איך כותבים בלוג בתיירות ?


איך כותבים בלוג בתיירות ?

עיקר כוחו של הבלוג התיירותי הוא תיעוד ושיתוף העולם בחוויות המטיילים, במראות שאליהם הם נחשפים ובסודות הקטנים והחשובים שהם לומדים על כל אחד מהמקומות אליהם הם מגיעים. ההמלצות האישיות הן סוד הקסם שמושך אל הבלוגים תיירות המוני קוראים. אלה מפנטזים, באמצעות הסיפורים האישיים והתמונות מן האלבום הפרטי של הבלוגרים הנודדים, על מקומות שאליהם אולי לעולם לא יגיעו, או נעזרים בהם על מנת לתכנן בעצמם טיול, שיסתמך על חוכמתם של בעלי ניסיון.


להלן המלצות למטיילים/ תיירים שרוצים לתעד את המסע שלהם:

יש להגדיר קהל יעד - כתיבה לתרמילאים שונה מאוד מכתיבה לטיילים שמעדיפים בתי מלון מפוארים. מגדירים קבוצת התייחסות וממקדים את הכתיבה והעצות כך מתאימים לקוראים ספציפיים.

הקפדה על כתיבה ברורה ועניינית, פסקאות קצרות וכותרות שמבהירות לגולשים אקראיים במה מדובר, כדי שלא יאבדו את הסבלנות ויפנו לבלוג תיירותי אחר.

עצות מעשיות ממוקדות ותכליתיות בהמלצות על קו רכבות, בית הארחה, מוזיאון או חנות, יש לצרף את כל הפרטים שיש החל משעות פתיחה ועד מחיר הכרטיס.

אנקדוטות אישיות יש למסגר או להפריד ויזואלית מהטקסט הכללי...

יש לבחור מערכת ניהול בלוגים ידידותית וקלה לתפעול.

תמונות מיוחדות וייחודיות מכל מסע שלכם, או של החברים שלכם יוכלו לעורר עניין והתפעלות בקרב הגולשים.

והפיצו את בשורת הבלוג התיירותי בכל הזדמנות. מוסיפים את כתובת הבלוג לחתימה שלכם במייל, שולחים לרשימת חברים ברשת, נכנסים לפורומים של מטיילים וכשאתם כותבים שם, מוסיפים קישור לבלוג. אחרי שיוצרים רשימת קוראים מעדכנים את הבלוג לעתים קרובות, כדי שיהיה עבור מה לחזור.

בהצלחה



Save on your hotel - hotelscombined.co.il

טירת הרוזן בגנט בבלגיה

גנט Ghnet ממוקמת כ 30 מייל מבריסל.  Gravensteen, הידוע גם בשם "טירת הרוזן", הוא אחד האטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר של העיר. הטירה היא מבצר מימי הביניים האופייני עם גרם מדרגות מתפתל, צינוק מוקף קירות גבוהים וחפיר מגן.


בנוסף למבנה ארכיטקטוני מעניין בן מאות שנים, טירה משוחזרת בתים מספר אוספי המוזיאון. תיהנו מנופים מדהימים של העיר. הרוזן הפלמי, פיליפ של אלזס, בנה את הטירה כמבצר מתגונן בסוף המאה ה -12. לאחר מותו, הוא הפך למעון מותרות עבור הרוזנים של הפלמי. הבניין שימש מאוחר יותר כלא ולאחר מכן כמכלול תעשייתי החל מהמאה ה -19. ראה כיצד היא שוחזרה לפאר ימי הביניים שלה בתחילת המאה ה -20. הוא נפתח לציבור ב -1907.


 נסו את "מדריך הסרט" של הטירה, סיור וירטואלי שהוצג על ידי שתי דמויות היסטוריות, הסופר צ'רטיין דה טרויה והאריסטוקרט סיימון סאפי. המדריך בוחן את ההיסטוריה של הטירה ומסביר היבטים שונים של מסורת ותרבות מימי הביניים. סיור אינטראקטיבי זה פופולרי במיוחד בקרב משפחות וילדים.




 Ventureinside חדר הטירה לשעבר של הטירה, אשר משמש כעת מוזיאון המוקדש אובייקטים משפטיים. בין המאות ה -14 וה -18 שימשו שטחי הטירה לעינויים, לשיפוט ולהוצאה להורג של אסירים. בדוק את צווארוני הברזל, את צווארי הצוואר ואת אגודלי האוספים המרתקים אך המוזרים של המוזיאון. עיון בתערוכות של המוזיאון נשק לא פחות מרתק אבל הרבה פחות מצמרר, המציג את כלי הנשק השונים פעם בשימוש בלוחמה מימי הביניים. באחד מאוספי הנשק המרשימים ביותר בארץ, חפשו אקדחים מעוטרים בשנהב ופנינים, מעילים כבדים של דואר וקשתות חזקות. בחודשים חמים יותר, ניתן לטפס על סוללות הבניין המרכזי של הטירה גבוה. בחלק העליון, ניתן לראות נוף מרהיב על גנט.



Save on your hotel - www.hotelscombined.com




מיקונוס מלון קאבו טאגו - החיים הטובים קוראים בשמך


מלון קאבו טאגו (Cavo Tagoo Mykonos) שוכן בקרבת חורה (Chora) במיקונוס (Mykonos) במרחק 10 דקות מהחוף ומציע בריכה עם שפת אינסוף, בר אקווריום בגודל 40 מטרים וספא מאובזר במלואו עם בריכה מקורה. מרבית החדרים נהנים מנוף לים.




החדרים, הסוויטות והווילות המרווחים והמינימליסטים מעוצבים באופן אישי, וחלקם מצוידים באמבט ספא. אמצעי הנוחות ביחידות האירוח כוללים חלוק רחצה, נעלי בית, טלוויזיה בעלת מסך שטוח, ומזרנים מבית סימונס (Simmons). יחידות מסוימות מציעות גם בריכה פרטית.


 בספא במלון תוכלו ליהנות מטיפולי גוף ופנים מסורתיים, כרומותרפיה, סאונה, מרחץ אדים ושירותי סלון יופי, ומרכז הכושר הממוקם בסמוך לספא יאפשר לכם לשמור על הכושר במהלך שהותכם.



מסעדת המלון מציעה מאכלים עכשוויים ממטבח ים-תיכוני, המוכנים מתוצרת יוונית טרייה. מזנון ארוחת בוקר עם קרואסונים ועוגות טעימות זמין מדי יום. אזור הטרקלין ובר הבריכה משקיף אל נוף ללא הפרעה של העיר מיקונוס והאי דילוס (Dilos), ומתהדר בבריכה עם שפת אינסוף בעלת תאורה צבעונית משתנה, ומשטחי עץ הנראים כאילו הם צפים על המים.



Save on your hotel - hotelscombined.co.il

מלונות זולים בתאילנד



המלונות הזולים בתאילנד הם מן הטובים בדרום מזרח אסיה מבחינת התמורה למחיר. כמעט בכל מקום בתאילנד, אפילו בבנקוק, אפשר למצוא חדר לזוג במחיר מוזל. לפעמים יש באותו מלון חדרים במגוון חדרים רחב, לדוגמה חדרים מהודרים וממוזגים וחדרים פשוטים עם מאווררים, בשליש מחיר.

