חלום של מלון - אתר הנופש אמיליה פושי במלדיביים

חלום של מלון - אתר הנופש אמיליה פושי  במלדיביים 



אתר הנופש אמיליה פושי (Amilla Fushi) ממוקם באי באא אטול (Baa Atoll) ומציע מבחר של בתי-אי, המרחפים מעל מים צלולים, בין צמרות העצים העבותות או על חופי החול הלבנים והטהורים. אתר הנופש כולל בריכה חיצונית ומרכז ספא ובריאות. אינטרנט אלחוטי מוצע בחינם באתר.





תוכלו ליהנות ממגוון פעילויות במקום או בסביבה, לרבות דיג, צלילה ושנורקלינג. מקום האירוח נמצא במרחק 30 דקות נסיעה במטוס ימי מנמל התעופה הבינלאומי מאלה (Malé International Airport) וגם במרחק 15 דקות טיסה מנמל התעופה המקומי דהארבנדו (Dharavandhoo Domestic Airport) ב-באא אטול.

אתר הנופש אמיליה פושי



Booking.com

  Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אטרקציות תיירות בסרילנקה

נופש בסרילנקה



האי, ממוקם דרומית להודו, ולאן שלא תפנה מבט, יש כמויות אינסופיות של גן עדן טרופי וג'ונגלים פראיים. המשולש התרבותי של סרילנקה הוא בין הערים העתיקות החשובות במרכז האי "אנורדה-פורה", "פולונרווה" ו"סיגיריה", כולן אתרי מורשת עולמיים. האתר החשוב במשולש הוא סיגיריה, עיר מבצר שנבנתה על גג הר על ידי המלך קספיה במאה החמישית. ההר הוא בעצם סלע ענק, דמוי שולחן, שמזנק מתוך הג'ונגל המישורי סביבו ונראה בלתי ניתן לטיפוס, כשהגעת למעלה הנוף מדהים. שעה מדרום לסיגיריה נמצא מקדש הר הסלע "דמבולה" חציבות בנות אלפיים שנה אל תוך ההר בדמותו הפופולרית של בודהה, בתנוחות שונות. מקדשים דומים, רק בלי ההר תמצאו גם באנורדהפורה, שמתהדרת בעץ קדוש.

לא משנה מהיכן תגיעו לסרילנקה תגיעו לשדה התעופה הבינלאומי של "קולומבו" עיר הבירה הנוכחית. קולומבו היא עיר גדולה במדינה מתפתחת, אינה מסריחה, אינה צפופה במיוחד, או מאוד מלוכלכת. אבל מחוץ לעיר הגדולה סרילנקה מדהימה.



מלון מומלץ בקולומבו בסרילנקה 
מלון סינמון גראנד קולומבו
(Cinnamon Grand Colombo) נמצא במרכז העיר קולומבו (Colombo),  המלון נמצא במרחק הליכה נוח מקניון קרסטקאט בולווארד (Crestcat Boulevard Shopping Mall), ובמרחק של כ-2 ק"מ מבית העירייה של קולומבו (Colombo Townhall) ומהמוזיאון הלאומי של סרי לנקה (Sri Lanka National Museum). נמל התעופה הבינלאומי של קולומבו נמצא במרחק של 37 ק"מ משם. 




נגומבו Negombo עיירת דייגים יפה וציורית המשמרת שיטות דייג מסורתיות באמצעות סירות עשויות מעץ דקל. בעיירה שוק ססגוני וצבעוני בו מתנהלים חיי מסחר ערים ותוססים.





מלון מומלץ בנגומבו סרילנקה 



מלון פלדג' 3 (Pledge 3) האלגנטי שוכן בנגומבו (Negombo). חוף נגומבו נמצא רק 100 מטרים משם. המלון נמצא רק 8 קילומטר מנמל התעופה הבינלאומי בנדרנאיקה (Bandaranaike).






סיגיריה sigiriya ארמון עתיק הממוקם על צוק גבוה בלב הממלכה הסינהאלית של סרילנקה. במערות שבאזור ציורי קיר מרשימים הנחשבים ליפים ביותר בכל דרום מזרח אסיה.



דמבולה dambulla מקדשי מערות חצובות בסלע ובהן מאות פסלי בודהה בתנוחות וגדלים שונים וציורי קיר מרהיבים.



פולונרואה Polonnaruwa בירתה העתיקה השנייה של סרילנקה שהוכרזה כאתר שימוש עולמי על ידי אונסקי. בעיר פסלי אבן מרשימים ומקדשים מרהיבים.




קנדי Kandy עיר ציורית שהיתה הבירה השלישית של הממלכה העתיקה. בעיר נמצא מקדש השן של בודהה המתחם החשוב והמקודש ביותר במדינה הממוקם על שפת האגם הציורי של קנדי. הבירה הדתית-בודהיסטית, בנויה סביב אגם ובין גבעות, ומצליחה להיות יפה גם במבט פסטורלי מראש אחת הגבעות וגם במבט מעמיק ומזיע יותר, בלב הבזאר הצפוף והעמוס של העיר. היא בנויה בסגנון ארכיטקטוני כמעט מצועצע, במרכזה מוזיאון אבני חן ובקרבתה מטעי תה אינסופיים. "פאראדניה" הוא הגן הבוטני היפה מבין השלושה באי. פאראדניה מוקף נהר והלחות בסביבתו גורם לך להזיע.



מלון מומלץ בקנדי סרילנקה


מלון אוזו קנדי (OZO Kandy) ממוקם בקנדי (Kandy), מלון 4 כוכבים ובמרחק של 550 מטרים מבית החולים לייקסייד אדבנטיסט (Lakeside Adventist Hospital), במרחק של 1.5 ק"מ ממוזיאון קנדי (Kandy Museum), וכ-1.6 ק"מ מסרי דאלאדה מאליגאווה (Sri Dalada Maligawa). נמל התעופה הבינלאומי בנדרנאיקה (Bandaranaike International Airport) נמצא במרחק של 102 ק"מ משם.




שמורות ואתרי טבע - שמורת רמת הורטון Horton Plains National Park ומצוק סוף העולם, מפליי בייקר, מפלי סט. קלייר ומפלי דבון.




פינאוולה Pinnawala בית יתומים ייחודי לפילים. במקום מתבצע מעקב מקרוב אחרי אורחות חייהם של הפילים המטופלים עד הגעתם לבגרות .




