בידור לילה בבנקוק תאילנד


מועדון קליפסו Calypso: המציע מופע מרהיב של שחקנים גברים שרובם שינו את מינם והפכו לנשים. המופע כולו תלבושות מרהיבות, מוזיקה וריקודים.

Siam Niramit הוא קומפלקס תיירותי ענק, המציע עסקה חבילה: ארוחת ערב ומופע מרהיב של פולקלור תאילנדי וביקור בדגם מסורתי.

ביקור בשוק הפרחים הלילי ליד המזח Teves, טעימות באין ספור דוכני האוכל הפזורים בכל רחוב כמעט, או מסאג'י תאילנדי מפנק.



Booking.com



Save on your hotel - www.hotelscombined.com

מלון גורקאנה פורסט ריסורט קטמנדו נפאל




ממוקם בעמק קטמנדו, מלון גוקארנה פורסט ריסורט מציע חדרי אירוח ולינה עם נופים של היער או של החצר של אתר הנופש. הוא כולל ספא, מגרש גולף ו - 4 אפשרויות עבור סעודות .




החדרים באתר הנופש גוקארנה פורסט ריסורט כוללים חדר אמבטיה פרטי, טלוויזיה בכבלים ומיני בר. מתקן להכנת תה / קפה ושולחן עבודה הינם מסופקים.

ספא הרמוני של אתר הנופש כולל סאונה, חדר אדים, ג'קוזי וחדר כושר. האורחים יכולים ליהנות ממסלול הגולף גוקארנה בעל 18 הגומות . אתר הנופש מספק חניה חינם.

ארוחת הבוקר הינה מוגשת במסעדת Durbur, אשר מציעה גם אוכל כל היום. מסעדת קלאבהאוס מציעה סעודות ליד מסלול הגולף. משקאות עומדים לרשותכם בבר ביליארד.

מלון גורקאנה פורסט ריסורט הינו ממוקם במרחק של כ - 5 ק"מ מן נמל התעופה הבינלאומי של טריבהובן ( Tribhuvan ) .


להזמנה מלון גוקארנה פורסט ריסורט

Booking.com




Save on your hotel - hotelscombined.co.il

מאוריציוס גן עדן תיירותי

מאוריציוס גן עדן תיירותי





מאוריציוס הוא שילוב של טבע בתולי מרגש. זהו אי געשי מוקף בשרשרת שוניות אלמוגים, היוצרות לגונות לאורך חופיו, בלב האוקיינוס ההודי, 900 ק"מ מזרחית למדגסקר, שעתיים וחצי טיסה מאיי סיישל.

היקף האי הוא 1865 קמ"ר בו חיים כמיליון ורבע תושבים רובם ממוצא הינדי והשאר אפריקאים, אנגלים, צרפתים וקריאולים. תושבי האי מתפרנסים מתיירות ועוסקים בחקלאות ובדיג. את האי כולו אפשר להקיף ברכב בפחות משעתיים של נסיעה בין שדות אין סופיים של קנה סוכר, חופים ציוריים, יערות טרופיים וסוואנות אפריקאיות.

בעבור התיירים מציעה מאוריציוס בילוי מגוון: בילוי בחופים הנושקים לאוקיינוס ההודי, דרך פעילויות אקסטרים נוסח גלישת גלים או טרקים בהרים וגם טיולי אופניים, שייט בסירות קטמרן, ספארי ג'יפים בסוואנה, ליטוף אריות, צלילה והרפתקאות בשפע.

טיסה למאוריציוס ישירה מישראל שמונה שעות, מלונות פאר מוזלים, נציגות ישראלית זמינה, נסיעות הלוך, לינה וחצי פנסיון למישה ימים כולל העברות למלון ולשדה תעופה במחיר המתחיל כ- 2400$. את חדרי המלון יש להזמין מראש וכך גם פעילויות וטיולים.






Booking.com






פור לואיס
עיר הבירה של מאוריציוס, ממוקמת סביב נמל באוקיינוס ההודי, היא העיר הגדולה במדינה ושם המרכז הכלכלי. יש משהו שונה בעיר הזו, השוכנת למרגלות הר געש. הארכיטקטורה מעורבת, במרכזה שדרה מרשימה ושוק חביב. מרכז קניות חדש מודרני ויקר, שממוקם ליד הנמל, סמוך לכביש הראשי, שם אפשר למצוא גם מסעדות יוקרה, פאבים וקזינו.


האיים האבודים -
אזור "בל מר" ברצועה הדרום מזרחית של האי, מלא בעצי בניאן וקזוארינות, ששורשיהם תלויים כמו מקרמה מרהיב. הדרך מתפתלת בין מטעי סוכר, צמחייה טרופית ועיירות קטנות שהתושבים שלהם מתקשטים בפרחים בשיעור. בסירה קטנה שטים במימי הבדולח לאי שני אגוזי הקוקוס כ- 400 מטר מהחוף. האי הוא חלק מהשמורה הימית בלו ביי ובמרכזו ניצבת וילה מרוקאית יפיפייה - לעשירים בלבד, 3500 יורו ליממה.

חוות התה "בואה שרי -
מאוריציוס מפורסמת בשדות התה שלה וחוות התה האלגנטית, שמורה מהמאה ה- 19. הסיור כולל ביקור במפעל לייצור התה, טעימות תה במסעדה שבמרומי ההר וקניות בחנות תה.

האגם הקדוש
פסלים של האל שיווה, האלה סוואטי, לורד גאנש, והננמן מלך הקופים, שניצבים דוממים במרכז "האגם הקדוש", שנקווה על ראשו של הר געש. מחזה מרהיב. מעל פסלי האלים, מתוך סבך צמחייה, מתנשא לגובה של ארבעים מטר פסל ברונזה עוצר נשימה של שיווה, הפסל השני בגודלו בעולם, שנתרם על ידי ממשלת הודו. בפברואר, חודש החגים ההינדי מתקיימת עליה לרגל המונית על מנת לבקר במקדש ולטבול באגם הזה.

הלגונה הכחולה
שייט בקטמרן לאי "איל או סרף שייט חלומי עוגנים בלגונה כחולה ומתחילים לשנורקל. צוללים למי האוקיינוס ההודי והמים קפואים כמובן. השייט מסתיים בביקור באי איל או סרף, הסמוך לשמורה הימית ושייך למלון היוקרתי "טואסרוק".


בבלו ספארי חובשים על הראש קסדת אקווריום מזכוכית, קושרים לירכיים משקולות כבדות, נותנים חבל ביד ומנחיתים אתכם ישר על קרקעית האוקיינוס שם המחזה מרהיב רואים אלמוגים מדהימים ודגים - חוויה מהממת.



Save on your hotel - www.hotelscombined.com


איך מתגברים על ג'ט לג ?



איך מתגברים על ג'ט לג ? 