גם בעיירה הקטנה ביותר יהיה מבחר של מלונות, אם אינם דוברים תאי, אתם עלולים לההתקשות באיתור של מלון מסוים בעיירות הקטנות ביותר. לכן מומלץ להזמין מלונות מראש.

המלונות התאילנדים הסטנדרטים שמנוהלים במקרים רבים על ידי משפחות סיניות-תאילנדיות, הם מקום הלינה הנפוץ ביותר, והמחירים בהם סבירים בהחלט. מלונות אלו ממוקמים בדרך כלל ברחוב הראשי של העיירה או ליד תחנות הרכבת והאוטובוסים המרכזיות.

בעיירות החוף, הפחות מתוירות בדרום תאילנד, אפשר למצוא בונגלוס חוף פרטיים ונחמדים.

במלונות רבים, במיוחד באלו שמנוהלים על ידי סינים, זוגות מטיילים יכולים לבקש חדר ליחיד, חדר סינגל פירושו חדר עם מיטה זוגית אחת, בזמן שחדר לזוג הוא חדר עם שתי מיטות זוגיות.




Booking.com





Save on your hotel - www.hotelscombined.com

תאילנד מוקדי עניין עיקריים


התפעלות ממקדשיה המלכותיים והמעוטרים להפליא של בנקוק, ממסעדות המשובחות ומחיי הלילה האגדתיים שלה.




עורכים ביקור היסטורי בקאנצ'אנבורי של מלחמת העולם השנייה, ומתרשמים מהפארקים הלאומיים, ממפלי המים ומהתרבות הייחודית של המחוז היום.

יוצאים לסיבוב קניות של עבודות יד, לומדים עיסוי תאילנדי, או מצטרפים לקורס בישול בצ'אנג מאי.

עורכים טרק ברחבי מה הונג סון, מחוז שהוא צומת דרכים, עם מגוון של קבוצות אתניות והמערות הארוכות ביותר באסיה.

מסיירים בין שוניות האלמוגים,המפרצונים המבודדים והאיונים המוגנים של ארכיפלג קו סאמואי.

יוצאים לשייט קיאקים, לצלילות או לטיפוס צוקים בתצורות הגירניות המרשימות של אאו פאנג-נגה ושל ים אנדמן.


Booking.com Save on your hotel - www.hotelscombined.com

מלון סאווסדי קאוסאן אין בנקוק תאילנד



מלון סאווסדי קאוסאן אין (Sawasdee Khaosan Inn) ממוקם במרחק של 5 דקות הליכה משוק בנג לאם פו (Bang Lam Phu Market) ומהמוזיאון הלאומי, ומציע לאורחיו חדרי אירוח מרוהטים, בהירים וזולים. המלון כולל חנויות, מסעדה, ואינטרנט אלחוטי באזורים הציבוריים.

המלון ממוקם במרחק של 3.5 ק"מ מצ'יינהטאון ובמרחק של 2.1 ק"מ מהגרנד פאלאס (Grand Palace). נמל התעופה הבינלאומי סובארנאבוני (Suvarnabhumi International Airport) נמצא במרחק של 37 ק"מ מהמלון.

החדרים הממוזגים כוללים טלוויזיה בכבלים ובטלפון. בנוסף, לנוחיותכם, החדרים כוללים גם מקרר ומיניבר. חדר הרחצה הפרטי כולל מתקני מקלחת חמה/קרה ושירותים שונים.

אורחי המלון יכולים ליהנות מעיסוי, או לרכוש מזכרות בחנויות שבמקום. סוכנות נסיעות תסייע לכם בתכנון הטיול שלכם ובכרטוס. המלון מספק גם מתקני אינטרנט.

מסעדת המלון מציעה מגוון רחב של מנות תאילנדיות ומערביות. לאורך קאו סאן רוד, שנמצא במרחק של כמה דקות הליכה מהמלון, תמצאו גם מספר מסעדות נוספות.


Booking.com

מלון ארוואן האוס בנקוק תאילנד



ליד נהר Chao Phraya שליד כביש Khao San בבנגקוק, בית מלון ארוואן האוס מציע פתרון לינה נקי ונוח במחיר סביר.

מצוין לנוסעים על תקציב, עם חדרים מרוהטים בפשטות שמציעים את כל השירותים הבסיסיים לשהייה נינוחה. בחדרים מיזוג אוויר, חדר אמבטיה צמוד ואפילו גישה לאינטרנט.

Erawan House מכיל גם מסעדה באתר המגישה אוכל מקומי טעים. יש גם סוכנות נסיעות. צוות המלון החם והידידותי יוכל לסייע לכם גם עם צרכי התחבורה.

Erawan House קרוב גם למספר מסעדות ודוכני אוכל שמציעים מגוון רחב של מאכלים תאילנדים אותנטיים. זה גם בהישג יד מאזור הקניות Bang Lumphu, הפופולרי בקרב מקומיים ותיירים כאחד.

רק 15 דקות הליכה לארמון המלכותי, ובמרחק הליכה מהתיאטרון הלאומי והמוזיאון הלאומי, וכן מגוון אטרקציות תיירותיות.


להזמנה מלון ארוואן האוס בבנקוק 


Booking.com


Save on your hotel - www.hotelscombined.com

מלון וול סטריט אין בנקוק תאילנד



וול סטריט אין ממוקם בלב בנגקוק, במרחק דקת הליכה מתחנת סאלאדנג BTS ומתחנת סילום MRT. במלון מסעדה, אינטרנט אלחוטי חינם וחניה.

החדרים במלון וול סטריט אין בנגקוק מצוידים בטלוויזיה בלווין, במיני בר ובמקרר. חדרי הרחצה הצמודים כוללים מתקני מקלחת חמה. מייבש שיער ונעלי בית זמינים גם כן.

האורחים יכולים להתפנק בעיסויים ובטיפולי רפלקסולוגיה ב"Bodie Care" - בית עיסוי תאילנדי מסורתי. המלון מספק שירותי הסעה לנמל התעופה. ניתן לארגן מסעות וטיולים בדלפק להזמנת סיורים.

במסעדה ובבר מוגשת ארוחת בוקר יומית וארוחות נוספות מוגשות לאורך כל שעות היום.

וול סטריט אין בנגקוק ממוקם במרחק של כ-22.5 ק"מ משדה התעופה דון מואנג ובמרחק של כ-23.5 ק"מ משדה התעופה סובארנבומי.


Booking.com Save on your hotel - www.hotelscombined.com

מלון רויאל אסיה לודג' בנקוק תאילנד




מלון רויאל אסיה לודג' הממוקם בלב של סוקהומביט ( Sukhumvit ), נמצא במרחק הליכה מן תחנת BTS ננה ( Nana BTS ), והוא מוקף במשרדים, חנויות, מסעדות חנויות ומוקדי בידור.