קניות ואוכל בסרילנקה

 שווקים בערים עלולים להתגלות כצפופים ולא נעימים למדי, אלה הן פינות הסתר בצידי הדרך או הצריפים עם השלט המאולתר בהן אפשר להשיג את המתנה, הקישוט או המאכל הכי מושלמים. בחנויות הגודלות במרכזי הערים תשיגו מחירים מצוינים . תה נהדר ותבלינים במחירים סבירים שאפשר לקנות בחנויות המפעל של מטעי התה וחוות התבלינים. בסרילנקה הכל עדיין אמיתי, לפירות יש טעם של פירות. ואפשר למצוא בין סוגי הארוז הדומים גם ירקות, דגים ובשר.



מלונות ואטרקציות תיירות בסרילנקה

שייט נהרות ותעלות באירופה


שייט נהרות ותעלות באירופה

אחד היתרונות הבולטים בשייט נהרות נעוץ בעובדה כי למעט הדרכה קצרה כיצד להפעיל את הספינה, אין צורך בהכנות מיוחדות אלא פשוט להפעיל כלי שייט פשוט, קל ונוח להפעלה. חופשה כזו יכולה להתאים לכל אחד בין אם מדובר בחופשה משפחתית מגבשת, חופשה רומנטית, ירח דבש או סתם קבוצת חברים וידידים שמעוניינים לצאת לחופשה בקצב אחר, שליו ורוגע. חופשה כזו מתאימה לילדים, ילדים בנשמתם וגם לאנשים מבוגרים שהשייט עבורם מהווה אופציית טיול נוחה וקלה.


הספינה משמשת כמלון צף וחוסכת עלויות של לינה ורכב. בכל ספינה יש מטבח מאובזר, שירותים ומקלחת. ישנן ספינות קטנות המונות 12 איש. בשל העובדה שמדובר בשייט בנהרות ולא בים אין טלטולים ולא כל מה שמתלווה מכך. אפשר לעצור כמעט בכל מקום שמתחשק, לערוך פיקניק על גדת נהר ירוקה לאורה של שמש נעימה ומלטפת, לצאת לטיול אופניים במסלול ייחודי ומעניין, לשוטט בעיירה נידחת השוכנת ממש על הנהר, להתוודע אל חייהם של מקומיים שהדאגה רחוקה מהם והלאה.

שייט בנהר התמזה 


שייט רגוע בלב של לונדון בנהר התמזה תוך כדי ארוחתצהריים מוגשת במהלך השייט המדהים הזה








לטייל בשיאן הבירה העתיקה של סין


שיאן, היא עיר היושבת בתחילתה של דרך המשי, בה ניתן לבקר באחת התגליות הארכיאולוגיות המדהימות של המאה ה- 20, מתחם פסלים של צבא שלם של חיילי הטרקוטה שנועדו להגן על קברו של הקיסר צ'ין.



סמוך לתום האלף הראשון לספירה התחרתה העיר שיאן שבסין על תואר העיר הגדולה בעולם, מול רומא, שהיתה הגדולה בעולם המערבי.

שיאן הפכה לבירת סין כבר במאה ה- 3 לפני הספירה. הקיסר צ'ין שיהואנג די היה הראשון שהצליח לאחד את סין כולה תחת שלטון ריכוזי אחד. בירתו היתה בשיאן, ושם גם הוקמה אחוזת הקבר שלו, שהתגלתה במקרה בשנת 1974, כאשר שני איכרים שחרשו בשדה, נתקלו בראש של פסל.



כשנחשף האתר כולו, התברר שיש שם פסלים של אלפי חיילים בגודל טבעי, העשויים מטראקוטה שזה סוג של אדמה האופייני לאזור, כולל סוסים, כשכולם ערוכים במבנה קרבי. לכל חייל יש תווי פנים משלו.

בתחילת המאה ה- 7 עלתה לשלטון שושלת טאנג. הם קבעו את בירתה בשיאן, והפכו אותה ללב המדיני והמסחרי של אסיה כולה. בעיר וסביבתה התגוררו אז כשני מיליון בני אדם ודרך המשי, שקישרה בין רומא לסין, יצאה ממנה. במאה ה- 10 לקראת סופו של האלף הראשון, איבדה שושלת טאנג את כוחה, ועימה ירדה חשיבותה של שיאן ושל דרך המשי.


בעיר יש את הרובע המוסלמי והמסגד הגדול. תיירים מבקרים גם בשוק של הרובע המוסלמי וברחבה המקיפה את פגודת אווז הבר.



מלון מומלץ באזור שיאן :



מלון סופיטל שיאן, הממוקם בכיכר רנמין, קרוב לרבים מאתריה ההיסטוריים של שאאנשי, מציע חדרים מסוגננים עם שירות יעיל ואזור ספא מפואר.

מלון סופיטל שיאן, במרחק הליכה קצר מאטרקציות כגון מגדל דרם ומוזיאון ההיסטוריה של שאאנשי.






איך מגיעים לשיאן שבסין ?
כל הטיולים המאורגנים בסין מגיעים לשם ומי שמטייל בכוחות עצמו, יכול לצאת עם אל-על להונג קונג או לבייג'ינג ולרכוש סיור לשיארן באחד ממשרדי הנסיעות המקומיים.


אטרקציות ומלונות מומלצים בשיאן סין


שנחאי היסטוריה ומודרניזציה בסין



שנגחאי היא בירתה הכלכלית והמתפתחת של סין, מרכזת את עסקי המסחר והתעשייה של המדינה. לצד העיר המודרנית נותרו מבנים עתיקים: הרובע הצרפתי המשוחזר, רובע הבילויים. הבונד שהיא הטיילת המפורסמת של העיר, גן יו שנבנה לפני כ- 400 שנה והוא מרשים ביופיו. רחוב ננג'ינג שהוא מדרחוב הקניות המפורסם של העיר, ממנו יוצאת רכבת התיירים מתחת לנהר חואנג פו ועוברת לרובע פודונג, רובע חדש בן כ- 15 שנ המדהים בשפע בנייניו שהם מהגבוהים בעולם.



בסביבת שנחאי העיירה ג'ואו ג'ואנג שהיא עיירת מים קסומה. מומלץ לטייל בסמטאות לשוטט בין התעלות, הגשרים והבתים העתיקים. העיר האנג ג'ואו הסמוכה ממוקמת בין מטעי תה ויערות במבוק. כדאי לשוט באגם, ולבקר בפגודת "שש ההרמוניות" המיוחדת ובמקדש לינגיין ולקינוח ביקור במטעי התה של באר הדרקון, התה הירוק הידוע בסין.