כמה ימים לפני הנסיעה, נסו להרגיל את הגוף לאזור הזמן החדש. אם אתם טסים מערבה לכו לישון מאוחר וקומו מאוחר כרגיל; אם אתם טסים מזרחה נסו להקדים את שעת השינה ושעת הקימה.

העשירו את התזונה היומית שלכם בויטמין Q10, שנמצא במזונות כמו חיטה מלאה, תרד, ברוקולי, ביצים ועוד. מחסור בויטמין זה גורם לעייפות ולחולשה שמתגברים עם המעבר בין אזורי הזמן.

ארזו בחוכמה מוצרים שיעזרו לכם להירדם, היום כבר מספקים אותם במטוסים... תלוי באיזה חברה אתם טסים, למשל אטמי אוזניים, כיסוי עיניים

בזמן הטיסה הימנעו מצריכת קפאין או אלכוהול שמקשים על ההירדמות ופוגמים באיכות השינה.

רוצים להיות עירניים מיד עם הנחיתה? היעזרו בשמן מנטה הידוע כשמן מעורר. הניחו ט יפה אחת על כף היד, שפשפו ידיים ושאפו מהן שאיפה עמוקה - עירנותכם תגבר מיד.

גם אם יש לכם זמן אחרי הטיסה לא מומלץ לישון יותר משעה אחת. שינה ארוכה יותר תעכב את איזון השעון הביולוגי. אחרי התנועה כדי לבצע פעילות גופנית כדי להתעורר לגמרי.

ביום שלפני הנסיעה, במהלך הנסיעה וביום שאחריה יש להקפיד לשלב בכל ארוחה פחמימות חלבונים ושומנים. השילוב בין אלה שומר על רמת סוכר מאוזנת שמסייעת לעירנות.

כדי להקל על ההירדמות נסו אמבט שמנים שלהם יש השפעה מרגיעה ומרדימה.

ניסיתם הכל וכלום לא עוזר? מלטונין אמור לפתור את הבעיה ולסנכרן את השעון הביולוגי שלכם עם סביבת הזמן החדשה. התרופה חייבת במרשם רופא.


Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אטרקציות תיירות בפורטוגל 

ליסבון - חובה לטייל ברבעים Alfama ו- Alto Bairo העיר העתיקה, ואי אפשר לפסוח על אקספו סיטי, ובמרכז האושנריו המרתק, המכיל כמעט את כל בעלי החיים הימיים. לידו רכבל לצפייה על העיר ובסמוך לו התחנה המרכזיתת המודרנית, בעיצוב האדריכל קלאטראווה, שגשר שלו נבנה במבואות ירושלים. רובע בל-אם במערב ליסבון היה אזור של יורדי ים והוא מפורסם במגדל ששימש מגדלור עם פסל מריה מגנת הדייגים.

עיירת החוף קשקאיש Cascais צמודה יחסית לבל-אם ושעה נסיעה מערבה מליסבון וקרובות אליה אשטוריאל Estoriale וסינטרה Sintraa עיירות נופש יוקרתיות.

אובידוש Obidos היא עיירה ציורית מוקפת חומה, 40 דקות נסיעה צפונית לליסבון. אלף אנשים חיים בה בין החומות ומיליון תיירים מגיעים לשם בשנה, כדי לראות את הבתים הקטנים, הצימרים המלון היוקרתי במצודה, החנויות למזכרות והנוף הקסום.

קואימברה - עיר אוניברסיטאית השוכנת על גדת הנהר Mondego, כשעה וחצי נסיעה צפונה מליסבון. בעבר היתה העיר מעוז האינקוויזציה ובכיכר העיר מול מנזר סנטה קרוז, ליד המזרקה ומוכרת הערמונים העלו על המוקד נוצרים חדשיםם שנחשדו בקיום מצוות היהדות. מומלץ לבקר בקמפוס וספריית האוניברסיטה.

פורטו Oporto, כשלוש שעות נסיעה צפונה מליסבון, היא העיר השנייה בגודלה ובחשיבותה בפורטוגל ומולד הייין. בין שני חלקיה מחברים שני גשרי ברזל שתוכננו על ידי המהנדס אייפל. העיר בנויה על שפך נהר דואו, כשעל גדתו האחת בתי דייגים לצד שגרירויות מפוארות, ובגדה השנייה, כפר דייגים בשם Gaya, בו שוכנים יקבין יין הפורט. במקום יש מוזיאון לתולדות יין הפורט.

בלמונטה - עיירה הררית חוץ מהסיפור היהודי המרתק, יש באזור ספורט חורף. אקדמיה לגולף ושיט קיאקים בנהר הסמוך. אפשר לישון ב Pousada de Belmontee מנזר שהוסב למלון מפואר.

אוורה Evora מדרום מזרח לליסבון, היא עיר מוקפת בחומה ששווה ביקור. אטרקציות עיקריות מקדש רומי; כנסיית סן פרנסיס עם האורגן העתיק בפורטוגל; כנסיית הרחמים היפהפיה; האוניברסיטה העתיקה; רובע יהודי וקפלה דוז אושוסס שבכנסיית סן פרנסיסקו שכל קירותיה מכוסים ב- 5000 גולגלות ועצמות.

אל גארווה Algarve חופה הדרומי של פורטוגל שמברכזו העיר פארו Faro שוכן כ- 300 ק"מ מליסבון, דומה לאילת  וערי נופש שלחופי ימים, עם מסעדות דגים, מוכרי מזכרות, מרינה ומזג אוויר נעים.


בדרום פורטוגל לאגוש Lagos שלחוף האוקיינוס האטלנטי, בעבר כפר דייגים מוקף חומה להגנה מפיראטים, וכיום שוק  עבדים וסלעים צהובים יפהפיים בתוך הים, מוקד משיכה לתיירים.

יהדות בפורטוגל 

במשך 300 שנה שלטה האינקוויזציה הנוצרית קתולית בפורטוגל. רבים מהפורטוגלים העכשוויים, הנושאים שמות של פרחים, עצים, מקצועות, ערים ועוד, מייחסים את מוצאם ליהודים. מעטים מהאנוסים המשיכו לשמור את מצוות היהדות בסתר, במשך דורות. סיפור מדהים על קהילת אנוסים כזו מעוגן בעיירה בלמונטה בצפון פורטוגל. בתחילת שנות התשעים התגיירה בצוותא כל הקהילה, כיום מתנוסס בבלמונטה בית כנסת חדש המהווה מרכז לחיים יהודיים גלויים ולאחרונה נחנכו בעיירה מוזיאון ומרכז תרבות יהודי.

בית כנסת אחד בלבד, מהמאה ה- 15, נותר בשלמותו בעיירה טומאר, 140 ק"מ צפונית מזזרחית לליסבון.המקום ששימש מרתף יין,שוקם והוכרז כמבנה היסטורי.על קירותיו כתובות בעברית.

