הבולטים הוא המאוזוליאום של הרודן מולה איסמעיל, וכלא איסמעיל מתחת לקרקע, שהכיל 1800 אסירים. מאגר המים הגדול מהווה אטרקציה בפני עצמה, וכמוהו האסמים, שבהם אגר איסמעיל מזון לכל העיר.

פז הוקמה בסוף המאה השמינית על ידי אידריס הראשון. פז החדשה מוקפת חומה וכדאי לראות בה את ארמון המלך, את בית הקברות היהודי ואת המלאח. יש בה בניינים בסגנון ניאו-קלאסי מן המאה ה- 19וכן מפעל לעיבוד עורות וצביעתם, הגדול במרוקו.

מראקש היא אחת הערים היפות במרוקו. היא שוכנת בנווה מדבר עטור דקלים, ומאופיינת בבתים צבועים בגווני צהוב, חום ואדמדם. השווקים ססגוניים, מרהיבים, תוססים חוץ כמובן ממסגדיםם ומדרסות שיש במרקאש.


מלונות זולים במרוקו

Booking.com
Save on your hotel - hotelscombined.co.il

קרואטיה שוב גן עדן




אופטיההריביירה של קרואטיה שוכנת על חצי האי איסטריה. אופטיה היא כפר קסום, המשלב כפר דייגים עם אתר נופש פופולרי. סיור בגנים של יולה אנג'יולינה. למרגלות בתי נופש שרועה לה טיילת יפהפייה, הצופה למי הים שצבעם כחול עמוק.

לבין עיירה מתוקה וקסומה, שקיים בה מבנה עתיק שבקצהו כנסייה. שווה לטפס מספר מדרגות למעלה וכשמגיעים לתצפית הנוף עוצר נשימה.

פולה עיר קטנה הסוחכת היסטוריה של 3000 שנה ובה קולסיאום שהוא אתר ארכיאולוגי מהממם. מדי פעם נערכים ברחבת התיאטרון הרומי הזה מופעי רוק וקונצרטים.

רוביני ופורץ'
המקומיים מכנים אותה ונציה הקטנה בפורץ' ניתן לזהות השפעה רומית ניכרת של עבודת פסיפס וגם כאן מציצים מכל עבר בתים יפהפיים מתקופות שונות עם המון עציצי פרחים וגרניום בשלל צבעים על כל אדן חלון. מכן ניתן לעלות על רחפת ובתוך שלוש שעות מוצאים את עצמכם בונציה שבאיטליה.



Booking.com

Save on your hotel - hotelscombined.co.il

הדקה ה- 90

גן עדן פרטי בבאלי


באלי שוכנת אמנם באינדונזיה, שלא פשוט לישראלים לבקר בה והיא גם יקרה מאוד לתיירים אבל אפשר לנסות. 




Amankila הוא ממש גן עדן פרטי, השוכן על חוף האוקיינוס, מצדו המזרחי של האי. יש בו שלל בריכות שחייה מעוצבות, חלקן משויכות באופן פרטי לסוויטות מהודרות: הנוף מסביב מדהים - ג'ונגלים, הרים מיוערים ומרחבי הים הכחולים, והשירות שווה כל דולר.
במלון יש 34 סוויטות ברמות פאר שונות, חלקן עם בריכה פרטית. האוכל המוגש במלון תפריט אינדונזי, אסייתי, מערבי.




Booking.com Save on your hotel - hotelscombined.co.il
 הדקה ה 90

מלך ליום אחד Samode Palace ג'איפור רג'סטאן


אם אתם רוצים להרגיש כבני זוג מלכותי אפילו ליום אחד נסו את Samode Palace בג'איפור העיר הגדולה ברג'סטאן, על גבול המדבר הגדול. הארמון עתיר בפיתוחי עץ ובמוזאיקה מרשימים, שבאופן רגיל ניתן לראות רק במוזיאונים, או כאמור, בארמונות מלכים. במלון 48 חדרים ברמות פאר שונות והאוכל המוגש הוא מסורתי-מקומי.

Samode Palace, Rajesthan



Booking.com






Save on your hotel - www.hotelscombined.com
מלונות מומלצים בהודו

אזהרות בחו"ל


אזהרת בעלי חיים - מופיעה במדינות שיש בהן כלבת. מחלה מסכנת חיים, שמועברת על ידי כלבים, קופים חתולים ועטלפים בשריטה, נשיכה או ליקוק.