מלונות מומלצים בשנחאי




אטרקציות ומלונות מומלצים בשנחאי סין

בייג'ינג בסין הקלאסית

בייג'ינג בסין הקלאסית 
בייג'ינג, בירתה הכלכלית, הפוליטית והתרבותית של סין המכילה אתרים רבים היסטוריים ומודרניים: כיכר טיאן-אן-מן, מהווה את המרכז הגיאוגרפי של בייג'ינג, שוק הלילה של ואנג פו ג'ינג, שוק האוכל המכיל מגוון מאכלים: נחשים, עקרבים, תולעי משי ועוד.




אטרקציות תיירות מרכזיות בביג'ינג 
העיר האסורה: מתחם מגורי הקיסרים, מקדש השמיים שהוא מקום לטקסים ותפילות והכפר האולימפי הכולל את האיצטדיון האולימפי קן הציפור, סבכת הפלדה הגדולה בעולם.

עמק המלכים מקום בו קבורים קיסרי שושלת מינג. משם ממשיכים לאחד מאתרי החומה הגדולה, אליה עולים ברכבל. בסביבות בייג'ינג ניתן לבקר בחבל שאנסי, העיר דאטונג היתה מרכז השלטון ועיר הבירה של שושלת ווי הצפוני, בני העם המונגולי, שתרומתה הגדולה ביותר היא הדת הבודהיסטית.

המנזר התלוי: מנזר בודהיסטי התלוי בין שמיים וארץ, כשרק קורות עץ המתוחות בינו לקיר הסלע החשוף עליו הוא נמצא מחזיקות אותו. המערות של יונגאנג שהיו ונשארו עד היום העדות החיה והמרשימה ביותר לאומנות הפיסול הסינית.

בנוסף, אפשר לבקר בארמון הקיץ, גן מלכותי מדהים ביופיו ולבקר בשוק המשי.



מלון אמפרור בייג'ינג
בעל מיקום מרכזי, במרחק 1.5 ק"מ מאזור הקניות שברחוב וואנגפוג'ינג והעיר האסורה, מלון אמפרור מציע אינטרנט אלחו
מלון אמפרור שוכן במרחק 500 מטרים מאתר התיירות הפופולרי פארק ג'ינג שאן ובמרחק כ- 23 ק"מ מנמל התעופה הבינלאומי בייג'ין קאפיטל.

מלונות מומלצים בביגי'נג



הדקה ה- 90

מלון אמארי ווטרגייט בנקוק


מלון אמארי ווטרגייט בנקוק




מלון אמארי ווטרגייט הוטל הממוקם בבנגקוק ( Bangkok ), במרחק של צעדים אחדים מסנטרל וורלד פלאזה ושוק פראטונאם ( Central World Plaza ו Pratunam market ) ובמרחק של 40 ק"מ מנמל התעופה סובארנאבומי ( Suvarnabhumi ), כולל בריכה חיצונית, ספא ו- 6 אפשרויות לסעודות .

מלון 5 כוכבים זה הינו ממוקם במרחק של 5 ק"מ מכיכר סיאם ( Siam ) ובמרחק של 8 ק"מ ממרכז הכנסים הלאומי של קווין סירקיט ( Queen Sirikit ) . מרכז התערוכות BITEC נמצא במרחק של 15 ק"מ ממלון אמארי ווטרגייט.

כל החדרים במלון אמארי ווטרגייט הינם מצוידים עם טלוויזיה 40 אינץ' LCD ונגן DVD. גישה לאינטרנט אלחוטי ולאינטרנט בפס רחב הינה מוצעת בחדרים. חדר אמבטיה פרטי עם מוצרי אמבטיה הינו צמוד בכל החדרים.

ניתן למצוא מגרש סקווש וסטודיו אירובי במרכז הכושר Clark Hatch . האורחים יכולים לארגן עיסויים בספא Sivara או לקבוע תור לעיצוב שיער בספא היוניסקס היוקרתי של עיצוב השיער והציפורניים . ישנם גם חדרי סאונה ואדים עבור מרגוע לאורחים .

המסעדה עטורת הפרסים, Thai on 4 , מציגה מטבח תאילנדי אותנטי עם טוויסט עכשווי. מסעדת Heichinrou מגישה מאכלים קנטונזיים ודים סאם. אורחים המעדיפים תפריט בינלאומי יכולים לבקר במסעדת Promenade הפתוחה 24 שעות ביממה .











Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אתרי תיירות מסביב לוארנה בולגריה

אתר הנופש "חולות הזהב" ממוקם 18 קילומטרים מצפון לעיר וארנה, על רצועת חוף באורך חמישה קילומטרים, שיותר מ- 70 בתי מלון מרוכזים בה בצפיפות. המגיעים לאתר הנופש מרוחקים כחצי שעה נסיעה מהעיר, אז אפשר לבחור להישאר במלון להסתפק בלובי, בבריכה, ובסביבה הקרובה או לנסוע לקניות או לביקור בעיר וארנה ואפשרות נוספת בעזרת מכונית שכורה או באוטובוס, לצאת לטיולים לאורך חוף הים השחור, צפונה או דרומה מוארנה.


רחוב ראשי אחד חוצה את אתר הנופש "חולות הזהב". מצדו האחד, הרחוק מהחוף, מסודרים בתי המלון ומצדו השני בתי קפה, ברים ומסעדות, שצופים אל רצועת החול הנקייה ואל הים. מאות דוכנים וחנויות מזכרות פזורים משני צדי הרחוב. סיבוב רומנטי בערב על גלגל הענק שניצב על שפת המים, יכול להיות חוויה מענגת לחופשה בוארנה.

העיר וארנה היא העיר השלישית בגדולה בבולגריה, ומתגוררים בה כיום 350 אלף תושבים. משמשת כנמל חשוב על חוף הים השחור, ובעלת היסטוריה עשירה ומפוארת. כיכר נזביסימוסט במרכז העיר נחשבת ללבה של וארנה. המדרחובב שיוצא ממנה מכיל את בית האופרה הוורוד והמרשים, וסביבה מרוכזים כמה עשרות בתי קפה והרבה פעילות. מעבר לשדרות חריסטו בוטב ניצבת כנסיית הבתולה הקדושה, שמרשימה יותר מבחוץ מאשר מבפנים. מכאן כדאי ללכת לאורך שדרת מריה לואיזה לכיוון המוזיאון הארכיאולוגי של העיר, שניצב בלב גנים יפים.