בקשטלודה-וידה CastelodeVide יש עד היום רובע יהודי אבל אין קהילה פעילה. בין סמטאות מפותלות ומדרונות קשים להליכה, במבואה של דירת מגורים השייכת למועצה המקומית, עובדות רוקמות תחרה. בחדר הסמוך ישש מקום תפילה נוצרי ומאחוריו נסתר בית הכנסת מהמאה ה- 16 עם ארון קודש, שבו בסיכון עצמי, קיימה המשפחה מצוות יהודיות.

בתי כנסת מודרניים מצויים בעיר פורטו ובליסבון

נזארה כפר דייגים בפורטוגל 


נזארה Nazare היא עיירה קטנה השוכנת על חוף האוקיינוס האטלנטי במרכז פורטוגל. בזכות קו החוף שלה, מסורת חזקה בת מאות שנים והעובדה שהיא באמצע הדרך, בין הערים הגדולות ביותר ליסבון ופורטו, משמרת נזארה את האופי שלל כפר הדייגים: חוף רחצה, נמל דייג לא עמוק ושורת מסעדות דגים.



בנאזרה אוכלים בעיקר סרדינים שמגישים אותם מטוגנים או לאחר שיובשו על רשתות גדולות בשמש. מדובר במעדן  פשוט, זול וטעים להפליא.



Save on your hotel - www.hotelscombined.com

חירונה ספרד

חירונה היא עיר קטנה בצפון חבל קטלוניה. העניין בה מתמקד ברובע העתיק שלה וליתר דיוק בעברה המפואר כאחד ממרכזי היהדות החשובים בספרד של לפני האינקוויזיציה.



על פי המסורת חי בעיר אחד הקבליסטים החשובים בימי הביניים, ר' משה בן נחמן, שסביבו התפתח מרכז לימודי קבלה בעיר במאה ה- 13. התחקות אחרי המורשת היהודית בלב הרובע היהודי הישן באזור קאיה דה לה פורסה Calle de la forca בעיקר במבנה, שעל-פי ההערכות היה בית הכנסת האחרון שנותר בעיירה לפני גירוש ספרד ב- 1492.

סיור רגלי בין הסמטאות הצרות והכיכרות הקטנות בעיר העתיקה, שיוביל אתכם מאות שנים בזמן. סיור לילי מעצים את החוויה.

מגיעים מתחנות הרכבת המרכזיות של ברצלונה - סאנטס' פסאן דה לה גרסיה ואחרות יש רכבת ישירה בתדירות של אחת לשערה בדרך כלל. משך הנסיעה לחירונה כשעה.

אטרקציות תיירות מרכזיות בחירונה 

כנסיית St. Marys Cathedral, נבנתה במאות 11-17 לספירה ,משלבת מספר סגנונות בנייה,כאשר המקורות הרומיאים ניכרים במקום,כמו מגדל קרל הגדול והאכסדרה, הקף הקשתות של הכניסה הראשית נחשבים לגדולים בעולם , ואת האולם המרכזי הגותי הרחב באירופה וכמובן את חדר האוצר העשיר, השומר על אוסף יוצא מן הכלל של אמנות דתית.

מנזר Saint Pere de Galligants והקפלה Chapel of Sant Nicolau,כיום משמש כמוזיאון ארכיאולוגי Museum of Archaeology. מבנה בסגנון רומנסקי מהמאה ה 12 לספירה, מנזר גדול במיוחד האכסדרה ,דוגמא בולטת של בנייה קטלונית . בית המרחצאות הערבי Arab Baths,מבנים אשר שימשו כבית מרחץ ציבורי, אך למעשה המבנה בנוי בסגנון ובעיצוב רומנסקי שנבנה בהשראת בתי המרחץ הרומאיים, חדרי מים קרים ואמבטיות חמות כולל חדרי אדים,כיוון שבתוך המבנה שולבו אלמנטים בעלי סגנון מוסלמי הוא מדומיין כמקום ערבי.

הרובע היהודי Jewish Quarter הנקרא call , שכונה ברובע היהודי מיוחדת במסלול הבתים המתפתל בסמטאות צרות ומשעולים בין בתי האבן מתקופת ימי הביניים, שריד לקהילה היהודית בעיר. כדאי לסייר ברחובות קונדארו Cundaro וברחוב סן ליורנק San Llorenc, שבו שוכן מרכז איסאק אל סק Centro Isaac el Cec, המוקדש לתולדות יהודי העיר, ברחוב פורסה, שבחלק מבתיו העתיקים התגוררו יהודים עד גזרות בשנת 1391 וגירוש יהודי קטלוניה. ניתן לבקר במוזיאון הארכיאולוגי השוכן בכנסיית סנט פרה דה גאליגאנטה Sant Pere de Galligante אשר בו מוצגות מצבות יהודיות עם כתובות בעברית וכן אבן הפינה של בית הכנסת מהמאה ה-14.

מגדל וחומות העיר Gironella Tower and ramparts, המגדל נבנה במאה 14 נחשב לנקודה הגבוה באזור המצודה הרומאית ממנו נשקף נוף העיר ,חלק מהחומה והמגורים בעיקר בחלקים הדרומי והמזרחי בעלי גישה לביקורים וההליכה מספקת נוף פנורמי למבקרים על גגות העיר ,המגדל נהרס ונבנה מחדש בכיבושי העיר.

בית האחוזה Agullana Palace,בית אציל מקומי אשר נבנה במאות 14-17 לספירה מהווה אחת הדוגמאות הטובות לאדריכלות הברוק בעיר.

בית האציל Fontana d Or, בית אחוזה בסגנון רומנסקי היחיד שנותר באזור.

הדום Sant Dom , המבנה הגותי הראשון שנבנה וששרד בעיר , כיום משמש את הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה. מבנה ששימש בעבר ככנסייה Collegiate Church of Sant Feliu,המבנה המהווה אטרקציה מפורסם בהיותו בשימוש לרומאים בדורות הראשונים לנצרות, כאשר נוספו לו חלקים בסגנון הברוק בכניסה וסגנונות רומנסקי וגותי, בתוך הכנסייה הישנה בתור האטרקציה העיקרית ,שמורים קברים מהתקופה הרומאית הנוצרית הקדומה.


מלונות מומלצים בחירונה בספרד



מלון דאבל-טרי ביי הילטון ג'ירונה (DoubleTree by Hilton Girona) ממוקם ליד פארק דבסה (Devesa), במרחק של 300 מטרים מהאודיטוריום ומרכז הכנסים של ג'ירונה (Girona) .  הברים והמסעדות הפופולריים סביב פלאזה דה אינדפנדנסיה (Plaza de Independencia) נמצאים במרחק של כ-10 דקות הליכה.  מועדון הגולף PGA Catalunya נמצא במרחק של 20 דקות נסיעה מהמלון. החופים של קוסטה בראווה (Costa Brava) נמצאים במרחק של 35 ק"מ משם. נמל התעופה של ג'ירונה (Girona Airport) שוכן במרחק של כ-20 דקות נסיעה ברכב או באוטובוס, וברצלונה נמצאת במרחק של שעת נסיעה משם.