אזהרת קרציות - מיועדת לשוהים במשך שהות ארוכות ביערות במזרח ובמערב אירופה, בפיקניק, דיג או לינת שטח, באביב ובקי. מומלץ לשקול חיסון נגד טיק בורן אנצפליטיס ולנקוט אמצעי זהירות כמו נעילת נעליים ולבישת בגדים ארוכים.

אזהרת אוכל - מופיעה בכל המדינות, פרט למדינות מערב אירופה. בכולן כדאי להימנע מטעימות בדוכנים, שווקים, ומסעדות כפריות, בגלל חשש מהרעלות מזון, זיהומי מעיים, הידבקות בצהבת A וטיפוס הבטן.

אזהרת טבילה - מופיעה במדינות בהן יש חשש לבילהרציה, מחלה שנגרמת על ידי טפיל שמתאכסן בשבלולי מים מתוקים. תולעי הטפיל עלולות לחדור לעור בתוך עשר דקות, ולכן מומלץ להתנגב היטב ובמהירות גם אם נרטבים מעט. בשלב הראשון יגרמו התולעים גרד ופריחה, ובהמשך למחלת חום מלווה בהרגשה רעה וקוצר נשימה, שנקראת קדחת קטימה. בשלבים מתקדמים יכולים להיגרם נזקים בלתי הפיכים לכבד ו לדרכי השתן. למחלה אין חיסון.

אזהרת עקיצות - כדי להימנע ממחלות שמועברות בעקיצות מומלץ ללבוש בגדים ארוכים, לנעול נעליים, לגרוב גרביים, תכשירים דוחי יתושים על עור חשוף, לישון מוגנים בכילות, ולהקפיד על חלונות מרושתים או סגורים.

יתושים יכולים להעביר מגוון מחלות כמו מלריה וקדחת צהובה וגם מחלקת נגיפית בשם קדחת דנגי, שפעילה באפריקה, מרכז ודרום אמריקה ומזרח אסיה. סימניה הם חום, כאבי שרירים, ועצמות, כאבי גרון ועוד. במצבים חמורים יותר, שנגרמים בדרך כלל בהדבקה חוזרת, יכולים להיגרם דימומים קשים בכל איברי הגוף, עד כדי סכנת חיים, אין חיסון למחלה.

בדרום אמריקה, אפריקה והודו אפשר להיעקץ על ידי זבובוני חול שמעבירים שושנת יריחו, שפוגעת באיברים פנימיים אך נדיר שהיא מסכנת חיים. אחד מסימני המחלה הוא פצע שאינו נרפא. במקרה כזה מומלץ לגשת להיבדק. למחלה אין חיסון.


Save on your hotel - hotelscombined.co.il

איטה קארה ברזיל






איטה קרה (Ita Care) היא עיירת גולשים קטנה השוכנת על רצועת חוף יפהפייה באיזור באהיה (Bahia). במבט ראשון על העיירה לא ברור על מה כולם מדברים, ואיפה הקסם, אך ברגע שעיניכם ינוחו על קו החוף, תתאהבו גם אתם. באיטה קרה יש חופים טרופיים קלאסיים: מים כחולים, עצי דקלים, חול לבן והרבה טבע פראי מסביב. החופים הסמוכים יותר למרכז העיר הם תיירותיים וצפופים, ובהם נמצאים מרבית הבארים והמסעדות. החופים המרוחקים יותר מהמרכז, הם מבודדים ופראיים יותר.חוץ מלשבת בחופים כל היום, תוכלו גם לקחת שיעורי גלישה, לשכור או לקנות גלשן ואף ללמוד יוגהאו קפואירה.



Booking.com






איטה קארה זכויות התמונה שמורות לדרור עבדי

איטה קארה זכויות התמונה שמורות לדרור עבדי אפריל 2011
Save on your hotel - www.hotelscombined.com

איוס המקסימה איי יוון



תושבי האי איוס חווים את החיים הטובים : ים צלול ואוכל נפלא בתים מרווחים עם נוף נפלא למפרץ. האי קטן 17 קילומטר אורך ו- 8 קילומטר רוחב. גם בשיא הקיץ מזג האוויר נעים. באי יש שלושה מוקדי פעילות עיקריים:


הנמל שהוא נקודת ההגעה היחידה לאי מאופיין בתחושה נעימה יש בו טברנות ומסעדות.