אתרים סמוכים לוארנה

"יער האבן" שנקרא Pobiti Kamani, הוא אתר ייחודי הנמצא 18 ק"מ ממערב לוארנה, סמוך לכביש הראשי שמוביל לסופיה. באתר ניצבים עשרות גלילי אבן ענקיים, ובמבט ראשון נדמה למבקר, שהוא נקלע לשרידיו של מקדש קדום, שרק עמודיו ניצבים עדיין בחול. מסתבר שהעמודים נוצרו בתהליכים טבעיים, עמודי האבן הענקיים, שהגבוהים בהם מתנשאים לגובה של שישה מטרים וקוטרם שניים וחצי מטרים. במרחק קצר משם, כעשר דקות נסיעה מאתר "חולות הזהב" נמצא מנזר אלג'ה. המנזר החצוב בסלע נוסד במאה ה- 14. כיום כבר לא מתגוררים בו נזירים, אבל האתר מטופח מאוד, יש בו גינה נעימה והמבקרים יכולים לטפס את המערות במרומי הסלע ולהשקיף מהן על האזור כולו. המנזר פתוח בכל יום מעשר עד חמש.

מצפון לווארנה

45 ק"מ מצפון לוארנה שוכנת העיירה באלצ'יק, במקום יש את ארמון הקיץ של מריה מלכת רומניה. הארמון הקטן שונה מאוד מארמונות מלוכה אחרים. מדובר למעשה בווילה לבנה שניצבת קרוב מאוד לקו המים. צמוד אליה צריח די גבוה, שמעניק לה בטעות מראה של מסגד. הגן שמקיף את הבית יפה יותר מהחדרים הפנימיים שבהם יש תצוגה של ריהוט מלכותי. בגינה, לעומת זאת, יש טרסות רבות על צלע הגבעה, שיורדת לקו החוף. ביניהן צומחים פרחים, שיחים ומטפסים יפים. עשרות ספסלים שפזורים בגן מזמינים את המטייל להצטרף לאחת מהפינות, להתבונן בשלווה בים השחור. המגיעים לבאלצ'ק מטיילים בגן בוטני גדול ובו יותר משלושת אלפים צמחים, חלקם נדירים. סבך השבילים והמדרגות של הגן מוביל אל חוף הים השחור.  המשך הכביש מבאלצ'ק צפונה מוביל אל כף קאליאקרה. כ- 60 ק"מ מצפון לוארנה. לשון היבשה הזו יוצרת צוק גבוה כ- 70 מטר מעל הים. האזור כולו מוכרז כשמורת טבע ונחשב לאחד מאתרי הצפרות הטובים בבולגריה. במקום בעונות המעבר חולפות בשמי קאליאקרה אלפי ציפורים נודדות, צפרים מרחבי העולם מגיעים כדי לראות אותן ומנצלים את השהות לטיולים באזור.


מדרום לוארנה
נסבאר, עיירה עתיקה, שוכנת כ- 80 ק"מ מדרום לוארנה. העיר שוכנת על גבי לשון יבשה גבוהה ובמקום נמצאות כמה כנסיות יפהפיות. בתי העיירה החדשים יותר עשויים עץ וצופים ממרומי הכף על נופים יפים של הים. בכל פוקדים את העיירה נסבאר אחד מאתרי התיירות המפורסמים והנחשבים ביותר באזור והעיר מלאה בחנויות מזכרות וברוכלים.


מלונות מומלצים בוארנה
 










אלף לילה ולילה - איסטנבול מזווית אחרת



איסטנבול היא עיר ענקית והיתרון הגדול למטייל שמגיע לעיר בפעם הראשונה - רוב האטרקציות הגדולות של איסטנבול מרוכזות על פני שטח קטן. שלושת האתרים החשובים בעיר ניצבים במתחם אחד הנמצא במרכז העיר העתיקה - סולטן אחמט, ואפשר להספיק את הכל ביום אחד ... ולהקדיש לאטרקציות התיירות הבאות את הימים האחרים:
מגדל גאלאטה - מגדל גאלאטה הוא חלק מקו הרקיע של העיר, ורואים אותו כמעט מכל מקום. התצפית מראש מגדל האבן העגול, שניצב ברובע בו חיו פעם יהודי העיר והוא סמוך מאוד לבית הכנסת הגדול "נווה שלום". התצפית מרשימה, מרפסת עגולה בראש המגדל מאפשרת לזהות את האתרים הבולטים בעיר ולעקוב בעניין אחר ספינות שחולפות במיצר.

החמאם צ'מברליטאש - הוא אחד המרחצאות הטורקיים הוותיקים והמפורסמים ביותר. החמאם פתוח בכל יום משש בבוקר עד חצות ויש בו הפרדה בין גברים לנשים. חזית הבניין לא מעידה על איכותו של המקום ונראית מוזנחת מעט, אבל כדאי מאוד להיכנס לפחות לאולם הכניסה. בילוי בחמאם הוא אחד התענוגות הגדולים שיש לאיסטנבול להציע.

מסגד סולימניה - זו אחד המסגדים היפים בעיר ונמצא באזור השוק המצרי. בנה אותו האדריכל סינאן ב- 1550. המיקום של המסגד בראש גבעה הצופה על הבוספורוס, תורם לחוויה. גן גדול ויפה מקיף את הסולימניה ובקצהו יש בית קברות, בו קבורים הסולטן סולימאן המפואר ואשתו. קיברו של סינאן ניצב מעבר לכביש, אך הוא סגור למבקרים.




מלונות מומלצים באיסטנבול

Booking.com
Save on your hotel - hotelscombined.co.il

תכשיטים בהודו



ענידת תכשיטים היא סימן למעמד ולעושר, וגם סוג של השקעה. אנשים יכולים לקנות ולמכור תכשיטי זהב על פי משקל כמקור הכנסה.

בהודו מייצרים תכשיטים מזהב, מכסף וממתכת לבנה במגוון של דוגמאות מסורתיות. לפעמים, עם זאת, מוכרים תכשיטים ממתכת זולה יותר או באיכות ירודה, המתחפשים לתכשיטים יקרים.