מלון קארלמאני חירונה (Carlemany Girona) שוכן במיקום אידאלי, במרחק 600 מטרים מהרובע ההיסטורי בארי וול (Barri Vell) ו-400 מטרים מתחנת הרכבת והאוטובוס של חירונה (Girona Train and Bus Station). המלון שוכן ברחוב שקט ליד החנויות המרכזיות של חירונה. קתדרלת חירונה (Girona Cathedral) והרובע היהודי (Jewish Quarter) נמצאים במרחק 10 דקות הליכה. חניה מאובטחת עם גישה ישירה למלון זמינה באתר.





Save on your hotel - www.hotelscombined.com

סנטיאגו דה קומפוסטלה ספרד

סנטיאגו דה קומפוסטלה Santiago de Compostela, עיר עתיקה ויפהפייה, שהיא בירת מחוז גליסיה בצפון מערב ספרד שנחשבת למוקד הצליינות הנוצרית השני בחשיבותו באירופה אחרי הוותיקן ברומא.


ביקור בקתדרלה הענקית, בת כ- 950 שנים, המשמשת כנקודות ההתחלה או הסיום של מסלול ההליכה הרגלי של צליינים רבים, המגיעים מכל רחבי אירופה. מסביב לכיכר הענקית שלרגלי הקתדרלה שוכנים ארמון ארכיבישוף ומוזיאון לאמנות דתית.

סיור רגלי ברחבי העיר העתיקה על סמטאותיה הצרות מפגיש עם כנסיות ומנזרים רבים, וכן עולי רגל בלבוש מיוחד.

מגיעים בטיסות של חברות Low Cost השונות קירבו את העיר ואת חלקה הצפון מערבי של ספרד לערים הגדולות במרכז ובצפון אירופה.

אפשרות נוספת טיול של שבוע לפחות במכונית שכורה לאורך החוף הצפוני של ספרד, מברצלונה דרך הפירנאים עד סנטיאגו.


מלון מומלץ בסנטיאגו דה קומפוסטלה :
חזית מלון קומפוסטלה המציגה את עברו ההיסטורי השוכן בתוך פלאזה דה גליסיה המפורסמת, שהינה כעת אתר מורשת של אונסק"ו. עיצוב הפנים משופץ להפליא עם תחושה עכשווית מאוד. הינכם מוזמנים ליהנות מקווי המתאר המלוטשים, רהיטי העץ האטרקטיביים והתאורה המודרנית המדגישה את מאפייני הכרום והשיש. החדרים מציעים רצפות מעץ וצבעים אורגניים מרגיעים.

בזכות המיקום הפנטסטי של מלון קומפוסטלה, תוכלו להגיע ברגל לכל האטרקציות בסנטיאגו דה קומפוסטלה. הקתדרלה המדהימה נמצאת ממש מעבר לפינה, ובמרחק 100 מטר שוכן פארק אלמדה היפה. במרחק הליכה קצרה נוספת תגלו את השוק המקומי התוסס, בו תוכלו להתנסות בחיים היומיומיים הטיפוסיים של ספרד ולקנות כמה מזכרות העשויות בעבודת יד כדי לקחת אותם איתכם הביתה.

מלונות מומלצים בסנטיאגו דה קומפוסטלה






מלונות מומלצים בסנטיאגו דה קומפוסטלה ספרד



אטרקציות תיירות באביניון שבצרפת

אביניון נמצאת בלב מחוז ווקלוז Vaucluse שבפרובאנס. זו אחת הערים המרשימות בצרפת, עם רובע עתיק מוקף חומה.

באביניון ניתן לראות את ארמון האפיפיורים, שהוקם לפני כ- 700 שנה בעת שאביניון שימשה כמקום מושבם של האפיפיורים. זהו אחד המבנים הגדולים והשמורים ביותר מתקופת ימי הביניים באירופה.

אפשר לטייל בסמטאות הצרות של העיר העתיקה עד גשר בנזה Benezt שנבנה לפני כ- 850 שנה ונהרס חלקית אך ראוי לביקור.

Booking.com





העיר העתיקה משופעת במבנים מסוגננים כמו ההוטל דה מונה היפהלבקר גם במופה, המשמש כקונסברטריון המקומי למוסיקה. כדאי לבקר גם במוזיאון אנגלדון Angladon השוכן בבית פרטי, שבעליו הורישו את האוסף הפרטי המיוחד ואת ביתם לעירייה,




או בארמון קלווה Calvet שגם בו אוסף מקורי של ציור קלאסי ומודרני.



פרובאנס היא מקדש לחובבי גסטרונומיה. בשוק המקומי Les Halles, תוכלו להריח ולטעום כמה מהמעדנים והיינות בהם התפרסמה פרובנאס.

לפריז אביניון מקושרת באמצעות רשת הרכבות המהירות TGV שלוש שעות נסיעה ולמרסיי עיר הנמל הסמוכה חצי שעה.

מאביניון מגיעים בקלות לעיר אורנג' הסמוכה, בה שוכן תיאטרון רומי עתיק המשמש כבמה לפסטיבל מוזיקה מעולה המתקיים בקיץ, או לעיר העתיקה נים, גם בה נמצא אמפיתיאטרון רומי ענק בן כ- 2000 שנה, המשמש במה לאירועי מוזיקה של להקות ומבצעים מרחבי העולם.


מלון מומלץ ללינה באביניון :


מלון אביניון גראנד נמצא במיקום מושלם למרגלות חומות העיר, שמתוארכים לתקופת ימי הביניים, ובסמיכות רבה לארמון האפיפיורים.

המלון הינו ברמת 4 כוכבים ומשלב מודרניות עם עיצוב נאמן למסורת אזור פרובאנס. כל חדרי האירוח הינם מרווחים ומציעים מגוון רחב של שירותים. כל החדרים כוללים אזור ישיבה, 1 או 2 מיטות זוגיות וחדר אמבטיה עם מקלחת ואמבט.

אביניון גראנד כולל גם גינה פרטית, סולאריום שפתוח ממאי עד ספטמבר, בריכת שחייה חיצונית וטרקלין\מרכז עסקים עם גישה חופשית לאינטרנט אלחוטי.

מסעדת המלון מגישה מאכלים מסורתיים ומאכלים מאזור פרובנס, אליהם מתלווה רשימה של יינות אזוריים שנבחרו בקפידה.



מלונות מומלצים באביניון בצרפת 

 רובע







סטרזה איטליה

סטרזה נמצאת בצפון איטליה לא הרחק ממילאנו.


Booking.com סטרזה היא אחת מעיירות הנופש היפות באירופה, בזכות מיקומה על שפת אגם מג'ורה הרומנטי, שגבולותיו משותפים לאיטליה ולשוויץ. העיירה האלגנטית מאפשרת להימלט מהאפרוריות וההמולה של מילאנו, בזכות הארמונות הישנים הנטועים בה בכל פינה, לתקופת הזוהר שבין אמצע המאה ה- 19 לאמצע המאה ה-20 כשהעיירה אירחה מלכים ורוזנים.