הווילג' היא עיירה עתיקה, עם סמטאות אבן ציוריות ובתים לבנים. כמעט בכל אחד מבתי האבן בעיירה ממוקם בר דיסקוטק, דבר שמושך צעירים מכל העולם, מקומות הבילוי, החנויות והסופרמרקטים פתוחים עד השעות הקטנות של הלילה .

חוף מילופוטס חוף חולי ארוך, עם המון שמשיות מקש ומיטות שיזוף, מי הים שקטים וצלולים ובמרכז החוף ניצבת בקתת הספורט הימי שמפעיל פעילות אתגרית במקום גלישת גלים, סקי מים, בננות רגילות ומרחפות, אבובים בדרגות קושי שונות, סירות קנו וסירות פדלים. השכרת סירות מנוע.



במלון מסורתי אך מאובזר היטב זה, תוכלו למצוא בסיס נוח לחופשתכם, עם דגש על השירות והאירוח המצוינים המאפיינים את האי.

שהייתכם תהיה נוחה ונעימה, החדרים שלנו מצוידים במטבח מאובזר ובחדר אמבטיה. החדרים מעוצבים בצבעי פסטל נעימים בכדי ליצור סביבה מרגיעה עבורכם. עם 11 חדרים בלבד, הצוות במוסד מיוחד זה תמיד מוכן לסייע ולעזור לכם להפיק את המירב מחופשתכם. האווירה הידידותית, גישה נוחה לאוטובוסים והיופי של האי שאין דומה לו יהפכו את חופשתכם לחוויה בלתי נשכחת.

להזמנה מלון אפרודיטה באיוס





רק עשר דקות מנמל איוס ומן החוף המפורסם של מילופוטס, מלון בוטיק לבאנטס איוס ניצב על חוף זהוב ומציע נוף מדהים לעבר האיים הקיקלאדיים הסמוכים.

כל חדר מאובזר היטב הינו ייחודי בסגנונו וכולל מיטות ארוכות במיוחד, מיני בר, כספת, טלוויזיה, מזגן, חדר אמבטיה עם ג'קוזי ומרפסת. אורחי המלון מקבלים סלסלת קבלת פנים הכוללת פירות ומים מינרליים.

לצד המתקנים המודרניים הכוללים מסעדה, בר, מרכז כושר, בריכת שחיה חיצונית ושירותי דלפק קבלת 24 שעות ביממה, המלון מציע גם גישה חופשית לאינטרנט אלחוטי וכן שירות הסעות חינם מן/אל הנמל.

מלון בוטיק לבאנטס איוס פתח את שעריו רק לאחרונה. המלון נבנה על פי עקרונות הארכיטקטורה המסורתית של איוס, עם משטחי אבן גדולים המורכבים מאבנים שנאספו בהרים הסמוכים. לובן המלון משתלב יפה בצבע הכחול של הים.

למבחר מלונות מומלצים באיוס


Booking.com
Save on your hotel - hotelscombined.co.il

סנטוריני המדהימה


סנטוריני הוא אחד האיים המתויירים ביוון, וזה גם החיסרון אבל הנופים מרשימים. באי קיים הר געש פעיל, שיצר את צורתו המיוחדת של האי בצד אחד צוקים שצונחים לים בקו אנכי, ובצדו השני חופים יפים ונוחים לגישה.

כשנמצאים בסנטוריני כדאי להתמקד בקצוות, בעיירות שבתיהן הלבנים הנאחזים בקושי במצוקים שמעל המפרץ הכחול. הכפרים בלב האי די מאכזבים.

יש לאי צורה של בננה, כשחלקו הפנימי הוא שרשרת צוקים כהים ופראיים, המזדקרים מתוך הים הצלול הצבוע בגווני כחול וירוק. על מורדות הצוקים גולשים בתים כפריים צבועים לבן ומעוטרים בכחול, ויש גם שרידים של חמש טירות ונציאניות עתיקות, שנבנו כדי לסייע בהגנה על האי מפני שודדי הים.

החופים המיוחדים, יחד עם העיירות הציוריות על סמטאותיהן הצרות, הבוטיקים, הטברנות ובתי הקפה, הכפרים מוקפי הכרמים הירוקים וגינות ירק, וההר המזדקר במרכזו של האי, יוצרים אווירה רומנטית והופכים את סנטוריני לאתר אידיאלי לירח דבש או חופשה לאוהבים,

פירה בירת האי, ממוקמת בנוף יפה אבל היא תיירותית מאוד ומלאה בחנויות למזכרות.

