אטרקציות תיירות מרכזיות בונציה היהלום שבכתר באיטליה

אטרקציות תיירות מרכזיות בונציה איטליה 

ונציה היא מלכת הים האדריאטי, היהלום שבכתר. כלי שייט המשמש לתעבורה ציבורית בתעלות העיר ומחבר ביניה לאיים הרבים שמסביבה מכניס את המטייל לונציה. מונציה יצא מרקו פולו לעולם רחוק ואקזוטי. העיר המרתקת הזו מתנהלת על המים ומורכבת מ 119 איים קטנים, ובהם תעלות מים, פסלים, ארמונות מגולפים באבן, חנויות יפות, אופנה, מוזיקה ואומנויות.


Booking.com


הַבַּזִילִיקַה שֶל סֶנְט מַארְק הַבַּזִילִיקַה שֶל סֶנְט הינה הכנסייה המפורסמת ביותר בוונציה. הַבַּזִילִיקַה שֶל סֶנְט מַארְק היא אחת הדוגמאות המרהיבות ביותר לארכיטקטורה הביזאנטית והיא ידועה בזכות העיצוב העשירה והפסיפס המצופה זהב, שהעניק לה את הכינוי "כנסיית הזהב" (Chiesa d'Oro). סגנונות מזרחיים ומערביים משולבים בעיצובה של הכנסייה, שהוא ייחודי לעיר ונציה. חלקה החיצוני של הבזיליקה מקושט למדי והוא התווסף במרוצת השנים.


גשר האנחות - זוג שמתנשק תחת הגשר בעוד הגונדולה שטה לעבר השקיעה, הם יזכו לאהבת נצח. אם כן, ה"אנחות" הן למעשה אנחות האוהבים הנפעמים מהרומנטיקה המלווה לסצינה כולה. גשר האנחות מספק נוף יפהפה בעודו נישא מעל התעלה והוא נחשב לאחת מפיסות הארכיטקטורה המרהיבות ביותר בעולם. סגנונו הוא סגנון רנסאנס איטלקי והוא מורכב באבן גיר לבנה ומשני חלונות. הגשר האגדי והיפהפה של וונציה הוא מראה נוף שאסור לוותר עליו במסגרת הסיור בעיר הרומנטית ביותר באיטליה.



גשר ריאלטו (Ponte di Rialto) גשר ריאלטו מוצף בעיקר בתיירים המגיעים להתרשם מהארכיטקטורה היפהפייה ומעיר המים המרהיבה.  גשר ריאלטו נחשב כגשר היפה והמפורסם ביותר מבין ארבעת הגשרים שחוצים את התעלה הגדולה. גשר ריאלטו הוא אטרקציה תיירותית מרכזית בונציה, כזו שתוכלו לראות גם במהלך השייט באוטובוס המים לאורך התעלה הגדולה. עם זאת, אל תוותרו על סיור בגשר העתיק והמרהיב ביופיו!




התעלה הגדולה (Grand Canal) הפרוזדור העיקרי לתנועת המים בעיר היפהפייה, ונציה. רוב התנועה בעיר מתנהלת לאורכה ולרוחבה של התעלה, באמצעות סירות פרטיות, אוטובוס מים, מוניות מים או גונדולות. הולכי הרגל מסתייעים בשלושה גשרים מפורסמים החוצים את הקאנאל. סביב התעלה נבנו כנסיית מריה מנצרת (Maria di Nazareth) והבזיליקה על שם מריה הקדושה (Santa Maria della SaluteBasilica), אחד המבנים האלגנטיים והמרשימים ביותר בעיר. ללא ספק, בילוי לאורך התעלה הגדולה הוא חוויה השופעת בארכיטקטורה מפוארת ובאווירה מיוחדת.



ארמון הדוג'ה (Doge’s Palace) ארמון הדוג'ה (Doge's Palace) המרשים הוא אחד מהמבנים החשובים ביותר בונציה והוא שימש בעבר כמרכז הכוח והשליטה של הרפובליקה הונציאנית. במסגרת הסיור בארמון מומלץ להגיע אל המרתף, שבו הוחזקו עבריינים בתאי מעצר עד לבנייתו של בית הכלא ה"חדש" בצד השני של ריו די פלאצו (Rio di Palazzo). הכלא החדש מתחבר אל הארמון באמצעות גשר האורות המפורסם. הביקור בארמון הדוג'ה הוא, אם כן, סיור מרתק במרכז הכוח העיקרי של ונציה. הארכיטקטורה המיוחדת והמבנה המרשים יותירו בכם את חותמם.