הדרך הטובה ביותר להתפעל מהנוף המרשים של סטרזה היא לרדת ברגל מתחנת הרכבת ולטייל לאורך האגם. במרכז סטרזה תמצאו את פיאצה מרקוני הקטנה, המוקפת בחנויות ובבתי קפה חביבים.

אם מגיעים ברכבת לסטרזה, רואים מהחלון הפונה לאגם כמה איים קטנים, אלו הם האיים הבורומאיים :
איזולה בלה - האי היפה ולחובבי המוסיקה הקלאסית פסטיבל המוסיקה הבינלאומי נערך בעיירה בסתיו. חלק מהקונצרטים נערכים בגנים ובארמונות של איזולה בלה. ואיזולה מדרה - התפרסמו בזכות הגנים המטופחים שניטעו עליהם. איזולה פסקטורי - אי הדייגים, הוא כפר קטן ושליו בלב האגם. אפשר להגיע לאיים בספינות היוצאות מסטרזה ומעיירות נוספות לאורך האגם.

מגיעים ברכבת מתחנת מילאנו צ'נטרלה, כל חצי שעה בממוצע. משך הנסיעה כשעה.


מלונות מומלצים בסטרזה באיטליה 


מקום לינה מומלץ בסטרזה :


מלון גראנד דס אילס בורומיס הינו מפואר באמת בכל דרך אפשרית, מן האווירה בסגנון ליברטי שלו והתפאורה היפה ועד הגנים המהודרים ונופי האגם הבלתי נשכחים.

בחרו לשחות באחת מ- 2 בריכות חיצוניות, או צאו לטיול מרגיע בגנים המטופחים. שחקו טניס, התאמנו בחדר הכושר, או פנו אל מרכז הבריאות של מלון גראנד. כאן תוכל למצוא בריכה נוספת וכן ג'קוזי וסאונות. פנקו את עצמכם עם טיפול פנים או טיפול בעיסוי.

כל החדרים במלון גראנד כוללים טלוויזיות אל-סי-די וחדרי אמבטיה משיש עם אמבטיות ג'קוזי. בחלק מהחדרים יש נוף פנורמי על הרי האלפים, בעוד האחרים מציעים נוף יפה של אגם מאג'ורה ואיי בורומין.

שיכרו אופניים ממלון גראנד דס אילס בורומיס וגלו את חופי אגם מג'ורה או פדלו אל אזור העיר העתיקה של סטרסה. צוות המלון היעיל יכול לארגן מגוון רחב של טיולים ופעילויות עבורכם.

תוכלו ליהנות ממאכלים אזוריים יוצאי דופן במסעדת המלון גראנד, בה תוכלו לסעוד על המרפסת בקיץ. במלון יש גם בר פסנתר מסוגנן


פדובה איטליה


פדובה נמצאת בצפון איטליה כ- 45 דקות נסיעה מוונציה. העיר לא קטנה אבל היא סמל קלאסי לדול'צה ויטה - החיים הטובים שמציעה איטליה לתיירים.


מלונות בפדובה איטליה
פאדובה, איטליה

Booking.com פדובה מציעה שוק ססגוני שבמרכזו ארמון פלאצו דה לה רג'יונה, שקומתו השנייה היא אולם ענק שמעוטר בציורי קיר מופלאים. שוק הירקות, הפירות, הפרחים והסדקית שברחובות למטה, שוקק פעילות, טעמים וריחות עד שעות הערב המאוחרות

בעיר העתיקה אפשר למצוא אתרי ביקור מרתקים: האוניברסיטה המפורסמת, בגן הבוטני הראשון בעולם Orto Botanico , שם ניתן למצוא אלפי זנים ומיני צמחים.

כנסיית סקרובני Scrovegni הקטנה, שקירותיה ותקרתה מתעדים בציורים מרהיבי עין של הצייר ג'וטו את סיפורי התנ"ך והברית חדשה, הם אתר חובה, כמו גם שרידי הגטו היהודי הישן.

מגיעים בטיסה לוונציה ומשם באוטובוס היוצא בכל חצי שעה באמצע השבוע. המרחק לפדובה הוא כ- 45 דקות נסיעה. ברכבת ניתן להגיע גם מתחנת סנטה לוצ'יה בוונציה.

מלונות מומלצים בפדובה איטליה




מלונות מומלצים בפדובה

אטרקציות תיירות בברייטון אנגליה

ברייטון מכונה "לונדון על הים" בזכות האווירה התוססת שהיא מציעה וקרבתה לבירת בריטניה. העיירה לא מתחרה עם חופי התיכון ומי הים צוננים גם בקיץ אבל היא מציעה אפשרות לבלות בלונדון ולהתגורר בזול.


רובע הבילויים וחנויות העתיקות נורת' ליין; מוזיאון לדיג; מוזיאון לטבע המתאים לכל המשפחה ; מוזיאון ייחודי למנועים ואת בית הסופר רודיארד קיפלינג.


Booking.com





מגיעים ברכבת כשעה נסיעה מתחנת הרכבת לונדון ברידג' או באוטובוס משדה התעופה היתרו.

בילוי במתחם הרויאל פביליון Royal Pavillion, מבנה המזכיר את סיפורי אלף לילה ולילה ונבנה כארמון קיץ של המלך ג'ורגי הרביעי, כשברייטון שימשה כאתר הבילוי של החברה הגבוהה והנהנתנית של בריטניה.

מלונות מומלצים בברייטון






Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אטרקציות תיירות בבמברג גרמניה

במברג היא עיר מוזיאון במחוז פרנקוניה שבגרמניה. המבנים העתיקים, רובם מהמאה ה- 17 השתמרו בה בצורה מושלמת. העיר בנויה על גדות נהר רגניץ, אותו חוצים מספר גשרים ציוריים ויש בו כמה מפלי מים קטנים.


העיר העתיקה של במברג: עיר עתיקה הממוקמת באזור פרנקוניה עילית (Upper Franconia) ושוכנת על גדות נהר הרגניץ (Regnitz). העיר היוותה מושב בישופים חשוב וקיימים בה למעלה מ-2200 מבנים היסטוריים. המרכז ההיסטורי של העיר נבחר לאתר מורשת עולמית בשנת 1993. בין הדברים שניתן לראות בעיר העתיקה, בעלת המראה של עיר מימי הביניים, הם: הקתדראלה של במברג שהוקמה בשנת 1237, בית העירייה הישן שהוקם באמצע נהר הרגניץ, וארמון ששימש בעבר כמקום המגורים של הבישופים.