איה תלויה על צוק בקצה הצפוני של האי, והיא הרבה יותר אלגנטית ויפה מפירה. פה יש סמטאות יפות שמשקיפות לטרסות המשובצות בבריכות שחייה פרטיות, יש מלונות, חנויות למזכרות וגלריות.

קאמארי היא טיילת רצופת טברנות ועוד חנויות למזכרות



Booking.com



מה עוד אפשר לעשות באי סנטוריני ?

יש באי מספר מקומות מעניינים לצלילה כמו אתרים בהם עדיין מתרחשת פעילות וולקנית, מערות וגם הריסות וששקעו למצולות.
לרכב על גבי טרקטורון או טוסטוס. סוכנויות להשכרה אפשר למצוא בכל פינה.
בחודשי הקיץ חיי הלילה בסנטוריני פעילים במיוחד ומתרכזים בפירה. ערב בטברנה המקומית, כולל ארבעה מופעים עם מיטב אמני אתונה, כיבוד קל ויין מאפשרים גם לשיר וגם לרקוד .





זהו מלון נוח ואלגנטי השוכן בהדר על צוק, ומספק נופים מרהיבים של הים, בפירה טאון, עיר הבירה של סנטוריני.

מלון סוויטס קוסמופוליטן
מתגאה בבריכה עם שפת אינסוף שתלויה מן המצוק ומרפסת שיזוף עם אחד המראות המרשימים ביותר של קלדרה והר הגעש.

מלון סוויטס קוסמופוליטן מציע 10 סוויטות שונות של אירוח ולינה,המעוצבות באלגנטיות בסגנון סנטוריני והכוללות מרפסות מקורות פרטיות או פרטיות למחצה או מרפסות עם נוף לים ולהר הגעש.

מיקומו של המלון בלב של פירה, מציע גישה אל חיי הלילה הקוסמופוליטיים של הבירה של סנטוריני. המנזר הדומיניקני, הקתדרלה הקתולית, המוזיאון הארכיאולוגי והרכבל נמצאים במרחק של כמה צעדים מהמלון.



Booking.com
אתר הנופש סנטוריני קסטלי ריזורט

אתר הנופש סנטוריני קסטלי ריזורט  ממוקם בצלה של העיירה ט'ירה העתיקה, מלון 5 כוכבים זה נמצא במרחק רק כמה מטרים מן החוף החולי השחור של קאמארי, באזור לאקומטה.

המלון מציע שילוב ייחודי של ארכיטקטורה קיקלדית יפה עם קירות לבנים ובהם כתמי צבע, קרבה לאתרים מעניינים וכן מתקני נופש מלאים.

אווירת השלווה במלון-ספא זה מציעה נווה מדבר של שקט. מספר מתחמי בריכה והטרסות במלון הינם אידיאלים עבור חופשה מרגיעה.

האורחים יכולים ליהנות מארוחות צהריים וערב על המרפסת המוצללת או מחטיפים ומשקאות תחת סככת הקיץ על שפת הבריכה. אורחים ספורטיבים יכולים ליהנות משימוש במגרש הטניס, חדר כושר או טיול לאורך החוף וחוויית חיי הלילה של קאמארי.

המלון ממוקם בנוחות במרחק 4 ק"מ משדה התעופה הבינלאומי של סנטוריני, במרחק 10 ק"מ מנמל אט'יניוס ובמרחק 10 ק"מ מעיר הבירה של האי, פירה. ההריסות של העיר העתיקה ט'ירה ממוקמות על גבעה הנמצאת במרחק קצר מהמלון.



הצעה לסיור בסנטוריני
סנטוריני מהאיים היפים ביוון, סמל השקט והשלווה, במעמקים, ממלכה סודית שנבלעה במצולות הים האגאי ומעל הר געש קדום שהחריב את התרבות המינואית העתיקה.
אם מגיעים דרך האונייה עוגנים בלב הר הגעש ושטים בסירות לנמל אטיניוס. ממשיכים בנסיעה במעלה המדרון של הר הגעש לתצפית מרהיבה על האי. טועמים מהיינות המפורסמים של סנטוריני. נוסעים לאורך הנופים הקסומים של האי לעיירת האומנים איה, שם נהנים מהליכה רגלית בין הגלריות והחנויות הססגוניות. מתרשמים מהאווירה הרומנטית של העיירה היפה ביותר באי, על רקע הנופים הוולקניים המיוחדים.