מלון רויאל אסיה לודג' הממוקם במיקום מרכזי אך שקט, נמצא במרחק של רק 5 דקות הליכה ממגוון של אפשרויות לסעודות , לרבות כמה מן המסעדות הטובות ביותר של מטבח תאילנדי, בינלאומי, קוריאני, יפני, סיני והודי. ניתן להגיע גם אל תחנת ננה BTS עם שירות ההסעות חינם בטוק טוק של המלון.

כל חדר מרווח הינו מעוצב עם עץ טבעי ורהיטים תואמים. שלט רחוק עבור מתגים ותאורה הינו גם מסופק ליד המיטה. עם העיטור התאילנדי העכשווי שלו , הנוחות והמיקום נוח, מלון רויאל אסיה לודג' מציע לאורחיו תמורה מלאה עבור כסף.


להזמנה מלון רויאל אסיה בבנקוק

Booking.com

Save on your hotel - www.hotelscombined.com

מלון ראמבוטרי וילג' פלאזה בנקוק תאילנד


מלון ראמבוטרי וילג' פלאזה (Rambuttri Village Plaza) ממוקם בשכונה ההיסטורית ראטאנהקוסין (Rattanakosin), במרחק של 5 דקות הליכה מקאוסאן רוד (Khaosan Road), ומוקף במוקדי תרבות ובפעילויות שונות. המלון כולל 2 בריכות גג ומסעדה.

המלון ממוקם במרחק של 37 ק"מ מנמל התעופה סובארנאבומי (Suvarnabhumi). במרחק הליכה מהמלון תוכלו למצוא את המקדשים הידועים של ואט פרא קאו (Wat Phra Kaew) ו-וואט פו (Wat Pho), כמו גם את המקדש של בודהא האזמרגד (The Emerald Buddha).

חדרי המלון הינם נוחים וחמימים וכוללים מיזוג אוויר ומתקני מקלחת חמה. כל החדרים כוללים טלוויזיה עם ערוצי כבלים ולוויין, וכספת אישית.

סלון היופי של המלון מציע עיסוי תאילנדי מסורתי, כמו גם טיפולי יופי אחרים. אורחי המלון מוזמנים לעשות שימוש בסוכנות הנסיעות שבמקום על מנת לתכנן טיולי יום באיזור. המלון כולל גם בית מרקחת וחנות מזכרות.

מסעדות המלון ממוקמות בסמוך לבריכת הדגים, ומגישות מנות תאילנדיות אותנטיות.


להזמנה מלון ראמבוטרי וילג' בבנקוק  




Booking.com


Save on your hotel - www.hotelscombined.com

מלון אמארין אין בנקוק תאילנד


אמארין אין - ששוכן בלב בנגקוק - מציע לאורחיו מעט שלווה בתוך ההמולה הבלתי פוסקת של העיר, וכולל חדרים נוחים וקבלת פנים תאילנדית מסורתית.

המלון ממוקם במרחק של דקות אחדות מרחוב קאו סארן (Khao Sarn Road) הפופולארי ומאזור הקניות של באנגלומפו (Banglumpoo). כל החדרים ממוזגים ונוחים וכוללים חדר רחצה צמוד. אמארין אין הוא מלון שקט ושלו, ומהגג שלו נשקף נוף יפהפה של בנגקוק.

בין אם תבחרו לצאת לקניות, להתפנק בעיסוי תאילנדי, או לחקור את האטרקציות התרבותיות השונות - הצוות הידידותי של אמארין אין ישמח לייעץ ולעזור לכם לתכנן את השהות שלכם.


Booking.com Save on your hotel - www.hotelscombined.com

מלון נאפארק הוסטל @ קהאו סאן בנקוק תאילנד


מלון נאפארק הוסטל @ קהאו סאן מספק חדרי אירוח ולינה בסגנון מעונות, במחיר סביר, עם ארוניות אישיות עבור האורחים. הוא כולל בית קפה, חדר כביסה וסוכנות נסיעות.

המעונות במלון נאפארק הוסטל @ קהאו סאן כוללות מיטות קומתיים המופרדות על ידי מחיצות על מנת לספק פרטיות לאורחים . ישנם חדרי אמבטיה ושירותים נפרדים לגברים ולנשים המציעים שמפו חינם, ג'ל סבון, מים חמים ומייבשי שיער.

האורחים יכולים לצפות בטלוויזיה ובתקליטורי DVD בלובי של האכסניה או לקרוא ספרים בספרייה. מתקני המטבח הינם זמינים לנוחות האורחים.

ארוחות ומשקאות הינם מוגשים בית הקפה Tamarind Tree , אשר כולל גלריה של יצירות אמנות מודרנית.


להזמנה מלון נאפארק הוסטל  בבנקוק



Booking.com

Save on your hotel - www.hotelscombined.com

מלון לוב די בנגקוק תאילנד

מלון לוב די בבנקוק


מלון לוב די בנגקוק - סיאם סקוור הממוקם בלב אפשרויות האוכל , הקניות ובילוי המפורסמות של בנגקוק, מציע חדרי אירוח ולינה סבירים בסגנון בוטיק . המלון כולל מזנון, אזור טרקלין ואינטרנט אלחוטי חינם.

מלון לוב די בנגקוק - סיאם סקוור הינו ממוקם ממש ליד תחנת BTS סקייטריין ( Skytrain BTS ), המאפשרת גישה קלה לאטרקציות של בנגקוק.

כל החדרים במלון לוב די הינם מצוידים עם מיזוג אוויר, מוצרי אמבטיה ומייבש שיער. חדרים מסוימים כוללים מרפסת פרטית וטלוויזיה עם מסך שטוח.

בר Right מציע ארוחת בוקר, חטיפים ומשקאות. האורחים יכולים לעשות שימוש במתקני איחסון המטען והכביסה הזמינים. דלפק הקבלה של מלון לוב די בנגקוק הינו פתוח 24 שעות ביממה.

מלון לוב די בנגקוק - סיאם סקוור הינו ממוקם במרחק של כ- 20 ק"מ מן נמל התעופה דון מואנג ( Don Muang ) ובמרחק של 4 ק"מ מתחנת הרכבת הואה לאמפונג ( Hua Lampong ).


להזמנה מלון לוב די בנקוק 


Booking.com
Save on your hotel - www.hotelscombined.com

פארק המים אקווה פארדייס באגם גארדה איטליה

הפארק אקווה פארדייס ממוקם על גדת אגם גארדה בצפון איטליה ויש בו יותר מעשרים אטרקציות רטובות, שגורמות למבקרים לצרוח בחרדה, בחדווה, בקור, או בצירוף כל אלה יחד.


Booking.com






נמצא בתוך מתחם שעשועים גדול הכולל גם עיר סרטים ומופעי אבירים. בזמן שאתם רצים לתפוס מקום בתור למגלשה, בפארק יש מגוון של מגלשות ברמות שונות של פחד וכיף, בריכות גלים, מפרץ מלאכותי והרבה סיבות להסתובב עם שיער רטוב.
מגיעים לפארק על כביש מילאנו ונציה ויוצאים לכיוון פשקיארה. אווק פרדייס הוא חלק ממכלול פארקים גדול השוכנים על גדת אגם לה גארדיה, שנקרא Caneva World.