מגדל הפעמונים של סנט מארק (St. Mark Campanille) מגדל הפעמון של הבזיליקה של סנט מארק הוא אחד מסימני ההיכר הבולטים ביותר בוונציה.בראש המגדל ישנה עמדת תצפית נפלאה, ממנה ניתן לראות את כל וונציה ואת הלגונה. לשאוף את ההיסטוריה ולהתפעל מהארכיטקטורה המיוחדת. שעות פעילות כניסה למגדל מתאפשרת בימים בכל ימות השבוע.



ריבה דלי סקיאבוני (The Riva Degli Schiavoni) ריבה דלי סקיאבוני היא טיילת פעילה,  הממוקמת לפני קו המים של שקע סנט מארק (St. Mark’s Basin).  הטיילת של ריבה דלי סקיאבוני ממוקמת מחוץ לארמון הדוג'ה ומתפרסת על פני השטח המסתיים ליד הארסנלה (Aresnale). לאורך הדרך פרוסים בתי מלון, מסעדות, ברים ומבנים היסטוריים מרשימים. חלק מבתי המלון שימשו בעבר כארמונות. לאורך הטיילת ישנן נקודות תצפית נהדרות על האי סאן ג'ורג'יו מגיורה (San Giorgio Maggiore) שנמצא דרומית לטיילת ומתפאר בארכיטקטורה פאלדיאנית מרהיבה השולטת בקו הנוף. האי ידוע כיום כמרכז תרבותי המארח קונצרטים ורסיטלים רבים. ריבה דלי סקיאבונה היא טיילת יפהפייה ושוקקת חיים, שכדאי להעביר בה ערב מהנה הכולל תצפית מלהיבה, ארוחה טובה ואווירה נדירה.



בזיליקת סנטה מריה דלה סאלוטה (The Basilica di Santa Maria della Salute)  צורתה של הסאלוטה מתומנת והיא מוצבת על 100,000 אריחי עץ. היא מורכבת מאבן איסטריאנית ולבנה עטופת שיש, הידועה בשם מרמורינו (marmorino). העיצוב הכללי של הבזיליקה הוא בסגנון הקלאסי, אך ניתן לזהות בה גם אלמנטים ביזאנטיים. המזבח הגבוה בכנסייה מעוצב בסגנון ברוקאי, גם הוא פרי יצירתו של לונגנה, ועל הפסל במקום מופיעות המילים "מלכת גן העדן מרחיקה את הדבר" (The Queen of Heaven Expelling the Plague). במקום מוצב גם פסל המדונה והילה, בין הפריטים הנוספים שניתן לזהות בכנסייה הוא היצירה "נישואין בקנה" (Marriage at Cana) של טינטורנו וכן יצירות שונות של טיציאן, בהן ציור התקרה המרהיב של דויד וגוליית.




ארסנלה (Arsenale) הארסנלה של ונציה (Venice’s Arsenale) הייתה המספנה הגדולה ביותר בעולםוכיום הוא משמש בעיקר לצרכי הצבא האיטלקי, ללא נגישות לציבור למעט מקומות מסוימים שבהם מוצבים מיצגים בעת הביאנלה (Biennale), האירוע האומנותי המרכזי.

מגדל השעון מגדל השעון (Torre dell'Orologio) הוא אחד ממראי הנוף המפורסמים ביותר בוונציה והוא ניצב מעל לקשת המובילה אל רחוב הקניות המרכזי של וונציה, רח' מרסריה (Merceria). במשך תקופה ארוכה ניצב מגדל השעון לבדו, כסמל לארכיטקטורה המקומית, והוא שיחק תפקיד משמעותי במראה האורבני הכללי של העיר, כשהוא מושך אליו תשומת לב מכל נקודות התצפית הקיימות. בתצפית מכיוון הסנט מארק נראה המגדל כשער ניצחון וכמצבה המסמלת את הנתיב המסחרי של העיר. מכיוון המרסריה (Merceria) נראה המגדל כטלסקופ המציע נקודת מבט על הכוח הפוליטי של העיר. אין כל ספק כי המגדל והשעון האסטרונומי המוצב עליו הם יצירת מופת של טכנולוגיה והנדסה והם חלק בלתי נפרד מדמותה של ונציה.