בירת האי פירה, אפשר לחזור בהליכה רגלית מהחנייה דרך הסמטאות מתרשמים מהבתים הנראים כתלויים על צוק, מהאתרים, מהחנויות ומהחגיגה הצבעונית השמחה שאינה פוסקת בעיר התיירותית המרכזית של האי.

מקומות רומנטיים מומלצים נוספים :


בחבל טוסקנה שבאיטליה הרומנטיקה כלולה במחיר. בגלל הנוף הכפרי הקסום, הגבעות הירוקות והעגלגלות, כרמי הזיתים והגפנים, הכפרים והעיירות, האחוזות והמצודות, המוזיקה והאומנות, וגם המטבח העשיר והיינות המובחרים.
להמשך חבל טוסקנה רומיאו ויוליה



בתאילנד יש כל מה שגן עדן מהסוג הרומנטי צריך לכלול - פוקט, קוסמוי, קופנגן, או קו-פיפי כוללים בעיקר נוף נפלא, שייקים אקזוטיים והרבה אפשרויות למנוחה ובטלה, כמו שצריך.
להמשך תאילנד גן עדן רומנטי




 הדקה ה- 90

המלון המושלם לזוגות פטרה וילאס בסנטוריני


המלון המושלם לזוגות פטרה וילאס בסנטוריני 



מלון האנימון פטרה וילאס (Honeymoon Petra Villas) החבוי בסלע, מציע נוף מרשים של הארכיפלג של סנטוריני (Santorini) וחדרים המסוידים בלבן באופן מסורתי ודירות עם אינטרנט אלחוטי חינם. הוא מתהדר בבריכת גג ואמבט עיסוי עם נוף לים האגאי.

המלון המפואר ממוקם בקצה העיירה אימרוביגלי (Imerovigli) ומציע לאורחיו את ההזדמנות להזמין טיולי שייט ביאכטות פרטיות וסירות מנוע מהירות. האורחים יכולים לסייר באי עם אוטובוס ההסעות הפרטי. כל היחידות הממוזגות כוללות מרפסות עם נוף פנורמי של מפרץ סנטוריני (Santorini Bay) הוולקני. חלק מהחדרים חצובים בסלע המספק להם אווירה טבעית. טלוויזיה בלוויין בעלת מסך שטוח ונגן תקליטורים זמינים. המלון מציע סאונת אדים, אמבט עיסוי תחת כיפת השמיים, בר בבריכה, בר פסנתר ומתקני ברביקיו. הוא מציע בנוסף מזרני טרקלין פרטיים הממוקמים על גג המקום שמציע נוף עוצר נשימה.



הבריכה על הגג חצובה בחלקה מתוך הסלע הוולקני. המלון ממוקם בקרבה למצודה העתיקה של סקארוס (Skaros) ובמרחק 10 ק"מ מנמל התעופה הבינלאומי של סנטוריני (Santorini International Airport). מקום האירוח יכול לסייע בהשכרת יאכטה. חניה ללא תשלום זמינה באתר.

להזמנה מלון האנימון פטרה וילאס



Booking.com

Save on your hotel - www.hotelscombined.com

הפארק הלאומי טריגלב סלובניה

הפארק הלאומי טריגלב הוא הפארק הלאומי היחיד בסלובניה ואחד הפארקים העתיקים ביותר של אירופה, מכסה 838 קמ"ר. נקרא על שם ההר הגבוה ביותר שלו Triglav והפארק מכוסה כולו לחלוטין במזרח באלפים היוליאניים.




 היופי יוצא דופן טבע טהור מושך מבקרים בפארק כל שנה כדי בטבע המדהים באיזור. אגם בוהיני הוא רק אחת מהאטרקציות המרכזיות בפארק. אגמים יפים אחרים מנוקדים לאורך כל הדרך, יחד עם מפלים רבים, נהרות, נחלים, נחלים, והרים עם יופי מדהים. טריגלב הפארק הלאומי גובל עם איטליה בצד הצפוני מערבי שלה. הפארק הלאומי טריגלב בסלובניה הוא איזור מוגן של הצמחייה, החי והתרבות כלי חינוכי יקר עבור הדורות הבאים של המבקרים.





Booking.com
Save on your hotel - www.hotelscombined.com
הדקה ה- 90