הפארק פתוח בין עשר בבוקר לשבע בערב.

מלונות מומלצים בקרבת פארק המים אקווה פארדייס באגם גראדה 


Booking.com Save on your hotel - hotelscombined.co.il

משכירים מכונית בחו"ל

משכירים מכונית בחו"ל 

כאשר שוכרים מכוניות בחו"ל, מכוניו מסווגות ומתומחרות על פי גודלן ועל פי רמת האבזור. כל חברת השכרה מציעה כמה דגמים שמסווגים באותיות לועזיות, בדרך כלל מ A עד G, כש A מתייחס למכונית הזולה והפשוטה ביותר.






הבעיה היא שלכל חברה יש שיטת סיווג משלה, ולכן יכולים להיות הבדלים משמעותיים בסוגי הדגמים ביחס לאותיות, ועל כן חשוב יותר להבין את ארבע האותיות המסתוריות המופיעות בסמוך לשם הדגם.

הסימון הפופולרי ביותר הוא CDMR או ECMR. הראשון מתייחס למכונית קופמקטית בעלת ארבע דלתות, גיר ידני ומזגן, והשנייה היא מכונית חסכונית, בעלת שלוש או חמש דלתות, גיר ידני ומזגן.

האותיות הללו מציינות את הפרטים החשובים באמת:
E- Economy רכב חסכוני;
C- Compact רכב קומפקטי, משפחתי קטן;
I - Intermediate רכב בינוני;
S - Standard סטנדרטי רגיל. מכונית גדולה יחסית.

האות השנייה מציינת את מספר הדלתות:
B - שתי דלתות
C - שלוש או חמש דלתות
D - ארבע דלתות
W - רכב סטיישן
V - מיני וואן

האות השלישית מסמלת את סוג תיבת ההילוכים:
M - Manual תיבת הילוכים ידנית.
A - Automatic תיבת הילוכים אוטומטית.

האות הרביעית מסמנת אם יש או אין מזגן ברכב :
R - Refreshment יש מזגן
N ללא מזגן
AU או AUT רכב אוטומטי
AC ברכב מותקנת מערכת מיזוג אוויר
STW רכב סטיישן
GPS מערכת ניווט לוויינית.


Save on your hotel - www.hotelscombined.com

מסע אישי שרלוט צפון קרוליינה ארה"ב

איי החוף של צפון קרוליינה, מכונים גם outer banks, שוכנים כאלף קילומטר מדרום לניו-יורק וכאלפיים קילומטר מצפון לפלורידה, לאורך החוף המזרחי של ארצות הברית.

לאורך לשון היבשה ושרשרת האיים שלושה מרכזיים ועוד כמה קטנים ולא מיושבים שאורכם הכולל כ- 250 קילומר ורוחבם, אינו מגיע ליותר מ- 700 מטר, מתח כביש אחד מרכזי, שכיוונו הכללי מצפון לדרום. כל סטייה ממנו מובילה בתוך זמן קצר מאוד אל דיונה חולית, המשקיפה על האוקיינוס האטלנטי ממזרח או על מיצר פאמליקו, גוף המים המרכזי המפריד בין האיים לחוף המזרחי של ארצות הברית.

נמל התעופה הקרוב, בעיר ראלי, שבצפון קרוליינה, מרוחק כארבע שעות נסיעה לאורך כביש מס' 64 בכיוון מערב. המגדלור של כף האטראס The Cape Hatters Lighthouse הוא הגדול והמפורסם באאוטר בנקס, ומכונה המגדלור של אמריקה.

הנחיתה הראשונה שלי בארה"ב היתה בשרלוט צפון קרוליינה, אך יצא לי לבקר את העיר רק לאחר זמן מה. לפעמים מגיעים למלון עירוני ושוכחים מהטבע ... עד שהטבע מזכיר לך שהוא שם גם ממלון הילטון אין גארדן בשארלוט צפון קרוליינה בארהב ... זריחה מדהימה בהפסקת קפה - סיגריה מביאה אותך לחוות את היקום בהדרו .... מעל בריכת המלון כאשר אתה מרים עיניך ולו במעט נגלה  יצירת מופת של בורא עולם



 מצאתי את המלון בשדה התעופה שהוא מפואר  למדי







כאשר שוטטתי בין המגדלים של שרלוט מצאתי קניון לעתיקות עם המון דברים יפים בתוכו. בארה"ב פזורים אלפי קניונים לעתיקות כאלה חלקם גדולים יותר חלקם פחות, מכילים בתוכם אלפי פריטים מעתיקות של אנשים שחלפו מהעולם הזה, או אנשים שתרמו את חפציהם לחנות.





צייד שהוא תחביב פופולרי בארה"ב בין היערות האין סופיים, לצד תמונות עתיקות.




ביקור באחד מיני רבים הקניונים של שרלוט המודרנית בין החולצות למכירה מצאתי פסלון מדהים עתיק בין החולצות המודרניות בעלות השם.





Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אטרקציות תיירות מרכזיות בסלובניה

סלובניה היא הצפונית מבין מדינות הבלקן שהרכיבו את יוגוסלביה לשעבר, והיא גם הקרובה ביותר מבחינה כלכלית למערב. הבירה, לובליאנה, היא עיר אופטימית שבה בתים עתיקים, פסלים וגם שוק פתוח עם שפע ירקות, פירות, פרחים ורוכלים. סלובניה היא מדינה קטנה, נקייה, מסודרת, מפותחת יחסית ועם נתוני טבע ונוף של רכסי הרים וחופי ים יפהפיים. סלובניה ממוקמת בקצה הצפוני של הים האדריאטי וגובלת באיטליה, אוסטריה, הונגריה וקרואטיה. בסלובניה האקלים בקיץץ נפלא, הכל ירוק, מרענן ומיוער, ובחורף קר ומושלג.


האי קרק אי גדול כ- 400 קמ"ר שטחו, בעל השפעה מזרח תיכונית מובהקת, בנוף הכולל שטחים עצומים של עצי זית כסופים, בתי אבן ציוריים מעוטרים בגגות רעפים בגוון טרקטורה, קבוצות של אלמנות לבושות שחורים וחתולים בכניסות הבתים, גפנים והשמים בגווני כחול וכסף.

פיראן היא עיר חוף בסלובניה וממנה לא ארוכה הדרך לטירת המערה Predjamski Grad .מצודה מרשימה, שבנויה סביב מערה שחצובה גבוה בבסלע, וצופה על נחל שמתפתל בתוך יער עבות. יש בה חדרים מרוהטים ברהיטים עתיקים, כלי נשק רבים וחדר עינויים מאובזר מימי האינקוויזיציה.