מחיר הזהב בהודו גבוה מאוד, כיוון שהביקוש רב וההיצע מצומצם. מרבית האבנים היקרות והחצי יקרות נכרות ומלוטשות בהודו עצמה. בטכניקה הפייטרה דורה, שרווחה בתקופת האימפריה המוגולית, נעשה שימוש באבנים חצי יקרות לעיטור של מבנים מונומנטליים, כמו גם של כלי בית.


Booking.com
Save on your hotel - hotelscombined.co.il

ריו דה זנרו- הגן הבוטני והקרנבל




Booking.com




יחסית לגודלה ריו דה ז'נרו מבורכת בפארקים ובגנים. הגן הבוטני Jardim Botanico מהעתיקים והמרשימים מסוגו בעולם. בגן, מטופחים על קילומטר רבוע אחד כ- 8000 מיני צמחים מכל רחבי חצי הכדור הדרומי. אי אפשר להתעלם משדרת עצי הדקל העתיקים, שגובהם מגיע לעשרות מטרים, מגן הקקטוסים ומגן הצמחים הטורפים. אזור מיוחד מיועד לעיוורים שבו מותר לממש צמחים, להריח ולקרוא הסברים בכתב ברייל.

בריו של הקרנבל והסמבה צריכים להגיע בפברואר. בתקופת החגיגות ריו מפוצצת בתיירים, יקרה בטירוף, רועשת מאוד ומשכרת חושים. אם הגעתם לריו שלא בזמן הקרנבל אפשר להגיע לסמבודרומו שבדאונטאון. זוהי הרחבה הרשמית שבה החגיגה מתנהלת, מסלול הצעידה כביש רחב בן 800 מטר בלבד, שמשני צידיו נבנו טרסות ישיבה מיוחדות ומתחתיהן אולמות VIP. לקראת הקרנבל האזור כולו משנה את פניו והופך בבת אחת לכוכב לכת צבעוני, נוצץ וססגוני, ערוך לקליטת טירוף החושים הממוסחר ביותר בעולם.


מלון מומלץ בריו דה ז'נרו :



במרחק רחוב אחד מאיפנמה ביץ' ובמרחק הליכה מהקופקבנה, מלון גולדן טוליפ איפנמה פלאזה כולל מרפסת גג עם בריכה ונוף מדהים של ריו דה ז'נרו.
מלון גולדן טוליפ איפנמה פלאזה מציע מגוון של מתקני פנאי, כולל חדר כושר וסאונה.

מסעדת אופיום שבמלון מגישה מגוון נפלא של מאכלים אסיאתיים, אשר ניתן ליהנות מהם בישיבה בפנים או על המרפסת.

מרכז העסקים פתוח 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע ובנוסף ישנם 3 חדרי פגישות וישיבות חדישים ביותר. גישה לאינטרנט אלחוטי זמינה בכל רחבי המלון.
מלון גולדן טוליפ איפנמה ממוקם קרוב אל פוסטו 9, נקודת המפגש המגניבה של איפנמה, ובמרחק הליכה מתחנת מטרו, קניון וכמה חנויות ומסעדות.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com





ריו דה זנרו - הר הסוכר

קילומטרים ספורים מערבית מפסל "ישו הגואל" ממש על גדותיו של המפרץ נישא הר הסוכר Pao de Acucar. מה שמייחד את ההר הזה הוא הדרך להגיע אליו - שני רכבלים. הראשון מוביל אל ראש ההר נמוך יותר, אורקה. ממנו יוצא רכבל נוסף להר הסוכר עצמו ולמרפסות התצפית שלו.





רחבות התצפית נהדרות והנוף חלומי ופורס את חופי ריו על כף היד. אין צורך למהר לעזוב את ההר מורידים את הראש ולמטה מגלים מדרגות אבן קטנות שמובילות לשביל הליכה סלול וצלול. זהו שביל מטופח ומקסים, בתוך היער העבות, המויך למורד ההר. הוא זרוע פינות ישיבה קטנות, גומחות מחבוא זעירות ותצפיות קטנות על המפרץ.




Save on your hotel - hotelscombined.co.il

ריו דה ז'יינרו - ישו הגואל

בוא לריו דה ז'נרו... נשכח הכל בינתיים


ברזיל, ארץ עם חופים טרופיים זהובים ומופלאים, חיי לילה תוססים, תושבים חברותיים ומלאי שמחת חיים, טרקים,  ביצות, מפלים מהיפים בעולם וג'ונגל האמאזונס.

ברזיל מציעה שפע של אטרקציות שהבולטת מביניהם היא הקרנבל הססגוני והמפואר שנערך אחת לשנה.






אטרקציות תיירות מומלצות בברזיל:

ריו דה ז'נארו: סיור עיר, סיור לאורך חופי איפנמה לבלון וקופהקבנה, עלייה ברכבל להר הסוכר, עלייה להר הקורקובדו, סיור ג'יפים ביער טיז'וקה ובשכונות הפאבלות, יציאת ערב לשוק סאן קריסטובל.



Booking.com






סיור בריו דה ז'ניירו מתחיל בהר הקורקובדו (הגיבן) או בפסל "ישו הגואל" Cristo Redentor, הפסל האדיר הזה, שמציג את ישו פורס כפיו לצדדים ומרכין ראש לעבר מאמיניו, זה דבר אדיר כיוון שהוא ממוקם כמעט במרכזה של העיר, נעלה על כל סביבתו 710 מ' ואפשר לראות אותו מכל כיוון.

המושיע 1145 טונות, 38 מ' נבנה במשך חמש שנים במבצע הנדסי מסוכן ונחנך ב- 1931 לציון 100 שנות עצמאות משלטון הפורטוגלים. כיוון שבכל זאת מדובר בישו, וכיוון שלותיקן היה חלק בבנייתו, זהו גם אתר קדוש: בסיסו הוא כנסייה קטנה.

העלייה אל פסגת הקורקובדקו, כמו הירידה היא חוויה כשלעצמה. אפשר להגיע במונית בכביש מפותל. אבל הכיף האמיתי הוא לעלות או לרדת בקרוניות האדומות הציוריות היוצאות מיער טיז'וקה Floresta da Tijuca - יער טרופי אמיתי ענק, 40 אלף קמ"ר, הממוקם ממש בלב העיר. הקרוניות חוצות באיטיות את היער במרכזו, והמראה פראי, ירוק ורענן. אפשר ליהנות משיטוט רגלי ורגוע בין שבילי היער האקזוטי, שכולל הכל: הירם, מפלי מים טבעיים, חיות בר, נופים מרשימים וצמחייה טרופית פראית, השבילים מסומנים לפי דרגות קושי.