עולים למגדל המצודה העירונית ונהנים מנוף מופלא של העיר, הנהנית מאווירה כפרית ומהמרחבים הירוקים המקיפים אותה. כדאי להקדיש יום או יותר לביקור בארמון הרזידנץ הענק, בקתדרלה הקיסרית רחבת הידיים בה נערכים קונצרטים יפהפיים בקיבץ, במוזיאון לאומנות דתית וגם במוזיאון החביב לגננות ולחקלאות.

טיול רגלי לאורך הנהר מול ונציה הקטנה שכונה ובה בתים הבנויים על המים. באביב אפשר לעשות את המסלול גם בספינות ציוריות.

במברג נמצאת בחלקה הדרום מזרחי של גרמניה, בחבל בוואריה, לא רחוק מהגבול עם צ'כיה. ברכבת שעתיים נסיעה ממינכן או לשעתיים ומחצה מפרנקפורט, ולרוב יש צורך להחליף רכבת בדרך.

כדאי להתאמץ ולבקר בעיר ביירוית Bayreuth ארבעים דקות נסיעה ברכבת שם נמצא תיאטרון הבארוק השמור והיפה ביותר באירופה המופע האורקולי המתקיים בתיאטרון ממחיש את החיים והתככים בחצרות המלכים של אירופה.


מלונות מומלצים בבמברג 






שטיין אם ריין עיירה בשוויץ

שטיין אם ריין עיירה בשוויץ


בנקודה שבה אגם קונסטנס שוב יהפוך לנהר הריין, תוכלו למצוא את העיירה הקטנה שטיין אם ריין. היא מפורסמת בזכות העיר העתיקה המשומרת היטב, הכוללת חזיתות מצוירות ובתי חצי עץ, אשר עבורם קיבלה את פרס ווקר הראשון.

העיירה שטיין אם ריין Stein am Rhein שוכנת כשעה נסיעה מצפון לציריך, וזו עיירה קטנה תוססת ומקסימה. מתחנת הרכבת עוברים את הגשר על אחד מיובלי נהר הריין ומגיעים לכיכר העירייה Rathausplatz שפה בכל פינה מוצאים בתים מתקופת ימי הביניים, שחלקם מעוטרים בקורות עץ ואחרים. לשבת בנחת באחד מבתי הקפה או ללכת לאורך המדרחוב שחוצה את העיירה.

מומלץ לבקר במוזיאון לינדוורם, בו ניתן להתחקות אחר אורח החיים הטיפוסי בכפרים ובבתי האיכרים בשוויץ.


בין המראות נמצאים המנזר של סנט ג'ורג'ן, אחד מתחמי המנזר המשומרים ביותר מימי הביניים, מוזיאון לינדוורם המתאר את החיים הבורגניים והחיים החקלאיים מהמאה ה -19 ואת אזורי החג ויעדי הטיולים הכוללים את קבוצת האי של Werd. טירת Hohenklingen, שנבנתה גבוה מעל העיר בשנת 1225, מביאה לחיים את ההיסטוריה הצבעונית של שטיין אם ריין. כאן נמצא בית הפולחן העתיק ביותר בקנטון שאפהאוזן, כנסייה המוקדשת ליוחנן יוחנן המטביל בעיצומו של שרידי קיר של המבצר הרומי טסגטיום, שנבנה במאה השלישית לספירה.



Booking.com







נסיעה קצרה מובילה למפלי הריין - המפלים הגדולים באירופה. עולים על הספינה המובילה לאגן המים של המפלים ומשם אפשר גם לטפס על צוק המתנשא בלב האגן.

מציריך אפשר לקחת כל רכבת המגיעה לווינתרטור ומשם להמשיך ברכבת ישירה לשטיין אם ריין בתוך כשעה.

מלונות מומלצים בשטיין אם ריין 




Save on your hotel - www.hotelscombined.com

ויצ'נזה איטליה

ויצ'נזה - עיירה מפורסמת במישור ההררי של Sette Comuni השייכת לפרובינציה של ויצ'נצה – Vicenza ובה מתחם גדול מאד לסקי מישור המהווה מוקד משיכה בעונת החורף לתיירים רבים. באתר ניתן להנות ממסלולים בכל רמות הקושי ולסוגי סקי רבים כמו סקי נורדי (הפעילות הספורטיבית העיקרית), סקי אלפיני , freestyle , החלקה אומנותית על קרח או החלקה במהירות, וגלישה עם מזחלות. משחקי ההוקי קרח שבאסיגו מפורסמים במיוחד וקבוצת ההוקי שלה זכתה בפרסים רבים ובגביע איטליה. האתר ערוך ומאורגן היטב והוא מציע מספר רב של פעילויות ספורטיביות לעונות החורף והקיץ, ורבים מאלופי הסקי האיטלקי נוהגים לבקר בו.


Booking.com מוצעים גם טיולי הליכה עם הקפקפים המסורתיים הנקראים צ'אספולה – ciaspole, רכיבה על סוסים, טיולי אופני הרים, הספורט החדש של סקי על דשא, כדורגל, גולף, שחיה ודאייה עם ובלי מנוע. עונת הסקי מתחילה בחודש דצמבר ונמשכת עד סוף חודשי האביב. ציוריות ומרשימות ביותר הן תחרויות כלבי המזחלות המתנהלות בחורף וכן תחרויות רכיבה על סוסים . אסיאגו עשירה בתרבויות ובמסורות והיתה מקום מעבר למספר רב של אוכלוסיות.

בעיירה ניתן עדיין לראות עקבות ממלחמת העולם הראשונה. בתי האירוח, המסעדות ומקומות הבילוי באתר ידועים באיכותם, ומי שאוהב במיוחד גבינות יוכל להינות ממוצרי החלב המקומיים וביחוד מגבינת אסיאגו המפורסמת. ויצ'נזה שוכנת במחוז ונטו בצפון מזרח איטליה, משמשת כמרכז לתעשיית התכשיטים והזהב במדינה וכלולה ברשימת ערי המורשת העולמית של אונסקו בזכות האדריכל אנדריאה פלאדיו, שהקים בעיר מספר מבנים בסגנו רומי. אם הולכים בעיר לאורך הרחוב הראשי בעיר המכונה על שמו אפשר להתרשם מהמבנים הללו, שהיפה והנחשב שבהם הוא התיאטרון האולימפי, שנבנה ב- 1580 ונחשב לתיאטרון המקורה העתיק ביותר באירופה.

כדאי לבקר גם בכנסייה הענקית של הר בריקו, המעוטרת בציורי קיר שהשתמרו היטב.

העיירה הציורית בסאנו דל גרפה המשתבחת בין השאר ביקבי הגראפה המקומיים, וכן וילות מפוארות שנבננו בעבור עשירי איטליה כמו כוילה גודי מ- 1542.

חצי יום סיור בעיירה הזעיר מארוסטיקה Marostica השוכנת על גבעה תלולה ומוקפת בחומה.

ויצ'נזה נמצאת במרחק של כשעת נסיעה ברכב או ברכבת מוונציה וכשעתיים ממילאנו.