מערת פויסטוינה Postojnska Jama היא מערת נטיפים ענקית ומרשימה, הביקור בה מתחיל בנסיעה מהירה ברכבת  פתוחה כשני קילומטרים לפנים המערה, ואחר כך כשעה וחצי ברגל עד ליציאה.

מערת פוסטוינה חווית טבע מדהימה, הממוקמת בין העיר פוסטוינה לטריאסט. הביקור נמשך כשעה וחצי, ובמהלכו עוברים לאורך יותר מחמישה ק"מ מתוך 27 ק"מ של המערה הזאת. הביקור נעשה בקרוניות חשמל ובהמשך בהליכה ברגל. האקוסטיקה בפנים מעולה, המראות קסומים, הטמפרטורה מקפיאה והלחות גבוהה.



אגם בלדפנינת הנוף של סלובניה עם יופי עוצר נשימה. האגם חלק וכחול, מסביב מתנשאים הרים זרועים בצמחייה עבותה, ובין העצים יש מצודה. אפשר לשכור גונדולה ולשוט, ושווה לטפס לכנסייה הנציבת בקצה הצוק בגלל התצפית המהממת.

עיירת הנופש בלאד שוכנת לצד אגם בלאד Bled, שלמרגלות רכס הרי האלפים היוליאניים. בחורף אפשר להגיע בקלות ובמהירות מבלאד לאתרי הסקי של סלובניה, ובקיץ מציפים תיירים את האזור ופוקדים את בתי המלון, המסעדיםם והברים הרבים שבה.

בלב האגם שוכן אי קטנטן שאפשר להגיע אליו בסירה, ועל ההר ממול מזדקרת טירת בלאד. נסיעה קצרה מובילה לקניון וינטגר Vintgar הסמוך, בלב היער בין מצוקי הקניון הגבוהים שוצץ קוצף לו נחל רדובנה Radovna בעוצמה אדירה. שביל עץ תלוי הצמוד לקירות המצוק מוביל לתוך הקניון. העצים והמצוקים מצלים את הדרך, המים מתיזים על הקירות וחומו המעיק של היום הופך לקרירות נעימה. מטירת בלאד נופה המרהיב של בלאד נשקף מהמרפסת שאליה מוביל מעלה מרוצף אבן.

אגם בוהיני Bohinij הוא אגם קטן, רק 3.2 קמ"ר שטחו, ולמרות זאת הוא הגדול בסלובניה. יתרונו המרשים ביותר הוא נחשב לאחד הנקיים והיפים באירופה. אגם בלד, כבר מוכר ומתויר מדי, נסיעה שנמשכת פחות משעתיים מבלד מובילה לאגם בוהיני, השוכן למרגלות הר ווגל.

הבידוד היחסי של המקום והכבישים הלא טובים, מאפשרים ליהנות כאן בעיקר משקט וממיעוט מבקרים גם בשיא הקיץ.


הפארק הלאומי והר הטריגלאב הפארק הלאומי טריגלאב מהווה שמורת טבע יפהפייה בלב הרי האלפים היוליאניים, בלב השמורה מתנשא הר הטריגלאב בגובה של 2,864 מטר אשר נחשב לפסגה הגבוהה ביותר בסלובניה.השמורה כוללת את אגם בוהין היפה , נהרות שזורמים ברוגע , טירות ועיירות מימי הביניים, ומסלולי הליכה בינות לעצי היער המוריקים.

עוד שמורת טבע מעניינת היא לוגרסקה, דולינה, עמק המוקף בהרי האלפים הגבוהים, ובו כמה מפלי מים ומסלולים להליכה או לרכיבה על אופניים אל מול נוף נפלא.

סלובניה ידועה גם בזכות אלפי מערות קראסטיות שחבויות בתחומה הידועה שבהן היא מערת שקוצין. הסיור במערה עובר דרך ג'ונגל של נטיפים וזקיפים וחולף על פני נהר דרמטי בשבילים צרים ותלולים.

הריביירה הסלובנית 
פורטורוז פירוש השם פורוטורוז' הינו נמל הוורדים, העיר שוכנת לחופי הים האדריאטי ומהווה חלק מהריביירה הסלובנית, וכן מרכז תיירות גדול ביותר בסלובניה ואתר בריאות מוכר לאורך החוף הסלובני. איזור פרוטורוז' ידוע במזג האוויר הנעים שבו, בתכונות המרפא, החופים החוליים שלו ובהיצע מגוון של בתי מלון מעולים, מסעדות אלגנטיות, בתי קפה, דיסקוטקים, קזינו ועוד. המרינה של פורטורוז' נחשבת לאחת מהטובות לאורך הים האדריאטי. ניתן להגיע מפורטורוז' לונציה באמצעות שירות מעבורות נוח ויעיל, כשעתיים וחצי הפלגה.

פיראן (Piran) בסמוך לפאתי פורטורוז', שוכנת פיראן הציורית. זוהי עיר הבנויה על לשונית של יבשה הגובלת בים. עיר זו היא פנינת אדריכלות אמיתית הכוללת רחובות צרים, שרידים שנשתמרו היטב מחומות העיר העתיקה מימי-הביניים, כמו כן קיים שם מוזיאון ימי, ארמון מהמאה ה-17 ליד הנמל ובו מוצגים בנושאי ימאות והפקת מלח ענפים שתרמו מאד להתפתחותה של פיראן. השם פיראן מקורו במילה היוונית "פירוס" שמשמעה אש, אשר הזהירה מלחים מהצוקים המסוכנים שיש באזור. בפיראן שוכן בית טרטיני שבו נולד בשנת 1692 ג'יוספה טרטיני, הכנר והמלחין המפורסם. העיר הוכרזה כאנדרטה היסטורית ותרבותית ממעלה ראשונה.

עמק הסוצה (Soca) עמק סוצ'ה נחשב לאחד המקומות היפים בסלובניה ,העמק משתרע מהפארק הלאומי טריגלאב עד לעיירת הגבול נובה גוריצה (Nova Gorica). מימי נהר הסוצ'ה זכים וצלולים והוא נחשב לאחד היפים בנהרות אירופה.לאורך הנהר חבויות פינות חמד רבות, המאפשרות לגעת בטבע הנפלא .  


קובאריד עיירה קטנה בת 1,500 תושבים על הגבול הדרום מערבי של שמורת טריגלאב. העיירה נמצאת בעמק הסוצ'ה ושוכנת על גדותיו של נהר סוצ'ה המרהיב ביופיו. בצידה של העיר ניתן לראות מנקודת תצפית מרהיבה את "גשר נפוליאון", שם עברו כוחות הכיבוש שלו בשנת 1797. מתחת לגשר עובר קניון סוצ'ה בעומק 15 מטר. בסמוך לגשר ניתן להתפעל ממראהו המרהיב של מפל קוז'יאק הנובע מאחד מערוצי נהר הסוצ'ה. באזור הזה נהרגו קרוב למיליון חיילים במלחמת העולם הראשונה בקרבות קשים בין האוסטרו-הונגרים לאיטלקים, כדאי לבקר במוזיאון המלחמה שבעיר מתאר קרבות אלו וכן להתבונן באנדרטה הענקית לזכר החיילים שנפלו באזור,בסביבת האנדרטה נשקף נוף מרהיב ביופיו. כמו כן מומלץ לראות את כנסיית העיירה עם מגדל הפעמון, פסל מדונה והילד וכן המזבח. בעיירה שרידים ארכיאולוגיים רבים, ביניהם אתר קבורה מתקופת הברזל, עדות לחשיבותו האסטרטגית של המקום בימי קדם. בעיירה יש בית מלון, בתי קפה, אכסניית נוער, חדרים ודירות להשכרה.