קילומטרים ספורים מערבית מפסל "ישו הגואל" ממש על גדותיו של המפרץ נישא הר הסוכר Pao de Acucar. מה שמייחד את ההר הזה הוא הדרך להגיע אליו - שני רכבלים. הראשון מוביל אל ראש ההר נמוך יותר, אורקה. ממנו יוצא רכבל נוסף להר הסוכר עצמו ולמרפסות התצפית שלו.

רחבות התצפית נהדרות והנוף חלומי ופורס את חופי ריו על כף היד. אין צורך למהר לעזוב את ההר מורידים את הראש ולמטה מגלים מדרגות אבן קטנות שמובילות לשביל הליכה סלול וצלול. זהו שביל מטופח ומקסים, בתוך היער העבות, המויך למורד ההר. הוא זרוע פינות ישיבה קטנות, גומחות מחבוא זעירות ותצפיות קטנות על המפרץ.


יחסית לגודלה ריו דה ז'נרו מבורכת בפארקים ובגנים. הגן הבוטני Jardim Botanico מהעתיקים והמרשימים מסוגו בעולם. בגן, מטופחים על קילומטר רבוע אחד כ- 8000 מיני צמחים מכל רחבי חצי הכדור הדרומי. אי אפשר להתעלםם משדרת עצי הדקל העתיקים, שגובהם מגיע לעשרות מטרים, מגן הקקטוסים ומגן הצמחים הטורפים. אזור מיוחד מיועד לעיוורים שבו מותר לממש צמחים, להריח ולקרוא הסברים בכתב ברייל.

הקרנבל בריו דה ז'נרו 

בריו של הקרנבל והסמבה צריכים להגיע בפברואר. בתקופת החגיגות ריו מפוצצת בתיירים, יקרה בטירוף, רועשת מאוד ומשכרת חושים. אם הגעתם לריו שלא בזמן הקרנבל אפשר להגיע לסמבודרומו שבדאונטאון. זוהי הרחבה הרשמית שבה החגיגה מתנהלת, מסלול הצעידה כביש רחב בן 800 מטר בלבד, שמשני צידיו נבנו טרסות ישיבה מיוחדות ומתחתיהן אולמות VIP. לקראת הקרנבל האזור כולו משנה את פניו והופך בבת אחת לכוכב לכת צבעוני, נוצץ וססגוני, ערוך לקליטת טירוף החושים הממוסחר ביותר בעולם.

מלונות מומלצים בריו דה ז'נרו 



מלון ארנה קופקבנה (Arena Copacabana Hotel) הינו מלון מודרני שממוקם באופן אידיאלי בחוף קופקבנה (Copacabana Beach).  המלון ממוקם במרחק של 5 רחובות מתחנת הרכבת התחתית קארדיאל ארקו-ורדה (Cardeal Arcoverde), ותוכלו להגיע בקלות לאטרקציות מקומיות כמו חוף איפנמה (Ipanema Beach), שנמצא במרחק של 4.5 ק"מ מהמלון. במרחק של 7 ק"מ מהמלון תוכלו למצוא את הגנים הבוטניים, את לגונת רודריגו דה פרייטס (Rodrigo de Freitas Lagoon), ואת ה-שוגר-לוף (The Sugarloaf).








מלון אקפולקו קופקבנה (Acapulco Copacabana Hotel) נמצא במרחק של רחוב אחד בלבד מחוף קופקבנה המפורסם, ליד לאמה היל (Leme Hill). המלון נמצא במרחק הליכה מחנויות ומסעדות פופולריות. תחנת הרכבת התחתית קארדיל אקרוורדה (Cardeal Arcoverde) נמצאת במרחק של כ-7 רחובות מן המלון, ומאפשרת גישה נוחה למרכז העיר ריו, השוכנת במרחק של כ-12 ק"מ משם. נמל התעופה סנטוס דומונט (Santos Dumont) נמצא במרחק של כ-6 ק"מ מהמלון.










Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אטרקציות תיירות מרכזיות בחבל הבאסקים ספרד

אטרקציות תיירות מרכזיות בחבל הבאסקים ספרד
חבל הבאסקים נמשך מהרי הפירנאים במזרח וגולש עד לאוקיינוס האטלנטי, מה שיוצר לו אופי הררי אך גם אופי הייחודי כל כך לאזור צפון ספרד. יחסית לחלקים האחרים של הפירנאים, כדוגמת אלו שבחבל קטלוניה ואראגון, הפירנאים של הבאסקים הופכים פחות תלולים והם בעלי נוף רגוע יותר. 


Booking.com  

ויטוריה 
ויטוריה עיר גדולה ושוקקת חיים, בעיר שוכנים גם הפרלמנט והממשל המקומי הבאסקי. ויטוריה Vitoria נוסדה במאה ה- 12, היהודים גורשו ממנה ב- 1498.
העיר נאה בהחלט וכדאי לעבור במגדל העתיק מול כנסיית סאן מיגאל, דרך הפארקים, הקתדרלות והכנסיות. ברובע העתיק ניצבת הקתדרלה הגותית ובכיכר הבתולה עם פסל העץ המפורסם השמור בארון זכוכית. פסטיבל הבתולה נערך באוגוסט וכולל ריקודי רחוב, המון יין ואוכל משובח בכיכרות.


בילבאו 
בילבאו Bilbao העיר הגדולה בחבל הבאסקים, שהיא עיר גותית עתיקה, היתה בעבר עיר תעשייתית אפורה וכיום מוקד משיכה לתיירים ולמטיילים בביקור במוזיאון גוגנהיים לאמנות מודרנית. המבנה המוזר, הכולל משטחי מתכת כסופים עשויים טיטניום, מפורסם בעולם כולו וכדאי גם לטייל סביבו. באזור הנמל כדאי להיכנס למוזיאון הימי, עוברי דרך מנהרות עשויות פלסטיק וצופים ביצורי הים. חובה לסייר בסמטאות העיר העתיקה, במבנה העתיק של כנסיית סאן וייסנטה ובמוזיאון סן טלמו הסמוך. כדאי גם לעצור בשוק האיכרים המקורה, ובהר אורגול יש גם לונה פארק. כמו כן יש אפשרות להפליג לאי סנטה קלרה שבמפרץ בטדמן.