מלונות מומלצים בויצנזה איטליה 

3 סיבות עיקריות לביקור בויצ'נזה: ארכיטקטורהמוזיאונים ועיר עתיקה



 


מדריך ונציה | מוזיאונים בונציה | אטרקציות בונציה | סיורים בונציה | ונציה עם ילדים | ונציה חינם | תחבורה בונציה | פסטיבלים ואירועים בונציה | גלריות בונציה| תערוכות בונציה
מלונות זולים בויצנזה

מחבת הפלא Happy Call מעכשיו הטיול נעשה יותר נוח


מחבת הפלא Happy Call מעכשיו הטיול נעשה יותר נוח 





יוצא למחנאות, בארץ או בחו"ל ? עכשיו מחבת הפלא בהישג יד. עשויה מטפלון, ושום בישול אינו נדבק, קלה לניקוי ואפשר לבשל בה כמעט הכל. עושה לנו את החיים קלים יותר - מניחים את מה שרוצים לבשל, מתבלים, הופכים וזה מוכן לאכול... בתיאבון !!! המחבת מתאימה למטבח ולתנאי מחנאות .

בעיקרון המחבת עובד על היגיון של סירי לחץ, אטם סיליקון פטנט על-מגע כפתור מגנטי מערכות נעילה המבטיחה בישול על אדים, מהר יותר ובריא יותר. עם "המחבת הרגילה (אדום)" זירוז תהליך הבישול ולייצר מנות בריאות עם טעם משופר. 1. אטם סיליקון  למניעת נוזלי או עשן שמנוני לברוח במהלך בישול וזה גם מעשי כדי למנוע דליפה הפיכה צד של המחבת תוך כדי בישול 2. STEAM VENT זה לאפשר לאדים עודפים לברוח, לשמור על תנאי לחץ ובישול אופטימליים בתוך המחבת לאפשר בישול אחיד. 3. שמן RECEIVER עיבוי מים או שמן עודף מ"המחבת העליונה" כאשר המחבת נפתחת. 4. RIM מבנה מחורץ העוזר לפונקצית הלחץ של המחבת על ידי התאמת אטם סיליקון לתוך החריץ אשר חותם וכולא את המחבת. 5. מחזיק ידית נירוסטה הוא מחבר בין ידיות לסיר.

לרכישת המוצר Happycall Nonstick Double Pan, Omelette Pan, Flip Pan, Square, Dishwasher Safe, PFOA-free, Red (Jumbo Grill, 3"H)

ארמון דולמבחצה איסטנבול


ארמון דולמבחצ'ה Dolmabahce Sarayi בתקופה בה האימפריה העותומנית כבר דעכה, החליט הסולטן שחשוב לעורר רושם הפוך של שגשוג והצלחה, וכך עם הלוואות שלקח מבנקים זרים, בנה הסולטן ב- 1856 ארמון גרנדיוזי, המבליט עושר ושפע ראוותני במיוחד. בכ- 150 השנים שחלפו מאז נותר כל מה שנבנה ללא פגע. יש שם אגרטלים בגובה שני מטרים, מדרגות עשויות קריסטל ואמבטיות משובצות באבן חן.

כשעקרו הסולטנים לארמון החדש, חלפה תהילתו של ארמון טופקאפי העתיק, בו התגוררו השליטים כ- 400 שנה. אטאטורק, אבי האומה הטורקית החדשה, מת בדולמבחצ'ה, לפני כ-70 שנה ומאז כל השעונים בארמון מורים על השעה בה הלך לעולמו.

פתוח: ימים שלישי, רביעי ושישי עד ראשון מ- 09:00 עד 16:00.
סגור בימי שני וחמישי.



Booking.com

Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אטרקציות תיירות מרכזיות באיסטנבול

אטרקציות תיירות מרכזיות באיסטנבול 


המסגד הכחול באיסטנבול 

המסגד הכחול Sultanahmet Camii מהמבנים הדתיים המפורסמים בעולם ומסגד פעיל עד ימינו. המסגד, שגילו קרוב ל- 400 שנה, נבנה בעבור הסולטן מהמט הראשון, שגם קבור במקום. זהו המסגד היחיד בטורקיה עם שישה מגדלים, אותו מספר מגדלים שהיה באותה תקופה במבנה הכעבה במכה. קירותיו הפנימיים מצופים אריחים כחולים שמקורם בעיר איזניק והם מוארים באור שמש החודר מבעד ל- 250 חלונות.

המסגד פתוח בכל יום מ- 9:00 עד 17:00, אך נסגר בזמני התפילות.





ארמון דולמבחצ'ה Dolmabahce Sarayi בתקופה בה האימפריה העותומנית כבר דעכה, החליט הסולטן שחשוב לעורר רושםם הפוך של שגשוג והצלחה, וכך עם הלוואות שלקח מבנקים זרים, בנה הסולטן ב- 1856 ארמון גרנדיוזי, המבליט עושר ושפע ראוותני במיוחד. בכ- 150 השנים שחלפו מאז נותר כל מה שנבנה ללא פגע. יש שם אגרטלים בגובה שני מטרים, מדרגות עשויות קריסטל ואמבטיות משובצות באבן חן.

כשעקרו הסולטנים לארמון החדש, חלפה תהילתו של ארמון טופקאפי העתיק, בו התגוררו השליטים כ- 400 שנה. אטאטורק, אבי האומה הטורקית החדשה, מת בדולמבחצ'ה, לפני כ-70 שנה ומאז כל השעונים בארמון מורים על השעה בה הלך לעולמו.

פתוח: ימים שלישי, רביעי ושישי עד ראשון מ- 09:00 עד 16:00.
סגור בימי שני וחמישי.






סמוך לאיה סופיה, נמצא ארמון טופקאפי Topkapi Sarayi, שהיה מרכז תשומת הלב של האימפריה העותומאנית בין המאות ה- 15 ל- 19. לא מדובר במבנה יחיד טיפוסי של ארמון, אלא בסדרה של מבנים, הניצבים בין ארבע חצרות ענקיות. בסביבה עשירה זו חיו במשך יותר מ- 400 שנה הסולטנים ואנשי החצר, מוקפים בחפצי ערך רבים ובאוסף זוהר של תכשיטים ואוצרות, שחלקם הוענקו להם במתנה על ידי שליטים מכל רחבי העולם, מסין ומזרח אסיה ועד אירופה המערבית. את כל היופי הזה ניתן לראות בחדרי הארמון שהפך למוזיאון.

טופקאפי פתוח בימים רביעי עד שני, מ- 09:00 עד 16:30. סגור בימי שלישי.
מבנה הרמון הנשים נסגר שעה קודם. ניתן לבקר בו בסיור מודרך בלבד אליו יש לקנות כרטיס בנפרד.