Booking.com







סלובניה עיירות מרפא

טרמה צטש (TERME CATEZ) נחשב לאחד מאתרי הנופש הגדולים בסלובניה, האתר נמצא בגובה 142 מ' מעל פני המים, כ-30 ק"מ מזאגרב, וכ-100 ק"מ מלובליאנה, על גדות נהר SAVA המפורסם. באתר כ-10,000 מ"ר של בריכותת מים טרמליים, בטמפרטורה של 27 – 36 מעלות וכן 10 בריכות מקורות וחיצוניות המהוות אטרקציה מושכת לכל המשפחה ובייחוד לילדים בשל מגוון שעשועי המים הרבים כדוגמת בריכות גלים, מפלים, מערבולות מים ועוד. האתר מציע מגרשי גולף, טניס, אפשרות רכיבה על סוסים, רכיבה על אופניים, אפשרות לשיט בסירת משוטים ועוד. באתר אפשרויות לינה בדירות נופש ובמלונות בדרגה טובה המציעים את כל הפינוקים האפשריים,חנויות ספורט ואופנה, מסעדות, ובתי קפה ובקיצור כל הדרוש על מנת להפוך חופשה במקום לחוויה מרגיעה ומהנה,המקום מומלץ לנופש משפחתי.



רוגסקה טרמה (Rogaska Terme) המקום נחשב לעיירת המרפא העתיקה והגדולה ביותר בסלובניה, והוא מפורסם מאד באירופה. האתר שוכן בעמק מקסים מוקף גבעות ,במקום מספר בתי מלון חדישים ,המעיינות הטרמליים באזורר משופעים במגנזיום, במקום מציעים מגוון רחב של טיפולים ועיסויים מפנקים המבוססים על שימוש במי מגנזיום כולל טיפולי שיאצו, הטיפולים מרגיעים כאבי שרירים ומתח ופועלים לפיתרון בעיות רפואיות שונות. המקום טובל בירוק ומומלץ מאד למטרות ספא נופש טיול והנאה. האתר מציע מבחר פעילויות כדוגמת: סקווש, מרכזי גולף, מגרשי טניס, רכיבה על סוסים, באתר בריכות מים טרמליות, בריכה מקורה וחיצונית וכן בריכת שחיה אולימפית, כמו כן ניתן ליהנות ממבחר עשיר של טיולים בחיק הטבע.

האלפים היוליאניים שבסלובניה 
מתחילים בנסיעה קצרה לעיירת הספורט האתגרי Gora Kranjska שנמצאת באיזור הדרומי של האלפיים היוליאניים. ממשיכים במסלול החוצה את האלפיים היוליאניים ועובר בנקודות עוצרות נשימה של נוף מושלג בחורף וירוק. מגיעים אל איזור סוקה ריבר (Soca River) וניסע כ-50 דקות לביקור בעיירת הסקי Bovec.




Save on your hotel - www.hotelscombined.com


נהר הוולטאבה בצכיה

מקורות נהר הוולטאבה Vltava, הזורם מדרום לצפון נמצאים ליד העיירה וישי ברוד Vyssi Brod שבדרום צ'כיה, באזור הרי שומאבה, קרוב למפגש הגבולות עם גרמניה ואוסטריה. גם פארג שוכנת על גדת הוולטאבה, אבל 150 קילומטרים צפונה.




כבישים צרים ועיירות שקטות מלווים את מסלול זרימתו של הנהר. צ'סקי קרומלוב, בחלקו הדרומי ביותר, היא עיירה רומנטית מאוד, ורק בגללה כדאי לנסוע עד לכאן. רבים מבתיה קפה והמסעדות בצ'סקי קרומלוב נבנו מעל מי הנהר, כלומר על מרפסות תלויות. בכמה מקומות לאורך הנהר, בעיקר באזור הדרומי ביותר, אפשר לשכור סירות ולשוט בזרם הנינוח במשך כמה שעות עם מורד המים, צפונה.

Booking.com



Save on your hotel - hotelscombined.co.il

נזארה כפר הדייגים בפורטוגל

נזארה כפר דייגים בפורטוגל 


נזארה Nazare היא עיירה קטנה השוכנת על חוף האוקיינוס האטלנטי במרכז פורטוגל. בזכות קו החוף שלה, מסורת חזקה בת מאות שנים והעובדה שהיא באמצע הדרך, בין הערים הגדולות ביותר ליסבון ופורטו, משמרת נזארה את האופי של כפר הדייגים: חוף רחצה, נמל דייג לא עמוק ושורת מסעדות דגים.



בנאזרה אוכלים בעיקר סרדינים שמגישים אותם מטוגנים או לאחר שיובשו על רשתות גדולות בשמש. מדובר במעדן פשוט, זול וטעים להפליא.


Booking.com



Save on your hotel - hotelscombined.co.il

קאלדיאה ספא באנדורה

המקום הפנטסטי ביותר באנדורה בצפון ספרד הוא אתר המרחצאות החמים קאלדיאה Caldea השוכן בעיירה אסקאלדס אנגורדני Escaldes Engordany, הצמודה לעיר המרכזית - אנדורה לה וולה.

קאלדיאה היא צירוף קצת מוזר, אבל מלא חיים של פארק מים למשפחות, מרחצאות שמבוססים על מים חמים טבעיים הנובעים מבטן האדמה, ואתר ספא ובריאות, שמציע שמונה טיפולים שונים, בהם בין היתר טיפול באבנים חמות, מסאז'ים בשלל טכניקות, שיזוף במכונות חדשניות ומיני טיפולים מתוחכמים אחרים שאמורים להועיל לבריאות הגוף והנפש.

האתר פתוח בכל יום עד 22:00 בערב.




מלון קאסה קאנוט הוטל רסטורנטה (Casa Canut Hotel Restaurante), הידוע בכל רחבי אנדורה (Andorra) בשל מסעדת הגורמה שלו, כולל 30 שנות ניסיון של מלון קטן ומסעדה בניהול משפחתי.
המלון מציע שירות ידידותי עם מגע אישי, ושומר עדיין על הרבה מהקסם והאופי כפי שהיה בעת פתיחתו, יחד עם הטכנולוגיות החדישות ביותר וחללי פנים עכשוויים, שעוצב על ידי מעצבים בינלאומיים ידועים.
המלון שוכן בקרבה למרכז הפנאי והספא קאלדיאה (Caldea), ומציע גישה נוחה לאתרי הסקי. המלון מציע ביצוע צ'ק-אאוט מאוחר, בכפוף לזמינות.