סן סבסטיאן 
העיר סן סבסטיאן ממוקמת לאורך שפך נהר אורומאה ומוקפת בהרים. העיר היפהפייה נחשבת לאחת הערים היפות באירופה, ומשמשת כאתר נופש לעשירי ספרד. מתחילים בטיילת נהדרת פסאו נובו וטיילת נוספת פסאו דה לה קונצ'ה ועוברים לשני חופי רחצה גדולים.



פמפלונה -
פמפלונה היא עיר שיפה בזכות הארכיטקטורה שלה ושרידי החומות. מומלץ לערוך סיבוב רגלי ברחובות הצרים, בין בתי דירות עם מרפסות מטופחות ופורחות, לעבור דרך קתדרלה דה סנטה מריה ובמוזיאון לגילופי עץ מרשימים, לטייל בפארק הגדול הצמוד למצודת הסיודאדלה ולעצור לאכול בפלאסה דל קסטיו. מירוצי השוורים הנערכים בחודש יולי, מאתגרים את התיירים להגיע - השוורים משוחררים ממכלאותיהם למסלול בכיכר העיר, שאורכו כ- 800 מטר, והקהל רץ לפניהם ומתגרה בהם.


Save on your hotel - www.hotelscombined.com

חבל הבאסקים בספרד

חבל הבאסקים שוכן בצפון ספרד, סמוך לגבול עם צרפת, באזור המערבי של רכס הפירנאים ולחוף מפרץ ביסקאיה. מזג האוויר בחבל נוח מאוד בקיץ ונסבל בחורף. התושבים דוברים ספרדית, אבל השפה הראשונה והעיקרית היא באסקית, מין שפה עתיקה, מוזרה.


איך מגיעים לשם? אפשר לטוס ממדריד או מברצלונה לבילבאו או לסן סבסטיאן, אבל עדיף לעשות את הדרך במכונית שכורה, ולעצור בכמה מהערים ומהאתרים שבדרך.

Booking.com



ארץ הבאסקים מחולקת לארבע פרובינציות: ויסקאיה שהבירה היא בילבאו, גיפוסקואה שהבירה סן סבסטיאן, אלאבה שהבירה היא ויטוריה ונבארה שבירתה פמפלונה. טיול ברכב שכור במשך שבוע יכול בהחלט להספיק כדי להתענג על כל היופי של החבל הזה.

טיסות לספרד : אלעל ואיבריה טסות מדי יום כמעט למדריד ולברצלונה, אייר מדריד טסה למדריד ואפשר להגיע ישירות לבילבאו וסן סבסטיאן גם בעזרת חברות אחרות הטסות מתל אביב בהן אייר פרנס, לופטהאנזה, סוויס, או אלאיטליה.


המטבח הבאסקי הוא רב גוני ונחשב לאחד הטובים בעולם, המגוון הוא עצום ביןמאכלי דגים ופירות הים. בנוסף למאכלי הים יש שפע בשרים: אומצות, צלעות וגם עופות עם הרוטב הבאסקי המיוחד ותבשילי הקדרה, המוגשים לשולחן בכלי החרס בו בושלו.






אטרקציות  תיירות מרכזיות בחבל הבאסקים

ויטוריה -
ויטוריה עיר גדולה ושוקקת חיים, בעיר שוכנים גם הפרלמנט והממשל המקומי הבאסקי. ויטוריה Vitoria נוסדה במאה ה- 12, היהודים גורשו ממנה ב- 14988.
העיר נאה בהחלט וכדאי לעבור במגדל העתיק מול כנסיית סאן מיגאל, דרך הפארקים, הקתדרלות והכנסיות. ברובע העתיק ניצבת הקתדרלה הגותית ובכיכר הבתולה עם פסל העץ המפורסם השמור בארון זכוכית. פסטיבל הבתולה נערך באוגוסט וכולל ריקודי רחוב, המון יין ואוכל משובח בכיכרות.

מלון הולידיי אין אקספרס ויטוריה (Holiday Inn Express Vitoria) ממוקם ליד פארק התעשייה חונדיז (Jundiz), במרחק של פחות מ-10 דקות נסיעה מ-ויטוריה-גאסטייז (Vitoria-Gasteiz). הוא מציע חניה חינם וגישה נוחה לכביש המהיר A1. חדרי המלון הממוזגים מציעים עיצוב עכשווי, טלוויזיה בעלת מסך שטוח וקומקום. חדר הרחצה הפרטי כולל מייבש שיער. גישה לאינטרנט אלחוטי זמינה בתשלום נוסף. המלון מציע ארוחת בוקר קונטיננטלית מדי יום, ויש גם בר באתר. דלפק הקבלה של המלון פועל 24 שעות ביממה. שדה התעופה ויטוריה-גאסטייז (Vitoria-Gasteiz Airport) נמצא במרחק של 15 דקות נסיעה מהמלון, ובילבאו (Bilbao) מרוחקת 65 ק"מ משם.







מלון NH קנסילר איילה ויטוריה (NH Canciller Ayala Vitoria) מציע מיקום אידאלי בלב ויטוריה. מקום האירוח מציע חדרים מסוגננים עם טלוויזיות בעלות מסך שטוח, אינטרנט אלחוטי חינם ומיני בר. המלון שוכן בפלורידה פארק (Florida Park), ומציע נופים של קתדרלת ויטוריה ושל הפרלמנט הבאסקי (Basque Parliament). בצידו השני של הפארק נמצאות פלאזה דה לה וירחן בלנקה (Plaza de la Virgen Blanca), והעיר העתיקה מימי הביניים. חדרי המלון מרווחים ואלגנטיים, עם רצפות פרקט. כל החדרים כוללים תפריט-כריות וכספת בחינם. מסעדת Quejana במלון מגישה מזנון ארוחת בוקר ומבחר של מנות באסקיות טיפוסיות. ישנה גם קפטריה המציעה מגוון של חטיפים. דלפק הקבלה פתוח 24 שעות ביממה ומציע שירות חדרים והמרת מט"ח. המלון כולל חדרי ישיבות מרווחים לאירועים או כנסים.




בילבאו -
בילבאו Bilbao העיר הגדולה בחבל הבאסקים, שהיא עיר גותית עתיקה, היתה בעבר עיר תעשייתית אפורה וכיום מוקד משיכה לתיירים ולמטיילים בביקור במוזיאון גוגנהיים לאמנות מודרנית. המבנה המוזר, הכולל משטחי מתכת כסופים עשויים טיטניום, מפורסם בעולם כולו וכדאי גם לטייל סביבו. באזור הנמל כדאי להיכנס למוזיאון הימי, עוברי דרך מנהרות עשויות פלסטיק וצופים ביצורי הים. חובה לסייר בסמטאות העיר העתיקה, במבנה העתיק של כנסיית סאן וייסנטה ובמוזיאון סן טלמו הסמוך. כדאי גם לעצור בשוק האיכרים המקורה, ובהר אורגול יש גם לונה פארק. כמו כן יש אפשרות להפליג לאי סנטה קלרה שבמפרץ בטדמן.

מלונות מומלצים בבילבאו 




מלון סרקוטל קוליסאו (Sercotel Coliseo), ממוקם במבנה שהיה בעבר בית האופרה של בילבאו (Bilbao). המלון נמצא במיקום מרכזי, במרחק של 5 דקות הליכה מתחנת המטרו אבאנדו (Abando) ומתחנת הרכבת של בילבאו. המלון משמר את החזית המקורית של הבניין ומציע עיצוב עכשווי. מוזיאון גוגנהיים (The Guggenheim Museum) נמצא במרחק של מעט יותר מק"מ אחד משם.








מלון ברצלו בילבאו נרביון (Barceló Bilbao Nervión), המשקיף על נהר ה-נרביון (Nervión) ב-בילבאו (Bilbao), נמצא במרחק של 250 מטרים מגשר קאלאטראווה (Calatrava Bridge) ובמרחק של 10 דקות הליכה ממוזיאון גוגנהיים (Guggenheim). רחובות הקניות העיקריים נמצאים במרחק של 5 דקות הליכה משם. תחנת הרכבת של בילבאו נמצאת במרחק של 10 דקות הליכה מהמלון.







סן סבסטיאן העיר סן סבסטיאן ממוקמת לאורך שפך נהר אורומאה ומוקפת בהרים. העיר היפהפייה נחשבת לאחת הערים היפות באירופה, ומשמשת כאתר נופש לעשירי ספרד. מתחילים בטיילת נהדרת פסאו נובו וטיילת נוספת פסאו דה לה קונצ'הה ועוברים לשני חופי רחצה גדולים.

פמפלונה -
פמפלונה היא עיר שיפה בזכות הארכיטקטורה שלה ושרידי החומות. מומלץ לערוך סיבוב רגלי ברחובות הצרים, בין בתי דירות עם מרפסות מטופחות ופורחות, לעבור דרך קתדרלה דה סנטה מריה ובמוזיאון לגילופי עץ מרשימים, לטייל בפארקק הגדול הצמוד למצודת הסיודאדלה ולעצור לאכול בפלאסה דל קסטיו. מירוצי השוורים הנערכים בחודש יולי, מאתגרים את התיירים להגיע - השוורים משוחררים ממכלאותיהם למסלול בכיכר העיר, שאורכו כ- 800 מטר, והקהל רץ לפניהם ומתגרה בהם.







Save on your hotel - www.hotelscombined.com

מאורציוס חופי התכלת ויערות העד

מאורציוס חופי התכלת ויערות העד



פור לואי
עיר הבירה של מאוריציוס, ממוקמת סביב נמל באוקיינוס ההודי, היא העיר הגדולה במדינה ושם המרכז הכלכלי. יש משהו שונה בעיר הזו, השוכנת למרגלות הר געש. הארכיטקטורה מעורבת, במרכזה שדרה מרשימה ושוק חביב. מרכז קניות חדש מודרני ויקר, שממוקם ליד הנמל, סמוך לכביש הראשי, שם אפשר למצוא גם מסעדות יוקרה, פאבים וקזינו.

האיים האבודים -
אזור "בל מר" ברצועה הדרום מזרחית של האי, מלא בעצי בניאן וקזוארינות, ששורשיהם תלויים כמו מקרמה מרהיב. הדרך מתפתלת בין מטעי סוכר, צמחייה טרופית ועיירות קטנות שהתושבים שלהם מתקשטים בפרחים בשיעור. בסירה קטנה שטים במימי הבדולח לאי שני אגוזי הקוקוס כ- 400 מטר מהחוף. האי הוא חלק מהשמורה הימית בלו ביי ובמרכזו ניצבת וילה מרוקאית יפיפייה - לעשירים בלבד, 3500 יורו ליממה.

חוות התה "בואה שרי -
מאוריציוס מפורסמת בשדות התה שלה וחוות התה האלגנטית, שמורה מהמאה ה- 19. הסיור כולל ביקור במפעל לייצור התה, טעימות תה במסעדה שבמרומי ההר וקניות בחנות תה.

האגם הקדוש
פסלים של האל שיווה, האלה סוואטי, לורד גאנש, והננמן מלך הקופים, שניצבים דוממים במרכז "האגם הקדוש", שנקווה על ראשו של הר געש. מחזה מרהיב. מעל פסלי האלים, מתוך סבך צמחייה, מתנשא לגובה של ארבעים מטר פסל ברונזה עוצר נשימה של שיווה, הפסל השני בגודלו בעולם, שנתרם על ידי ממשלת הודו. בפברואר, חודש החגים ההינדי מתקיימת עליה לרגל המונית על מנת לבקר במקדש ולטבול באגם הזה.

הלגונה הכחולה
שייט בקטמרן לאי "איל או סרף שייט חלומי עוגנים בלגונה כחולה ומתחילים לשנורקל. צוללים למי האוקיינוס ההודי והמים קפואים כמובן. השייט מסתיים בביקור באי איל או סרף, הסמוך לשמורה הימית ושייך למלון היוקרתי "טואסרוק".





בלו ספארי בחוף הצפוני
בבלו ספארי חובשים על הראש קסדת אקווריום מזכוכית, קושרים לירכיים משקולות כבדות, נותנים חבל ביד ומנחיתים אתכם ישר על קרקעית האוקיינוס שם המחזה מרהיב רואים אלמוגים מדהימים ודגים - חוויה מהממת.



Save on your hotel - hotelscombined.co.il