כנסיית סַנְטִי ג'וּבָאנִי אֶ פּאֹולוֹ כנסיית סַנְטִי ג'וּבָאנִי אֶ פּאֹולוֹ (Santi Giovanni e Paolo), הקרויה בפי רבים גם בשם סָאן זָאנִיפּוֹלוֹ (San Zanipolo) היא אחת הכנסיות היפות בוונציה סיור בכנסיית סַנְטִי ג'וּבָאנִי אֶ פּאֹולוֹ ובמבואה המרשימה כרוך בתשלום סמלי, אך לא כדאי לוותר עליו, וכן על המיסה המתקיימת מספר פעמים ביום. זוהי חוויה מרתקת המשלב אמנות, תרבות ואסתטיקה.




הגטו היהודי השכונה שהעניקה לעולם את המילה "גטו" היא כיום שכונה שקטה המוקפת בכר דשא גדול ומשמשת כביתם של מוסדות יהודיים, מסעדות כשרות, בית ספר רבני וחמישה בתי כנסת. היהודים הוונציאנים חיים בכל רחבי העיר, אבל הגטו היהודי מאוכלס באופן כמעט בלעדי על ידי יהודים חסידיים אמריקאים החיים לפי מסורת מזרח-אירופאית.  כיום הוא נחשב למאתגר מבחינה טכנית. בתי המלון האקסקלוסיביים של לידו, שיוצרים מחסום בין וונציה לבין הים הפתוח, ממשיכים עד היום למשוך תיירים רבים. האי הוא גם מקום מהנה עבור המקומיים, המבלים בו בחודשים החמים. המקומיים והתיירים המחפשים חוויית קנייה איכותית מוצאים אותה ב Gran Viale Santa Maria Elisabetta, אשר חוצה את האי מהים בקצה האחד אל הלגונה בקצה השני ומציעה שפע של בתי מלון, חנויות ומסעדות. אחד האירועים המוכרים והחשובים ביותר מתרחש מדי חודש ספטמבר, אז מתקיים באי פסטיבל הסרטים השנתי של וונציה, שמושך אליו כוכבי קולנוע מכל רחבי העולם ומז'אנרים שונים ומגוונים. זהו פסטיבל הסרטים הוותיק ביותר, שהחל לפעול בשנת 1932 ונחשב עד היום לאחד מאירועי הסרטים החשובים ביותר.

דורְסֹדורו (Dorsoduro) מחוז דורְסֹדורו ידוע כמרכז החיים האקדמיים והאמנותיים של ונציה והוא ממוקם בין התעלה הגדולה (Grand Canal) לבין תעלת ג'ודוקַה (Canale of the Giudecca). הגישה אל המחוז פשוטה למדי ואפשרית באמצעות סירה או צעדה לאורך גשר האקדמיה (Ponte dell'Accademia) והמחוז כולו בנוי על קרקע מוצקה, בשונה מיתר חלקיה של ונציה. השבילים הרבים לאורך מחוז דורְסֹדורו הם דרך נפלאה לגלות את החיים האמיתיים בוונציה וקשה לטעות בדרך, משום שהשבילים מוקפים במים משני צדיהם. קו המים של חצי האי דורְסֹדורו מעוצב בסגנון הבַרוק ומעטרת אותו כיפתה המרהיבה של סַנְטַה מַרִיה דֶלַה סָאלוטֶה (Santa Maria Della Salute). תעלות המים מסודרות סביב המחוז בצורת שתי וערב והמחוז עצמו שופע בכיכרות נעימים ובגינות מגודרות. בלב המחוז נמצא המרכז שוקק החיים, קָאמְפו סַנְטַה מַרְגֶרִיטַה (Campo Santa Margherita), מתחם פתוח עם מגוון עצום של בתי קפה, גלריות, שווקי דגים וחנויות יינות. המתחם כה פעיל וסוער, שהוא מושך אליו סטודנטים ואומנים רבים. בתחילת הערב נהנים מהמבקרים מכוס יין, שמפניה או קוקטייל קאמפרי, ובהמשך מתענגים על ארוחה משובחת. המחוז הוא ביתם של אומנים, מעצבים, סופרים ואנשי חינוך מזה שנים. בשנת 1750 נפתח בית הספר לאומנות Gallerie dell'Accademia, במקום שבו פועל כיום מוזיאון המציג יצירות אומנות מרשימות ומפורסמות. הביקור במחוז דורְסֹדורו הוא דרך נפלאה לנעול יום נוסף באחת הערים הקסומות ביותר באירופה.