מלון רוק בלאן ממוקם באזור המסחרי של העיר, במרחק של רק 150 מטרים מן קאלדיאה ( Caldea ), מציע גישה ישירה אל שני הרחובות הראשיים של אנדורה .
המרכז התרמי מציע מגוון רחב של תוכניות יופי, בריאות והרפיה. במסגרת השירותים שהמלון מציע, אתם יכולים ליהנות מבריכת שחייה חיצונית ומסולריום על המרפסת של המלון (פתוחה במהלך הקיץ), מבריכת שחייה מקורה עם מים תרמיים , ג'קוזי, סאונה, חמאם טורקי, חדר כושר, UVA וסיוע רפואי . בערבים תוכלו להתעדכן עם חברים, בני משפחה ועמיתים לעבודה באמצעות חיבור האינטרנט האלחוטי של המלון שהינו זמין באזורים הציבוריים של המלון.
מלון רוק בלאן זכה לקבל את תווית האיכות "Q" של השלטון של אנדורה עם 3 איזכורים : תרמי, גסטרונומי, עסקים.

Save on your hotel - hotelscombined.co.il

קובה הוואנה בקצב הסלסה

קובה הוואנה בקצב הסלסה






קובה היא מדינה קומוניסטית, שמאפשרת כניסה של תיירים. בקובה יש מוסיקה טובה, מועדוני סלסה, סיגרים, נשים יפות, חופים מדהימים והכל בטעם של פעם.

הוואנה - סיור מקיף
הוואנה החדשה והעתיקה. ביקור ב 4 הכיכרות המפורסמות פלאזה דה ארמאס Plaza de Armas מזרחית לרחוב אוביספו, סמוך למי המפרץ נמצאת כיכר יפה ונעימה זאת, בכיכר דקלים המקיפים את פסלו של קרלוס מנואל דה סספדס, גיבור לאומי. בכל האזור פזורות מסעדות רבות(בהן מופיעות להקות מקומיות). מומלץ להגיע בסופי שבוע אז יש שוק למכירת ספרים משומשים והמקום הומה. בצד המערבי של הכיכר תמצאו את: פאלאסיו דה לוס קפיטנס חנרלס Palacio de los Capitanes Generales הארמון הזה הוא אחד המבנים המרשימים והמפוארים בכל קובה, הוא שימש בעבר כמעונו הרשמי של מושל קובה הספרדי, אחר כך כמעונו של המושל הצבאי של ארה"ב, אחר כך כארמון נשיאותי, בית העירייה, וכעת הוא המוזיאון העירוני Museo de la Ciudad. פלאסה דה לה קתדרל Plaza de la Catedral נחשבת לכיכר היפה בעיר. בסופי שבוע מומלץ להגיע לכאן כי הומה אנשים ויש שוק של עבודת יד ולהקות מנגנות. מול הכיכר נמצאת הקתדרלה סן כריסטובל דה לה הוואנה Catedral de San Christóbal de La Habana הקתדרלה נבנתה בסוף המאה ה-18 בסגנון הבארוק והמראה שלה קצת מוזר בשל היותו לא סימטרי(המגדל הימני שמן ונמוך לעומת השמאלי הרזה והגבוה...). מזרחית לכאן נמצא קסטיו דה לה ריאל פוארזה Castillo de la Real Fuerza, מבצר קולוניאלי עתיק ביותר. פלאסה ויאחה Plaza Vieja נמצאת דרומית לכל הכיכרות שצוינו לעיל, מדובר בכיכר מקסימה שנבנתה במאה ה-16. יש מסביב לה מספר מוזיאונים וגלריות.



מדרום לפלאסה תמצאו מספר כנסיות מרשימות, עתיקות ושוות ביקור., מוזיאון הגדול במדינה "מורו קאבניאס" הבנוי בתחומי החומה העתיקה של העיר, ארמון Capitanes Generales, אשר שימוש בעבר כמקום המגורים של ראשי העיר הוואנה. הארמון נמצא בחלקה העתיק של העיר והיום שוכנים בו אולמות התצוגה של המוזיאון העירוני. ממשיכים לכיכר הנשק וכיכר המהפכה. פלאסה דה לה רבולוסיון Plaza de la Revolución כיכר המהפכה, מקום רחב ידיים וריק המשמש בעיקר להפגנות גדולות וחגיגות לאומיות. עד לפני מספר שנים קסטרו עדין היה נושא נאומים בפני הקובנים שמגיעים בהמוניהם, בחלק מהנאומים הגיעו מעל למיליון קובנים לשמוע את קסטרו נואם במשך שעות.

הבמה ממוקמת מול אנדרטת חוזה מארטי Memorial José Martí שבצורת כוכב ומתנשאת לגובה של 142 מטר. ניתן להכנס ולעלות לראש האנדרטהולראות את הוואנה מלמעלה, הנוף מדהים. מסביב לכיכר תמצאו את בנין משרד הפנים עליו יש את תבליט הברזל המפורסם של פניו של צ'ה גווארה. הטיילת המרהיבה El Malecon אשר מהווה את אחד מסמליה של העיר. תצפית על מבנה הקפיטול המרשים בו ישבה ממשלת קובה עד למהפכה בשנת 1959 והיום זוהי אקדמיית המדע של המדינה. ביקור באחד מבתי הכנסת בהוואנה, וכן ביקור בבית העלמין היהודי בו שלל מצבות ואנדרטאות המהוות נקודות ציון בתולדות היהודים בקובה.

בית הקברות כריסטובל דה קולון Necropolis Cristóbal de Colón בית הקברות הגדול והמרכזי של קובה , יש פה ממש רחובות ממוספרים, המון מצבות מעוטרות ומעצבות, קרוב למיליון בני אדם נקברו כאן. מיראמר Miramar נמצאת ממערב לודאדו, זוהי שכונת יוקרה יפה עם רחובות רחבים והרבה בתים מפוארים, חנויות יוקרה, מכוניות נוצצות וקובנים עשירים. יש כאן את מרינה המינגוואי על שם הסופר, בה נערכות תחרות דייג כל שנה במאי לזכרו. רוב השגרירויות הזרות בקובה נמצאות באזור זה ולינה פה תהיי מאד יקרה ולא נוחה(רחוק מהמרכז) למטיילים רגילים.


לינה בהוואנה שבקובה

Booking.com


סיאנפואגוס
סיאנפואגוס מרוחקת כ 250 ק"מ דרומית להוואנה. העיר, שתרגום שמה הוא "מאה אש", היא גם בירת מחוז בשם זה ומתגוררים בה כ 180,000 תושבים. העיר מכונה "פנינת הדרום" ובה מבנים ניאוקלאסיים שנותרו בעיר  מהמאה ה 19. ביקור בארמון "פלאסיו דל וואלה" אשר שימש את סוחרי הסוכר העשירים. בארמון אפשר לראות שילוב ארכיטקטוני מעניין של מספר תקופות.