איה סופיה באיסטנבול


העתיק מבין האתרים באיסטנבול הוא איה סופיה Aya Sofya או "כנסיית החוכמה הקדומה", שנחשבת לאחד המבנים המרשימים בעולם. הכנסייה שניצבת באתר כיום נבנתה בשנת 537 לאחר ששתי קודמותיה נשרפו. מדובר במבנה עצום מרשים ואפלולי, בדוגמה יוצאת דופן של ארכיטקטורה ביזנטית מוקדמת.

הכניסה אל החלל הענקי, התחום על ידי כיפה בגובה של 56 מטר, מעוררת השתאות של ממש. הכנסייה הומרה למסגד במהלך המאה ה- 15 ולבסוף, לפני 74 שנה, הוכרזה כמוזיאון.

פתוח שלישי עד ראשון מ 9"15 עד 16:30. סגור בימי שני.



הפלגה לאורך מיצר הבוספורס היא חוויה מענגת. הפלגה קצרה של שעה היא בזבוז זמן מדובר בהפלגה שבקושי מרחיקה מעבר לגשר הקרוב, כשהיא מלווה בקולות ובניחוחות המנועים. אם אתם רוצים באמת ליהנות מהמיצרים ומהנוף המרהיב, יש להקדיש לכך חצי יום ולהצטרף לקווים הרשמיים של חברת הימאות הטורקית TDI ורצוי להפלגת הבוקר.

מדובר בהפלגה בת שעתיים לכל כיוון, העוברת לצד מבצרים וכפרים עתיקים, כשהתחנה האחרונה היא אנדולו Andolu , כפר ובו מבצר ביזנטי מהמאה ה- 14. המעבורת עוצרת כאן לכמה שעות, מה שמאפשר למפליגים ליהנות מסיור באזור ומארוחת צהריים מקומית. אם מסיבה כשלהי רוצים להישאר או לחזור מאוחר יותר אפשר לשוב העירה באוטובוס או במונית.

ההפלגות יוצאות מנמל קטן הנמצא מול הבזאר המצרי, סמוך לתחנת אמינונו Eminonu של הרכבת החשמלית. כדי להצטרף לשייט של TDI יש לחפש את השלט Bogaz Hatti.

במרכז המידע הסמוך למסגד הכחול ולאיה סופיה, שם תקבלו לוחות הזמנים המעודכנים והסברים נוספים



איי הנסיכים
כמה עשרות קילומטרים מאיסטנבול בלב ימת מרמרמה, שוכנת קבוצה של תשעה איים מכוסים יערות אורן המעניקים הפוגה נעימה מהמולת העיר. אסור לנסוע כאן במכונית או בכל רכב ממונע אחר, ואת כלי הרכב מחליפים אופניים, חמורים וכרכרות רתומים לסוסים



איי הנסיכים Kizil Adalar בעבר שימוש כבית כלא מלכותי וכיום הם אתר תיירות פופולרי. תיירים מקומיים וזרים  המגיעים לכאן לסיור בכרכרות או באופניים, לרחצה בחופים או לבילוי באחת המסעדות המקומיות.

האי בייקאדה BUKUAD הוא הגדול והמאוכלס באיים וגם המתויר ביותר. כדאי לבחור במסלול הארוך בטיול באי עם  כרכרה שמגיע גם לנופים הטבעיים.

האי הייבליאדה השני בגודלו פחות מתויר, אך יש בו חופים קטנים ויפים.

הפלגות לאיים יוצאות מדי יום מרציף אמינונו או מקבטס בצד האירופי של העיר איסטנבול ונמשכות כשעה וחצי מהנמל עד לאי האחרון. מידע נוסף במרכז המידע לתיירים.



מרחץ טורקי באיסטנבול 




החמאם הטורקי, על אף מקורו הרומי, הפך עם השנים לחוויה טורקית אולטימטיבית. מדובר בבתי מרחץ ציבוריים משותפים, עם הפרדה בין נשים לגברים, כשהיפים בהם עשויים משיש בעיצוב עתיק.

החוויה מתחילה בשהייה בחדר השיש המחומם וממשיכה בקרצוף נמרץ של סבון ומסאג' על ידי אנשי הצוות, רענון אמיתי לגוף ולעור. אם אתם חובבים מסאג' עדין תוכלו לוותר על הקרצוף וליהנות מהשהייה והרחצה במבנה העתיק.

החמאם צ'מברליטאש - הוא אחד המרחצאות הטורקיים הוותיקים והמפורסמים ביותר. החמאם פתוח בכל יום משש בבוקר עד חצות ויש בו הפרדה בין גברים לנשים. חזית הבניין לא מעידה על איכותו של המקום ונראית מוזנחת מעט,, אבל כדאי מאוד להיכנס לפחות לאולם הכניסה. בילוי בחמאם הוא אחד התענוגות הגדולים שיש לאיסטנבול להציע.
החמאם פתוח כל יום בין 06:00 בבוקר לחצות. מומלץ להימנע מסופי שבוע ומשעות הערב, כי אז המקום מלא במתרחצים.

אתר : מרחץ טורקי איסטנבול

מגדל גאלאטה - מגדל גאלאטה הוא חלק מקו הרקיע של העיר, ורואים אותו כמעט מכל מקום. התצפית מראש מגדל האבן העגול, שניצב ברובע בו חיו פעם יהודי העיר והוא סמוך מאוד לבית הכנסת הגדול "נווה שלום". התצפית מרשימה,, מרפסת עגולה בראש המגדל מאפשרת לזהות את האתרים הבולטים בעיר ולעקוב בעניין אחר ספינות שחולפות במיצר.


מסגד סולימניה - זו אחד המסגדים היפים בעיר ונמצא באזור השוק המצרי. בנה אותו האדריכל סינאן ב- 1550. המיקום של המסגד בראש גבעה הצופה על הבוספורוס, תורם לחוויה. גן גדול ויפה מקיף את הסולימניה ובקצהו יש ביתת קברות, בו קבורים הסולטן סולימאן המפואר ואשתו. קיברו של סינאן ניצב מעבר לכביש, אך הוא סגור למבקרים.


נמל העגינה באיסטנבול, זהו מטרופולין ענק ויפהפה וממוקם משני צדי מיצר הבוספורס הציורי ששימש בעבר כבירת האימפריה הביזנטית והעותמנית. מומלץ לבקר בטיול פנורמי לאורך הבוספורוס, על רקע העיר המודרנית והעתיקה; אמון דולחמבאחצ'ה, משכן הקיסר מהמאה ה 19. ארמון טופקאפי ארמון הקיסרים העתיק, כיכר טקסים שהוא מרכז העסקים המודרני, כנסיית איה סופיה סמלה של האימפריה הביזנטית שהפך למסגד וכיום משמש כמוזיאון, המסגד הכחול אחד המסגדים החשובים לאיסלאם, הבזאר הגדול והצבעוני שאי אפשר לוותר עליו על המגוון הגדול שבו.



מלונות מומלצים באיסטנבול