פלמה דה מיורקה



פלמה דה מיורקה היא עיר הבירה של מיורקה, הגדול ביותר בקהילה האוטונומית של האיים הבלאריים, השייכת לספרד. העיר ידועה במזג אוויר נוח רוב השנה, בחופי ים יפהפיים ובחייי לילה סוערים, המהווים גורמי משיכה לתיירים רבים. 



בלב ים, 200 קילומטר מברצלונה, עם עבר היסטורי עשיר ועם חופים שזכו למוניטין - אי מיורקה מושך מבקרים במשך כל השנה. בקיץ המקום פופולרי במיוחד, אבל מספר העצום של החופים והכפרים הקטנים והמזמינים מאפשר לכל אחד למצוא כאן את פינת השלווה שלו.


כדאי להקדיש יומיים או שלושה לעיר פלמה דה מיורקה, בה ניצבים כמה ארמונות מרשימים ביותר, ולאחר מכן לנסוע בין החופים, עד שמוצאים את המקום שאתם נהנים בו הכי הרבה. הצפון הררי, הדרום שטוח ופורה בעצי שקד.

החופים המפורסמים ביותר במיורקה, קאן פאסטילה, ואל ארנאל צפופים בקיץ. כדאי להרחיק עד לקצה הצפוני של האי. לחופים היפים ביותר: קאלה דה סן ויסנטה השוכן שישה קילומטרים מצפון לעיר פולנצ'ה הוא אחד הטובים שבהם, עם צוקים מרשימים וחורשות אורנים.

כשעולים בפורט דה סוייה אל המוזיאון הימי, שנמצא על גבעה על הער, מתגלה נוף נהדר של המפרץ, של העיר ובעיקר ים כחול ואינסופי.

הכי נוח להגיע בטיסה שנמשכת 35 דקות עם אייר ברלין מברצלונה לפלמה דה מיורקה. הכי רומנטי: במעבורת מברצלונה לפלמה דה מיורקה.

הצעה לטיול בפלמה דה מיורקה 

האתר הידוע בעיר הוא קתדרלת לה סאו עם קמרונות בגובה 44 מטר.
עוברים בסיור רגלי דרך מה שהיה הרובע היהודי ומתרשמים מהמבנים והפינות הייחודיים לעיר.
ניתן  להקדיש זמן להיכרות עם העיר להתרשמות אישית וקניות כמובן.
מבבקרים בקסטל דה בלוור, המצודה העגולה היחידה בספרד. המבצר מוקף מגדלים ניצב על גבעה רמה וצופה אל הנמל, מסיירים בין חומות המבצר.


מלונות בפלמה דה מיורקה


לשכת התיירות של מיורקה שוכנת בפלמה
כתובת: Placa de la Reina 207012
טל' : 34-971-712216+



מלונות מומלצים בפלמה דה מיורקה

באת' בדרום אנגליה מרחצאות חמים


באת', היא העיר בה תוכלו לעמוד ברחוב, לבהות בבניינים עתיקים. העיר באת' נטועה בעמק ומוקפת, בשבע גבעות מכוסות ביערות. היא נחשבת לעיר בעלת שורשים עתיקים מאוד. באת' עשירה ממורשת הרומאים ובית המלוכה הג'ורג'יאני מהמאה ה- 19, ויש לה משהו שאין לאף עיר אחרת באנגלית: המעיינות החמים היחידים באיים הבריטיים.

עונת התיירות הבוערת מתחילה באביב ונגמרת בסתיו, העיר מוצפת בתיירים, שוקקת חיים, מזג האוויר פנטנסטי, הלילות נעימים.


אטרקציות תיירות בבאת':
בבאת' קיימים מגוון מוזיאונים, יש גלריות וגנים, נערכים אירועי ספורט ופסטיבלים, וניתן לחזות בהצגות תיאטרון. סיור ראשוני בעיר ניתן לעשות באוטובוס תיירים פתוח, שעובר דרך אתרים מרכזיים כמו כנסיית באת' גשר פאלטני, כיכר עגולה מוקפת בתים צמודים, פארק רויאל ויקטוריה Royal Victoria Park, שנחשב לאחד הפארקים הגדולים באירופה ומציע חוויה מושלמת לילדים או הספארי בוולישיר.

קניות בבאת':
על אף שבאת' היא עיר קטנה, מבקרים בה בכל שנה כשני מיליון תיירים, מה שהופך את המקום לאתר ענק של חנויות מותגים. במרכז העיר, וברחוב הראשי Milson Street אפשר למצוא הכל. וכן בשוק המקומי של העיר באזור האומנים, אם אתם חובבי חפצים ישנים ומקסימים.


מקומות לינה מומלצים בבאת':

פנטזיה לבנה - סקי היכן ?

פנטזיה לבנה - סקי היכן ? 


מה מושך כל כך בחופשת סקי? אולי זו תחושת היוקרה המלווה את הספורט האתגרי הלבן, אולי אלו האתרים המושקעים, הממוקמים בפסגות הכי יפות של אירופה, ואולי אלו הגולשים עצמם.


חופשת סקי לא מתחילה ומסתיימת על המדרונות הלבנים. באירופה ובצפון אמריקה מדובר באורח חיים, בתפיסת עולם, באופנה, בטרנדים.

סקי, וענפי ספורט אחרים הקשורים לשלג, כמו הליכה למרחקים, אייס קליימבינג, נסיעה על מזחלות, קרלינג ועוד. ואחרי הספורט ? ספא, עיסויים, אוכל, טוב, אלכוהול והמון אווירה והכל באוויר הצלח של הפסגות המושלגות ובחברת גולשים ותיירים מכל רחבי העולם שיש להם עניין משותף בספורט הלבן ובחיים הטובים.


לאן נוסעים לעשות סקי?
האתרים בצרפת עומדים בראש רשימת אתרי הסקי המבוקשים, כעת מצטרפים אליהם אתרים באוסטריה ובצפון איטליה. אתי הסקי בשוויץ נחשבים לאיכותיים אך יקרים. כמה עולה חופשת סקי באתרים הנחשבים במערב אירופה? בין אלף לאלפיים יורו לשבוע, תלוי במועד, במיקום, ברמת האירוח ובסוג ההדרכה המבוקש.

ביקוש גדל נרשם גם לאתרים זולים יחסית במזרח אירופה: בבולגריה, בצ'כיה, וברומניה. ויש כאלה שנוסעים לאתרים בטורקיה, אנדורה, קפריסין, סלובקיה שגם הם זולים יחסית.

עוד אפשרות זה סקי בארצות הברית, באתרים במדינת קולורדו, יוטה ובאזור ההררי של בריטיש קולמוביה שבקנדה. היתרון מחיר חבילות הסקי לצפון אמריקה נקוב בדולר ששערו יחסית נמוך והחיסרון מחיר הטיסה היקר.

עונת הסקי תלויה בקצב כיסוי האתרים בשלג. ככלל, בטרום העונה, בשבועות שלפני חג המולד, המחירים זולים יחסית, וכך גם בשבועות האחרונים של עונת הסקי ולפעמים גם במהלך חודש ינואר, אז הטמפרטורות מאוד נמוכות, בחלק מהאתרים השלג הופך לקרח קפוא והגולשים המקצועיים נמנעים מלהגיע.