אטרקציות תיירות בסיאנפואגוס  

אל ניצ'ו El Nicho מפל מרהיב עם בריכות שחייה טבעיות ומפלים מרהיבים. הנוף כאן מהמם ואם יש לכם אפשרות אז לא לוותר על המקום! פשוט אתר חובה לכל מטייל בקובה. המקום נמצא נמצא בהרים ליד סיינפואגוס, כשעה וחצי נסיעה מסיינפואגוס אך הכביש משובש וגרוע וצריך להשכיר רכב שטח או להצטרף לטיול מאורגן לכאן או להגיע עם נהג מונית.  

תיאטרון תומס טרי Teatro Tomas Terry התיאטרון העתיק של סיאנפואגוס הוא אחד המבנים המפורסמים של העיר, הוא נבנה ב-1887.ממוקם בחלקו הצפוני של פארק חוזה מארטי במרכז העיר. המבנה נבנה בסגנון איטלקי והושלם בשנת 1889 פסלו של תומס טרי מוצב בלובי.

 Palacio De Valleבית אחוזה מרהיב הבנוי בסגנון מוסלמי עם קשתות ועיטורים מדהימים. ללא ספק אחד המבנים היפים שתראו בקובה. יש גג/מרפסת משם נשקף נוף יפה לים.

 חופים החופים שלשפת העיר נחמדים וסבירים אך אם תרצו רצועת חופים יפה יותר סעו ל Rancho Luna שנמצאת כ-18 ק"מ מהעיר. זהו גם מעין אתר נופש וניתן ללון כאן אם יש לכם זמן מיותר, לרוב עדיף להגיע לכאן ליום כיף מסיינפואגוס. יש כאן דולפינריום חביב שאפשר לראות מופעי דולפינים, הכניסה עולה כ-5 דולר. יש גם אפשרות טובה לשכור סירה או להנות מצלילה ושנירקול דרך מועדון whale shark איתם יוצאים לצלילה או שתיים, יש המון מה לראות בשוניות האלמוגים שליד החוף, ספינות טרופות, מגוון בעלי חיים ימיים. אפשר גם לעשות צלילות לילה למי שנשאר ללון פה. הצלילות יפות אך לא מהטובות שתראו בחייכם.

 Castillo de Jagua מבצר עתיק שנועד לעצור שודדי ים קאריביים, המבצר כיום משמש כמסעדה ממשלתית.


טרינדד - Trinidad 
העיר שופעת תרבות, בכל צורותיה – מוזיאונים, אדריכלות, מוסיקה... המרכז הוא בכיכר – פלאזה מאיור, שם נמצאים גם המוזיאונים. ניתן לבקר במוזיאון הרומנטיקה (Museo Romantico), בכנסייה (Santisima Trinidad), המוזיאון העירוני (Museo Historico Municipal), בית חרושת לטבק ברח' Maceo 403, כנסיית סנטה אנה . בטרינידד ישש חוף, Playa Ancon, שניתן גם לצלול ולשנרקל בו, ופארק – פארקה קובנו (Parque Cubano). בעמק תחנות הסוכר המפורסם זכר לימי תור הזהב של תעשיית הסוכר אשר כמו העיר טרינידד זכה למעמד של אתר מורשת עולמית על ידיי אונסקו. סמוך לטרינידד נמצא אזור יפה שניתן לטרק בו – טופס דה קוליאנטס (Topes de Collantes).ביקור בכפר איסנאגה מעלה לתצפית יפה על העמק מהמגדל שבו. גובהו של המגדל הוא 44 מטר והוא שימש לפיקוח על העובדיםם  בשדות.


ואראדרו - Varadero
 ואראדרו היא עיירת הנופש המפורסמת והתיירותית ביותר בקובה ונמצאת במחוז מאטאנסאס כ-140 ק"מ ממערב להוואנה הבירה. ואראדרו בנויה על חצי האי איקאקוס Peninsula de Hicacos שמאד צר ולכן אם תלכו ברחוב המאונכים תגיעו תוך מספר קצר של דקות לים מכל צד של חצי האי. הרמה במקום גבוה יותר מאשר במקומות אחרים בקובה, הכל מלונות ואתרי נופש וגם האוכל טוב יותר ביחס למה שמוצאים בשאר קובה. החופים כאן יפים מאד ונחשבים גם ליפים בכל קובה כולה, המים צלולים ובצבעי טורקיז מרהיבים, תענוג אמיתי, חוף בתולי, בלי מסעדות ותעשייה, בלי אנשים, בלי לכלוך ממש כאילו נכנסתם לגלויה. אפשר לעשות שם צלילות, שעולות בערך 70 דולר לשתי צלילות. לחלופין אפשר לעשות טיול ג'יפים באזור. אפשר לקחת אוטובוס תיירים אבל זו עיר ולא כפר קטן, והאוטובוס עובר בכל המלונות שנמצאים יחסית מחוץ לעיר, אז הסיבוב שלו לוקח כשעתיים.



פינאר דל ריו - Pinar Del Rio  היא עיר מוזנחת ולא נעימה כלל. זהו מחוז גידול הטבק, הסוכר והקפה של קובה. נוף מדהים וטבק לרוב. אחד מהדברים המזוהים ביותר עם קובה זה הסיגר הקובני. ניתן לסייר בבית חרושת לטבק , למשל, "פרנסיסקו-דונטיין" – המקפיד לייצר סיגרים בשיטות המסורתיות עד היום. במפעל ניתן ללמוד על תהליך ייבוש עלי הטבק וכן לרכוש כמה מהסיגרים. באזור נמצא גם מפעל לייצור רום האהובה כל כך על המקומיים אשר מקפידים לשתות אותו לפעמים.



ביקור יוצא דופן שייט בנהר תת קרקעי ובאזור נמצאת גם מערת האינדיאני (Cueva del Indio), מערת נטיפים, וכן Mural de la Prehistoria - ציור קיר צבעוני על צלע הר, ציורי קיר פרה היסטוריים, אליהם ניתן להגיע גם מויניאלס.




את ויניאלס הירוקה והנעימה מקיפות גבעות (נקראות mogotos) שמפרידות בין מספר העמקים שבאזור , הכל כאן ירוק בצורה שאין לתאר, מלא במשתלות של טבק ובננות, הרים סלעיים ומישורים ירוקים. זהו המקום הטוב ביותר לגידול טבק; גן עדן לחובבי סיגרים והתרבות הקובנית, מובטחת הנאה גם ללא מעשנים. ויניאלס נמצאת במרכז האזור שהוא פארק לאומי(Parque Nacional Vinales) והיא קטנטנה ושקטה, רחובה הראשי של העיר הוא מרטי marti , חיי הלילה בעיר תוססים ובמיוחד בסופ"ש. האטרקציות סביבה רבות וניתן לבקר במפעל סיגרים, לטייל בטבע המדהים מסביב, לשכור אופניים, טיולי סוסים ועוד... רחובה הראשי של העיר הוא מרטי marti , חיי הלילה בעיר תוססים ובמיוחד בסופ"ש.



Save on your hotel - hotelscombined.co.il