קַנַרְגִיוֹ (Cannargio) שכונת קַנַרְגִיוֹ היא אחת השכונות האותנטיות והיפות ביותר בוונציה, והיא מקושרת ליבשת באמצעות גשר ארוך שתחילתו בתחנת הרכבת המרכזית של סנטה לוסיה. זהו הרובע הגדול והמאוכלס ביותר בוונציה, התופס את כל החלק הצפוני של העיר, בעוד תעלת הקַנַרְגִיוֹ היא תעלת המים החשובה ביותר ברובע הזה, לאחר התעלה הגדולה. שכונת קַנַרְגִיוֹ משמשת כביתם של הגטו היהודי (אחד הגטאות הוותיקים ביותר באירופה), של תחנת הרכבת של סנטה לוסיה, של כנסיית סַנְטַה מַרִיַה דִי מִירַקוֹלִי (Santa Maria dei Miracoli) המאופיינת בארכיטקטורה מרהיבה מימי הרנסאנס, וכן של כנסיית המדונה מְאוֹרְטוֹ (Madonna dell’Orto) המארחת יצירות אמנות מהגדולות ביותר בהיסטוריה. סיור בשכונת קַנַרְגִיוֹ מציע למבקרים שילוב מלהיב בין ארכיטקטורה, היסטוריה ואומנות!

  מוּרַאנוֹ (Murano) מוּרַאנוֹ הוא אחד מתוך 118 איים השוכנים בלגונה של ונציה והוא מפורסם בעיקר בזכות מפעלי הזכוכית, אשר רובם שייכים למשפחות המקומיות ושבהם נוצרת זכוכית צבעונית ייחודית.  כיום גרים באי מוראנו 4,000 בני אדם, הרבה פחות מאשר בימי הזוהר שלו, לצד בתי הנופש של העשירים המקומיים. את הבתים המרהיבים מעטרות גינות יפהפיות וכן ממוקמים באי גם הגנים הבוטניים הראשונים של איטליה. אל תוותרו על סיור באי המיוחד, בביקור בגנים ובסיור בכנסיות השונות. הביקור באי הוא לא פחות מאשר הרפתקה מרתקת! המעבורת לא עוצרת לאורך התעלה הגדולה או בסאן מרקו.

בוּרַאנוֹ (Burano) בוּרַאנוֹ הוא אחד מאייה המרהיבים של לגונת ונציה והוא מפורסם בזכות הבתים הצבעוניים ובזכות תעשיית התחרה הענפה המתקיימת בו. נשות האי המוכשרות עובדות במשך חודשים רבים להכנת חלקי התחרה וכל אחת מהן מומחית לסוג תפירה שונה. לצד תעשיית התחרה החזקה, האי בוּרַאנוֹ מוכר גם בזכות הססגוניות המאפיינת אותו: כל אחד מן הבתים באי צבוע בגוון בוהק שונה של כחול, צהוב, ורוד או סגול, על החלונות תלויות אדניות עם פרחי גרניום אדומים ועל הקירות מצוירים מלאכים. כנסיית סַן מַרְטִינוֹ היא הכנסייה היחידה באי בוראנו והיא מפורסמת בעיקר בגלל מגדל הפעמונים שנבנה במאה ה-19, על גבי יסודות מעץ שעם. עם השנים קרסו יסודות השעם של המגדל והוא נותר עקמומי עד היום, באופן הדומה לעקמומיותו של מגדל פיזה המפורסם. קיימת אפשרות (מומלצת) לסיור בכל שלושת האיים – מוראנו (Murano), טורצ'לו (Torcello) ובוראנו.

מלונות מומלצים בונציה איטליה 

Save on your hotel - hotelscombined.co.il

מדריך ונציה | מוזיאונים בונציה | אטרקציות בונציה | סיורים בונציה | ונציה עם ילדים | ונציה חינם | תחבורה בונציה | פסטיבלים ואירועים בונציה | גלריות בונציה| תערוכות בונציה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה