מסע אישי למומביי השער להודו אטרקציות תיירות

אטרקציות תיירות מרכזיות במומביי הודו 


מומבאיי היא המרכז המסחרי של הודו, ואחד ממרכזי ההייטק הגדולים ומרכז תעשייתי מגוון - מפעלי טקסטיל ועד לפטרוכימיקלים. יש בה חיי רחוב שוקקים, חיי לילה נהדרים, רחובות של באזארים עמוסים כל טוב. בומביי בנויה על אי, המחובר ליבשת באמצעות גשרים. קולאבה זהו האזור שאליו מגיעים רוב התיירים ואליו הגעתי גם אני. כל הצילומים הם מהטיול שעשיתי בהודו בשנת 2007, חודשיים של שהות ובהם ביקרתי באזורים שונים בהודו.

טיסות זולות למומביי 

אז היכן לבקר בבומביי/מומבאי?


קולאבה ונמל בומביי
קולאבה קוזווי הוא רחוב חנויות הסואן שעובר לאורך חלק ניכר מקו החוף, והוא עובר סמוך לרציף סאסון שבו הדייגים מייבשים דגים על הרציף "בומביל" ובמסעדות העיר מטגנים אותם בשמן עמוק. בהמשך יש שוק קולאבה.



שער הודו
שער הודו הוא מבנה גרנדיוזי שהוקם לרגל הגעתו של המלך ג'ורג' החמישי להודו. שער הניצחון, שבנוי מאבן בזלת צהובה, הושפע מסגנונות הבנייה המוסלמים והוא פונה אל נמל בומביי. השער הפך לסמל הפופולרי של העיר ולמקום מפגש של תושבי המקום. בסמוך ניצבים פסליהם של המנהיג הדתי סוואמי ויווקאנדה ושל מנהיג המראטים שיוואג'י רכוב על סוס.




אוניברסיטת בומביי
המבנה המרשים הוא בניין האוניברסיטה שתוכנן על ידי האדריכל גילברט סקוט. האוניברסיטה נראית כמו יצירת מופת איטלקית וכוללת את ספריית האוניברסיטה, אולם עצרות ואת מגדל ראג'אבאי שמתנשא לגובה של 80 מ'. בסמוך לה נמצא גם בית המשפט והתכנון האדריכלי מעיד על חשיבותו ולסמכותו הבלתי מעורערת. על אחד מעמודי הבניין גילפו קוף בעל עין אחת, אוחז במאזני הצדק.





חוף צופאטי
מקום מפגש פופולרי לזוגות אוהבים, נואמים פוליטים וסתם לשאוף אוויר. אכילת בהלפורי שהוא חטיף מאיטריות פריכות הכולל אורז, עדשים, מיץ לימון,עשבי תיבול וצ'אטני מומלץ ביותר. ביקור בשעות היום למטרות רחצה או שיזוף לא מומלץ והמקום הוא יותר חוויה לילית.




מאלאבאר היל
במפרץ בק יש את השכונה היוקרתית מאלאבר היל. על הכביש הראשי אל הגבעה ניצב מקדש ג'יני מצועצע בצבעוניותו. "הגנים התלויים" מעוצבים בצורה מדהימה ונוח לטייל בהם ברגל. ומפארק "קאמאלה נהרו" נשקף מראה של חוף צ'ופאטי, מארין דרייב והעיר בומביי. מומלץ לראות את הנוף בשעות הלילה כשאורות העיר דלוקים.






האי אלפאנטה
מקדשים חצובים בסלע זו האטרקציה באי הזה, יש כאן מערה מרכזית, עם מספר לוחות תבליט גדולים, כולם קשורים לסיפורי שיווה. המפורסם ביותר הוא פסל הטרימורטי, "שיווה בעל שלושת הראשים", שבו מופיע האל כבורא, כמשמר וכהורס של היקום. ראשי המרכזי של שיווה, שעיניו עצומות בהתבוננות נצחית פנימה, הוא אחד המראות השלווים ביותר בהודו כולה. לאורך המדרגות לכיוון המערה יש דוכנים לעבודות יד וקופים. ניתן להגיע לאי באמצעות סירות קטנות וזמן השייט אורך כשעה.



מקדשי מערה מייצגים חלק מהמקדש המרשים ביותר של גילוף בהודו. המקדש הראשי של שיווה הוא מקדש מסקרן של חצרות, אולמות, עמודים ומקומות; מגנום אופוס שלו הוא פסל בגובה 6 מטר של Sadhashiva, המתאר את שיווה בעל שלוש הפנים כמשחית, יוצר והמשמר של היקום, עיניו עצומות בהרהור נצחי. הכינוי הוא בפורטוגזית  Elephanta בגלל פיל אבן גדול ליד החוף (זה התמוטט בשנת 1814 הועבר על ידי הבריטים למומבאי של ג 'יג' מאטה Udyan). יש מוזיאון קטן באתר, עם פאנלים ציוריים אינפורמטיביים על מקור המערות.

 Gharapuri מ Gateway של הודו כל חצי שעה מ 9 בבוקר עד 3.30pm. לקנות כרטיסים בדוכנים Bunder. המסע נמשך כשעה. המעבורות עוגנות בקצה מזח בטון, שממנו אפשר ללכת או לקחת את הרכבת הזעירה אל המדרגות (הכניסה 10) המובילה למערות. הוא מרופד בדוכני מזכרות ומסיירים על ידי קופים מציקים. ללבוש נעליים טובות המתאימות להליכה מרובה.







Booking.com






Save on your hotel - www.hotelscombined.com

תיירות ונופש איי סיישל

איי סיישל חלום הופך למציאות



קבוצה של 115 איים בשטח של 455 קמ"ר, בלב האוקיינוס ההודי. רק 33 מתוך 40 איי הגרניט מיושבים בכ- 85000 תושבים. שאר איי האלמוגים מאוכלסים בעיקר בבעלי כנף נדירים מסוגים שונים. שלושת האיים המרכזיים הם מאהה, פארלין ולה דיג. מאהה הוא האי המרכזי ובו עיר הבירה ויקטוריה, שבה יש שני רחובות ראשיים ורמזור אחד. המבנים הם בסגנון קולוניאלי, לשעון בכיכר המרכזית קוראים "ביג בן הקטן". כמו כן יש שוק פירות ודגים קטן ובעיקר המון אנשים חמים ומחייכים ברחובות.

באי הקסום, התקבצו תושבים מאירופה, הודו, סין ואפריקה. הדת השלטת היא נצרות קתולית אך יש שפע של דתות , שפות, גזעים ותרבויות שהתחברו ביחד. השפות המדוברות הן אנגלית, צרפתית וקריאולית.

המקום ממש גן עדן עלי אדמות סרטנים לעשרות רוקדים על חול לבן, ים בצבע טורקיז, עצי קוקוס ניצבים ממש מעל המים וסלעי גרניט שחורים וזקופים בונים תמונה מהממת. מזג האוויר טרופי, מאחר והמיקום הוא קרוב לקו המשווה. הרבה טבע, מגוון נדיר של ציפורים, דגים טרופיים וחיות בר. הצמחייה היא טרופית שופעת קוקוס וביניהם גם הקוקוס הנדיר "קוקו דה מר". האנשים במקום שומרים בקנאות על אוצר הטבע שלהם. הארכיטקטורה משתלבת באופן מושלם במבנה האיים, בצמחייה המקומית ובצבעי הטבע. איך מגיעים לשם? שש שעות טיסה מנתב"ג, טיסת שכר ישירה.





מלונות מומלצים באיי סיישל



Save on your hotel - www.hotelscombined.com

ספרד הפראית חבל קטלוניה

ספרד הפראית חבל קטלוניה



Booking.com



מלונות מדריד ספרד


הרי הפירנאים בחבל קטלוניה
הם שרשרת הרים באורך 450 ק"מ, מהעיירה פיגראס הסמוכה לים התיכון במזרח ועד העיר סן סבסטיאן שבחבל הבסקים במערב. השיא שלה הוא פסגה בגובה 3,400 מטר בחבל ארגון. באביב ובקיץ הפסגות הגבוהות מושלגות ואילו הירוק מתעורר לחיים לאחר שהתנער מכובד שלגי החורף.

טיול בג'יפים באתר התיירות בפירנאים מבטיח נהיגת שטח, סיורים וטיולים רגליים, ארוחות כפריות, ראפטינג ורכיבה על סוסים, ושטיפת העיניים בנופים הירוקים עם מעט כפרים מיניאטוריים. הנוף מלא בצמחייה טיפוסית לגבהים: במפלסים הנמוכים צומחים עצי אלון ועצי חורש אחרים. מגובה 1,200 מטר צומחים עצים כמו צפצפה, ערבה ואדר, מעליהם עצי מחט וגובה 2,000 מטר צמחייה נמוכה שנהנות ממנה הפרות המגיעות למרעה.

הפארק הלאומי Aiguestortes הוא שמורה של צוקים, יערות ו- 150 אגמים. אפשר לחרוש אותה ברגל ולישון בבקתות ציבוריות מצוידות באח ובזרם חשמלי ללא תשלום. השער לשמורה הוא מהכפר הציורי Espot. כפר נוריס Noris הוא כפר בן אלף שנה, שיושב על פלג מים, עם בתים בנויים מאבני צפחה אפורות.

הראפטינג על נהר נוגיירה פיירסה Noguera Pallaresa באתר ספורט אתגרי נמצא לרגלי הכפר Llavorsi. נכנסים לתוך חלפית צלילה הדוקה, מעליה לובשים חולצה ואקומית תואמת, מעל זה וסט הצלה, קסדה ונעליים מיוחדות למים וקדימה לראפטינג ישנם קטעים בהם הנהר זורם בעוז ולאוהבי הרפתקאות החוויה היא מושלמת.

אנדורה: אנדורה היא בירת האזור והיא בעלת נוף ייחודי: היא מונחת בתוך נקיק צר ועמוק, עם בתים באפור כהה, נבלעים לתוך צלע ההר. בצומת מרכזית ניצב מבנה ארכיטקטוני שהוא הספא המקומי הנקרא Caldea, בתוכו יש מים טרמיים, ספא, מסעדות ואזור שעשועים לילדים.





Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אטרקציות תיירות בלונדון

אטרקציות תיירות בלונדון

לונדון נחשבת לאחד היעדים האטרקטיביים ביותר עבור נופשים רבים מרחבי העולם. הסיבה הראשונה והעיקרית היא שהזמנת חבילות  נופש ללונדון מתאימה עבור כולם – משפחות, נסיעות עסקים וכמובן נסיעות זוגיות רומנטיות. היא נחשבת גם לעיר האפרורית של אירופה, אבל זה רק בגלל מזג האוויר בלונדון. חבילות נופש בלונדון יעניקו לכם חוויה שתזכרו עוד הרבה זמן ולא רק בגלל הבגדים שקניתם. בכל רגע נתון, תוכלו למצוא מה לעשות בעיר הגדולה. ביום – סיורים באינספור האתרים והמוזיאונים, קניות או משחק כדורגל; ובלילה - מסיבות, מועדונים ופאבים. לונדון היא עיר תרבות שחיה בכל שעות היממה - בעיר תמצאו הופעות, הצגות ומחזות.

מלונות לונדון

Booking.com



לונדון לא מחכה לי
מילים: חנוך לוין
לחן: חוה אלברשטיין


אני נוסעת
אני לא רוצה
שתלוו אותי הלאה
לא שיש לי אשליות
בקשר ללונדון
לונדון לא מחכה לי
גם שם אהיה לבד

ואולי זה כבר לכל החיים
להיות לבד

אבל בלונדון יש יותר סרטים
בלונדון יש מוסיקה טובה
בלונדון טלביזיה מצוינת
בלונדון אנשים יותר אדיבים
כך שהייאוש נעשה יותר נוח

אתה מבין?
הייאוש נעשה יותר נוח

אתה מבין
אם למות כמו כלבה
אז לפחות הטלביזיה
תהיה טלביזיה

אטרקציות תיירות מרכזיות בלונדון 

מצודת לונדון Tower of London: החשובה והמפורסמת שבמצודות הממלכה. נבנתה לראשונה במאה ה- 11, מעץ ולבנים על-ידי ויליאם הכובש, כדי לשפר את אחיזתו בעיר, כאשר סיים את מלאכת הכיבוש הוחלפה המצודה במבנה אבן מוצק, "המגדל הלבן". מאה שנים לאחר מכן החל ריצ'רד לב הארי בהרחבת הביצורים, מלאכה שהושלמה בסוף המאה ה- 13. המצודה הפכה למבצר בלתי חדיר. אין יום שבו פסקה המצודה מלשמש תפקיד מרכזי בדברי ימי העיר. בין כתליה נרקמו מזימות ותככים, ואף זעקות מעונים שנתפסו בכף ואפילו נרצחים הדהדו לעתים במסדרונות.

ביג-בן Big Ben: מגדל השעון שפעמון בראשו הוא מסמליה המפורסמים של לונדון. כינויו נובע כנראה משמו של Sir Benjamin Hall שהיה אחראי על התקנתו. בלילות כשהפרמלנט מתכנס, דולקת נורה בראש המגדל.

קתדרלת סנט פול: יצירתו של האדריכל כריסטופר רן, היא הגדולה המרשימה והמפורסמת שבכנסיות לונדון. אחרי חורבן מוחלט תכנן קתדרלת ענק חדשה, שתהיה ראויה להיות סמל לבירת הממלכה. ב- 1673 החלה העבודה והושלמה כ- 40 שנה מאוחר יותר. התוצאה מרהיבה ביופיה. מעל למבנה, הקלאסי ביסודו, מתנוססת בהרמוניה כיפת ענק, השנייה בגודלה באירופה.

בית הפרלמנט (House of Parliament) הוא מקום התכנסותם של חברי הפרלמנט האנגלי. במתחם זה, הבנוי בסגנון גותי, אפשר למצוא גם את מגדל הביג בן ואת פסלו של ריצארד לב ארי. ניתן לערוך במקום סיורים גם בביתת הלורדים וגם בבית הנבחרים. הכניסה ללא עלות. סיור מודרך בפרלמנט עולה .25 פאונד, סטודנטים ופנסיורים ישלמו 20 פאונד

בית העירייה Guildhall: זהו מקום מושבה של מועצת העיר לונדון והבניין החילוני החשוב ביותר בה. נבנה במקור בשנת 1411, ניזוק קשה בשריפה הגדולה ונבנה שנית. החזית המרשימה נתווספה רק בשנת 1789, ומעליה מתנוסס לתפארת סמל ה"סיטי" הידוע של לונדון.

ארמון בקינגהם: בחזיתו מתבצע אחד הטקסים המפורסמים בעולם :טקס חילופי המשמרות. זה הארמון בו נוהגת המלכה להתגורר בשהותה בלונדון. נס המלכות המתנופף בראש התורן מודיע על נוכחותה בארמון. הארמון נבנה על ידי ג'ון הדוכס מבקינגהם. האדריכל נאש החל ב- 1825 בהרחבת המבנה, והפך לארמון רחב ידיים, בו התגוררה המלכה ויקטוריה לאחר הכתרתה. ארמון בקינגהם נפתח לראשונה למבקרים בעקבות שריפה שאירעה בארמון וינדזור ב- 1992, ההכנסות נועדו לממן את שיפוץ נזקי השריפה. ארמון באקינגהם בלונדון משתרע באזור שצפונית לשדרות בקינגהם, ומערבית לשדרת The Mall. טקס חילופי השומרים מתקיים מדי יום בשעה 11:30 בין מאי לסוף יולי, ובשאר השנה פעם ביומיים, בהתאם למזג האויר ולפי הפירוט באתר הארמון.

שעות הפתיחה של חדרי הארמון: 9:30-19:30 בקיץ (סוף יולי-סוף אוגוסט, כניסה אחרונה ב-17:15) ובין השעות 9:30-18:30 במהלך ספטמבר (כניסה אחרונה ב-16:15). צפיה בטקס חילופי השומרים היא ללא תשלום.

הביקור בארמון עולה 20.5 פאונד למבוגר, פנסיונרים וסטודנטים ישלמו 18.8 פאונד, כרטיס לילדים בני 5-17 עולה 11.80 והכניסה חינם לילדים מתחת לגיל 5. אפשר גם לקנות כרטיסים המשלבים ביקורים באטרקציות תיירות בלונדון.

כיכר טרפלגר: זוהי כיכר המרכזית והסואנת בכיכרות לונדון. הכיכר נקראת על שם קרב מפורסם משנת 1805, שבו הביס האדמירל נלסון את הצי הנפוליאוני המאוחד שלצרפת וספרד. פסל אבן עצום של האדמירל מתנוסס במרומי עמוד גרניט שהוצב ב- 1843 בכיכר. תבליטי הברונזה המעטרים את בסיסו מציגים את הקרבות בהם לחם נלסון בנפוליאון.

קובנט גרדן : הכיכר הגודלה של של קובנט גרדן, היתה הראשונה בין כיכרות העיר. בראשית שנות השמונים נפתח קובנט גרדן מחדש כאזור מסחר ושעשועים וצבר פופולריות רבה. הרחובות שופצו ורוצפו, מבנה השוק המרכזי שופץ והפך למשכן חנויות ייחודיות ובוטיקים. החל משנות התשעים יש במקום מופעי רחוב שמושכים קהל רב, הווי מיוחד בעל קסם מושך, קהל שממלא את המקום בכל שעות היום.

ארמון ווסטמינסטר הוא ארמון על גדת נהר התמזה ברובע ווסטמינסטר של לונדון. הארמון הגדול והמרשים, נבנה ברובו במאה ה-19 בסגנון שנקרא "התחייה הגותית". המבנה הוא ארמון גדול מימדים ומרשים שנבנה ברובו במאהה ה-19 בסגנון גותי אנגלי. הוא כולל למעשה את שני בתי הפרלמנט – בית הלורדים (House of Lords), הבית העליון של הפרלמנט, ובית הנבחרים (House of Commons), הבית התחתון של הפרלמנט, המהווים את הרשות המחוקקת של הממלכה המאוחדת.

כנסיית וסטמינסטר: אחת מהחשובות בכנסיות אנגלית ונובעת מעובדת היותה מהיפות שבכנסיות הגותיות וכל המלכים האנגלים הוכתרו בה ורבים מהם ומבני משפחותיהם אף נקברו בה. ב- 1245 המלך הנרי השלישי החליט לבנות מחדש את הכנסייה בסגנון גותי מפואר החזית המערבית על מגדליה התאומים שונתה במאה ה- 18 והחזית הצפונית תוכננה מחדש במאה ה- 19.

סוהו Soho: רובע סוהו סימן את שנות השישים העליזות של לונדון. שמו יצא כמרכז שעשועים אופנתי של בוהמה ואופנת ההיפיס פרחה בו. הסוהו נותר כזיכרון נוסטלגי למשהו אפל וחושני מחד גיסא וצעיר ותוסס מאידך.


הייד פארק Hyde Park: ריאת הירק המפורסמת של לונדון. משטחים ענקיים של מדשאות, עצים, פרחים, מקווי מים, שמורות בעלי כנף, מסלולי רכיבה ואפשרויות ספורט ובילוי, המרוכזים כולם בלב ליבו של המטרופולין ההומה, הופכים אותו לפארק חביב, הידוע בעיר. כמו כן פינת הנואמים בכל יום א' בשבוע מותר לכל אדם לשאת את דברו בכל נושא במגבלה אחת אין לדבר רעה במלכה או בבית המלוכה הבריטי.

כיכר פיקדילי בלונדון 



כיכר פיקדילי הינה כיכר מרהיבה וגדולה המשלבת בין רחובות הומי אדם, מרכזי בילוי, חנויות מובילות, תנועה סואנה והמון אורות נאון. כיכר זו, נחשבת לאחד המקומות היותר מפורסמים בלונדון ולכן מושכת לכאן רבבות מהתייריםם מהעולם. בקירבת הכיכר נמצאת גם שדרת Shaftesbury, שנחשבת לשדרת התיאטרות של לונדון, המזרקה המפורסמת Shaftesbury Memorial וכמובן חנות הענק Tower Records. בכיכר אפשר לראות את אתר ההנצחה של הלורד שפטסברי – מזרקה שבראשה פסל מאלומיניום של גבר עירום. הפסל הוא לזכרו של הנדבן אנתוני אשלי קופר – הרוזן משפטסברי.





תיאטרון הגלוב של שייקספיר שוכן מצפון למוזיאון טייט מודרן, תוכלו לצפות במחזה שייקספירי אמיתי ולראות כיצד הוא התנהל בתקופה הויקטוריאנית. בנוסף, תוכלו לראות תערוכת בגדים מההצגות השונות, כלי ניגינהה מהופעות ותערוכת עלונים שפירסמו את ההצגות בזמנו. מומלץ לביקור גם לכאלה שהם לא חובבי תיאטרון.


שייט על נהר התמז'ה  שייט על נהר התמזה חוויה רומנטית בלילה, שייט רומנטי מלווה בארוחת ערב מפנקת לנוף אורותיה הקסום של לונדון, השייט בלילה וגם ביום מהווה חוויה מושלמת למשפחה, חוויה לילדים וחוויה לזוגיות. ש כל מיני סוגים של כלי שייט: סירות המיועדות בעיקר למטיילים; "אוטובוסי נהר" - שירות משלים למערך התחבורה הציבורית שמותאם לצורכי הנוסעים מהפרברים למרכז ובחזרה; סירות קטנות ומהירות שמציעות טיולי-אקשן; סירות צרות מסורתיות ששטות באיטיות בתעלות לונדון; וגם ספינות שמפליגות לסיורים יותר ארוכים פעמים אחדות בשבוע או בחודש. נקודת המוצא לשייט תיירותי בתמזה היא בדרך כלל הרציפים (piers) במרכז העיר, וההפלגות הן במורד הנהר (downstream), לכיוון הדוקלנדס, גריניץ' וסכר התמזה, או במעלה הנהר (upstream), לכיוון קיו, ריצ'מונד והמפטון קורט. יש מי שיעדיפו לערוך שייט קצר בין רציפים מרכזיים, למשל מווסטמינסטר לטאואר, או שייט מעגלי - במסלול "סגור", או עם אפשרות לרדת בכל תחנה ולעלות לסירה אחרת של אותה חברה (hop on, hop off). אפשר לשלב את השייט עם ארוחת ערב זוגית, שייט אחר-הצהריים להפסקת תה, שילוב של שייט יחד עם העין של לונדון.

גלגל הענק בלונדון



בדרום לונדון, בגני היובל, נמצא גלגל הענק הגדול בעולם שנקרא גם העין של לונדון. בגלגל ענק זה, הנישא לגובה של 140 מטר, ניתן לעשות תצפית על חלקים גדולים של העיר ולקבל פרספקטיבה על גודלה ויופיה של העיר. גלגל הענק פעיל רב שעות היום.  מומלץ להגיע בשעות הערב, כך תוכלו להנות מאווירה רומנטית ומרהיבה. אורך הסיבוב הוא כ- חצי שעה, הישיבה היא בתוך קופסת זכוכית שקופה ואין ספק שזה המקום הטוב ביותר להתחיל בו את הביקור בלונדון. גני היובל (Jubilee Gardens) נמצאים בקצה המזרחי של הגדה הדרומית, מול ווסטמינסטר ובית הפרלמנט.

מגדל לונדון

 מגדל לונדון, הידוע גם כמצודת לונדון, הינו אחד מאתרי ההיסטוריה היותר מפורסמים של לונדון. במגדל היפיפה תוכלו לראות את כל אוצרות הממלכה: כלי נשק, כתרים ואוספי שיריון רבים. המגדל, שנבנה במאה ה-11 על ידי ווליאם הכובש, שימש בין היתר גם כבית סוהר, נשקייה ואפילו כגן חיות ובמתחם המגדל תוכלו למצוא גם את מגדל הפעמון, שער הבוגדים, מגדל המים ואתרים היסטוריים רבים אחרים. מדי חצי שעה משערי המתחם סיור מאורגן עם המדריכים, הלבושים בתלבושת האופיינית לשומרי המלכה שנקראים Yeoman Warders .


גשר המגדל 
צמוד למגדל נמצא גשר המגדל (Tower Bridge), שבו יש תערוכה על מבנה הגשר, ועל אופן פתיחתו לספינות השטות בנהר. ממש צפונית למתחם, תמצאו חלק מחומת לונדון, שריד לחומה שהקימו כאן הרומאים. גשר לונדון גשר זה, שנבנה בשנת 46 לספירה, הינו הגשר הראשן שנבנה בלונדון והוא מקשר בין הסיטי של לונדון לסאתק. המבנה מרהיב ביופיו וכולל שני מגדלים כשעל כל אחד מהם 5 צריחים מעוטרים. סביב הגשר ישנן אטרקציות רבות כשהעיקרית שבהן היא הביקור במרתפי לונדון (London Dungeons). גשר זה התפרסם גם בזכות שיר הילדים הידוע "גשר לונדון מתמוטט".

סיינט ג'יימס פארק הוא פנינה עירונית בלונדון. המיקום שלו הופך אותו לנכס למטיילים. הוא שוכן בשטח  שממזרח לארמון באקינגהאם ולמעשה בין הארמון לנהר התמזה.

מלבד השטחים הירוקים, שמעניקים למקום המרכזי נוף כפרי מלבלב, סיינט ג'יימס לגן פארק העירוני עם הנוף היפה ביותר. מכאן אפשר לראות שלושה ארמונות: ארמון ווסטמינסטר - שמשמש כבניין הפרלמנט, ארמון באקינגהאם - שמשמ למגורי המלכה וארמון סיינט ג'יימס. במרכז הפארק יש אגם קטן ובמרכזו נמצא אי הברווזים.

תחנת הרכבת הקרובה היא סיינט ג'יימס פארק, תחנת צ'רינג קרוס אינה רחוקה.

מלונות מומלצים בלונדון אנגליה





הרכבל של לונדון Emirates Air Line

הרכבל של לונדון שעובר מעל התמזה ומחבר בין צפון גריניץ' בגדה הדרומית לבין ה-Royal Docks בגדה הצפונית. הטרמינל הדרומי שוכן בקרבת מרכז האירועים והבידור O2, והטרמינל הצפוני - באזור הדוקלנדס, בקרבת הקריסטל ומרכז הירידים ExCel. הקרוניות משייטות בגובה מקסימלי של 90 מטר, והנסיעה לכל כיוון אורכת חמש דקות.
המשקיע העיקרי לרכבל בלונדון היא חברת התעופה Emirates בשיתוף עם עיריית לונדון, שרואה בה שילוב של פתרון תחבורתי ואטרקציה תיירותית. שלושה סוגי כרטיסים: כרטיס לכיוון אחד, כרטיס הלוך-חזור וכרטיס הלוך-חזור ברצף. למחזיקי אויסטר קארד  יש הנחה של 25%.
למידע נוסף על הרכבל של לונדון הורד את האפליקציה 


סיור באוטובוס לאטרקציות תיירות בלונדון 

חברת התחבורה הציבורית של העיר מפעילה קו "סובב לונדון". בסיור הנמשך כשעתיים, תוכלו לצפות מבעד לחלון האוטובוס בחלק גדול מהאתרים החשובים של בירת אנגליה, כמו מארבל ארץ', אלברט הול, בית הפרלמנט, מצודת לונדון, ווסטמינסטר אבי, כיכר טרפלגר ועוד.

מופע הסוסים הגדול בלונדון לונדון, 14-20 דצמבר מופע הסוסים הגדול. מופע בינלאומי שנערך מדי שנה בסביבות חג המולד עם שורה של אירועי ראווה, תחרות יופי, אילוף סוסים ותחרות קפיצות עוצרת נשימה.

במקביל גם שורה של מופעי כלבים ובהם תחרויות שונות עם כלבים מרחבי אירופה ואנגליה.

קניות בלונדון
לונדון היא ללא ספק בירת הקניות העולמית. מרכזי הקניות הבולטים הם אוקספורד סטריט, בונד סטריט, רג'ינט סטריט, פיקדלי, נייטברידג', קובנט גארדן וקאנסינגטון, היי סטריט וקרנבי סטריט לאופנת הצעירים. חשוב לזכור שבבריטניה יש מס בשיעור של 15 אחוז לפחות על מרבית המוצרים. אפשר לשלוח את המוצר לישראל או לחילופין להצטייד בחנות בטופס אותו יש להציג לשלטונות המכס בעת היציאה מנמל התעופה. שירות מיוחד לחובבי הקניות מציע אוטובוס המחבר את הווסט-אנד לרחובות הקניות שבמרכז העיר. מי שמתנגד באופן עקרוני לחנויות כל-בו גדולות, יכול לבקר בשווקים צבעוניים עם מבחר עצום של מוצרים במחירים מצחיקים. השווקים המומלצים הם פוטובלו, קמרן פאסאג', קובנט גארדן ואחרים.

בילויים בלונדון
בילוי בלונדון משמעו קודם כל הליכה לתיאטרון. ברחבי העיר מהווסט-אנד ועד לתיאטראות במרכז מוצגים מחזות מהרפטואר הקלאסי ועד הנועז ביותר. התיאטרון הלאומי הבריטי מעלה מחזות בשלושה אולמות בבניין שלו בצידו הדרומי גשר ווטרלו. הלהקה השייקספירית המלכותית מעלה מחזות במרכז בארביקן. התיאטראות המסחריים מעלים שורה ארוכה של מחזות, שחלקם מוצג שנים רבות. סוכנויות הכרטיסים גובות עמלה וגם שוערי בתי המלון יכולים לסייע בנושא.

זיקוקין מעל התמזה בלונדון 


















ב 13 בנובמבר תהלוכת ראש העיר שנקראת Lord Maors Show. מעל 700 שנה של מסורת שהחלה במפגש של ראש העיר של לונדון עם ראשי הגילדות והפכה עם השנים לתהלוכה ססגוניתת ומרהיבה אותה מוביל ראש העיר בכרכרה מוזהבת שאחריה משתרכים צועדים, מכוניות מקושטות, מאות סוסים, תזמורות מכל העולם ועוד.

התוואי של התהלוכה מעל שלושה קילומטרים אורכו - ומתחילה בשעה 11:00. ראש העיר  נוסע מהאחוזה אל בית  המשפט המלכותי של השופט, שבו ראש העיר לורד נשבע אמונים לריבון לפני ראש לורד המשפטים לבין השופטים של חטיבת הספסל של המלכה. בהמשך התהלוכה יוצאת למסע השיבה מן רציף ויקטוריה לאחוזת בית ב 1:00 וחוזר אחוזת בית בסביבות 2.30, ואז מסיים את היום עם זיקוקי דינור מופע אחד המפוארים של לונדון בשעה 05:00 מדוברה שעוגנת בתמזה בין בלקפריירס וגשרי ווטרלו .



לפרטים נוספים אודות לונדון שיכולים לעניין את התייר ללונדון 
תחבורה בלונדון 
 מוזיאונים בלונדון 
 תיאטראות ותרבות בלונדון 
טיסות ללונדון 



Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אירלנד המהממת

אירלנד המהממת 


Booking.com





  



קורק
קורק היא עיר נמל ויש בה קתדרלה אנגליקנית יפה בשם St. Fin Catedral שיש בה עוגב ונעים לשמוע את שירת המקהלה. אוניברסיטה שממוקמת במבנים ישנים ויפים. בלב קורק פועל שוק איכרים מקורה, שנקרא השוק האנגלי והוא מלא וגדוש סחורה טרייה ומפתה. אפשר להתארגן בקלות על פיקניק מעולה של גבינות כפריות, לחם מלא, סלמון מעושן, פרושוטו, ירקות ושוקולד,ולאכול בנמל או על גדותיו הירוקות של נהר לי, החוצה את העיר.
הכי כיף להסתובב ברחובות ולספוג את האווירה המיוחדת. האירים הם קלטים, והם דוברי אנגלית בעקבות הכיבוש האנגלי הממושך. האירים הם חמים, פתוחים מספרי סיפורים, ויש ים של בחורות יפות עם שיער אדום ונמשים.
לרחוב הראשי של קורק קוראים "פטריק סטריט" ופעם היו נוסעים בו סירות, לכן בתי העסק הישנים ביותר ברחוב עדיין מוגבהים בכמה מדרגות. הרחוב הראשי וכל הרחובות שיוצאים ממנו הם להולכי רגל בלבד. השוטטות כיפית ורגועה ויש המון בוטיקים קטנים שתענוג להיכנס אליהם.
בקורק יש לשכת תיירות בלב העיר וכדאי לבקר בה ולקבל מידע על פעילויות בעיר ובאזור כמו גולף, השכרת אופניים, השכרת סירות, רכיבה על סוסים ודייג.

טירת בלארני שוכנת סמוך לעיר קורק שבאירלנד. הקשר שלה לאלף הראשון לספירה הוא אבן שהובאה למקום על ידי צלבנים, ששהו בירושלים באחד ממסעות הצלב. כמה מאות שנים אחר כך, בתקופת שלטונה של המלכה אליזבט הראשונה, הוקמה במקום הטירה המרשימה, שנקראה על שמו של הלורד בלארני. האבן הקדושה מירושלים הוצבה במרומי החומה, והמסורת האירית טוענת, שכל מי שינשק את האבן יוכל להגשים את כל משאלותיו. איך מגיעים לטירת בלארני אירלנד ? נוסעים מלונדון ברכבת או במכונית דרך המעבורת המובילה מנמל הוליהד במערב אנגליה עד נמל דבלין, ומשם ממשיכים עד העיר קורק. מלונות מומלצים בקורק אירלנד



דבלין
דבלין היא עיר אירופית גדולה, עם הרבה מקדונלדס וחנויות ענק, אבל סביבה יש חגורה ירוקה שאסור לבנות בה, כדי שהטבע יישאר קרוב ועד היום רוב תושביה גרים בבתים פרטיים עם גינה.
פארק "סט סטפנס גרין" מקסים עם ברבורים ומליון פרחים באמצע העיר. רחוב הקניות "גרפטון סטריט" עם כל מותג שרק עולה על דעתכם. "טמפל באר" אזור מרכזי של מסעדות, חנויות קטנות ובעיקר פאבים עם מוזיקה לייב. "פיניקס פארק" שהוא יער בלב העיר שחיים בו אלף צבאים חופשיים וגם שתי משפחות: של נשיאת אירלנד ושל השגריר האמריקאי.

מלונות מומלצים בדבלין אירלנד

מה בסביבה?
צוקי מוהר Cliffs of mohar, הם צוקים שחורים בגובה 200 מטר הנופלים ישר לים, ולאורכם מסלול הליכה, המראות מהממים, הרוח משגעת והאווירה מהממת.
גאלאווי The Ambition Killer היא עיר שרוצים להישאר בה לנצח ולפרוש ממירוץ החיים והקריירה. מרכז העיר מוקדש להולכי רגל. אין חנויות גדולות הכל מלא בוטיקים קטנטנים ומתוקים של צעצועים, אוכל ובגדים, ובכל שבת יש שוק איכרים עם אוכל טרים וטעים, בגדים יד שנייה, עבודות יד ותכשיטים.







אוכל באירלנד
פיש אנד צ'יפס - דל שנתפס באותו בוקר, נטבל בפירורי לחם וטוגן בשמן עמוק, ולצדו הר של טוגנים פריכים עשויים מתפוחי אדמה איריים משובחים, בצירוף בקבוק בירה גינס.
אייריש קופי - קפה עם סוכר חום, שמנת ומנה נדיבה של ויסקי אירי משובח.
הלחם - מגיע מלא, עשיר וטעים שהוא מרגיש כמו עונה, מלווה בהרים של חמאה צהובה טרייה.
פאדג' אירי - מתוק עם הרבה קלויות וטעים.
קינוח Apple Cumble - תפוחים אפויים עם פירורי בצק, טובעים בכמויות מושחתות של שמנת עשירה וטעימה.








Save on your hotel - www.hotelscombined.com


כפר הנופש באמסטרדם אקווה מונדו

כפר הנופש באמסטרדם

מלונות אמסטרדם


בכפר נופש בהולנד, נחים, אבל גם יכולים ליהנות מפעילות מגוונת. מקבלים דירה או וילה
מצוידת היטב, הכל בהתאם לתקציב, מרגישים כמעט כמו בבית - והכי חשוב יש חדר להורים וחדר לילדים. ומה יש בכפר כזה?

Booking.com

"אקווה מונדו" שזה פארק מים מקורה וממוזג, הפועל בקיץ ובחורף והכניסה אליו ללא תשלום. פארקי המים האלה נקיים למופת, יש בהם מזנוני נשנושים ואפילו מנורות שיזוף, יש גם הפעלות לילדים, הופעות ופעילויות ספורטיביות, שכירת אופניים, סירה, טיול בטבע, עם או בלי הדרכה. בכל כפר יש סופרמרקט מצויג היטב, לא מעט חנויות ומסעדות.
כפר הנופש "דה אמהוף" הוא הכפר הקרוב לאמסטרדם יש בו מגרשי טניס וגולף, סירות במרינה, היוצאת לאגם שמגיע לים.

כפר הנופש "דה קמפרוונן" שמרוחק כ- 150 ק"מ מאמסטרדם, הוא כפר הקרוב יותר ל"פארק אפטלינג" ולגבול עם בלגיה. מי שרוצה לשלב סקי "הר מונטנה" מומלץ. בחלל מקורה יש מסוע לראש ההר הטמפרטורה היא מינוס חמש מעלות וכשנמאס לגלוש אפשר ללכת לבריכת גלים סמוכה. ניתן גם ללמוד לצלול במרכז צלילה משוכלל.

כפר הנופש "דה ווסמרן" מצוי בבלגיה ומרוחק מאמסטרד כ- 155 ק"מ יש שם מפרץ הרפתקאות, עם אוניית פירטים וגשרי חבלים התלויים בגובה של עשרות מטרים וכן קיר טיפוס ואולם באולינג.

ניתן לצאת גם לטיולים וסיורים בסביבה:
קצת דרומה מאמסטרדם, בהאג, אפשר לבקר בעיר הננסית מדורודס ובטחנות הרוח של קינדר-דיק. ביום חמישי אפשר לבקר גם בשוק הגבינות של העיר גאודה.
בכיוון מזרח, גרמניה כדאי להגיע למוזיאון הפתוח בארנהיים. אפשר לבקר בו בבתים האופייניים לאזורים שונים בהולנד, מתקופות שונות. סמוך למוזיאון נמצא גן חיות בורחר שמאד. חוץ מגן שעשועים נפלא ומשח ילדים בני כל הגילים, החיות בגן החיות מפוזרות בו בהתאם לאזורי המחיה שלהן בטבע.

דרומה, לכיוון בלגיה, אפשר לעבור במוזיאון תיבות הנגינה החביב באוטרכט, אפלטינג כפר שעשועים והרפתקאות מהמובילים והפופולריים ביותר באירופה. יש בו יער מספרי האגדות המשתרע על שטח של 720 דונם ומאוכלס בגמדים, פיות, מכשפות, אבירים, מתקני שעשועים ושפע של צבעונים ופטריות.

בכיוון צפון מזרח מאמסטרדם, אפשר לבקר בפארק וואליבי, המציע רכבות הרים מטלטלות, ספינות מתהפכות, סירות מתרסקות, גלגל ענקי המתנשא לגובה של 45 מטר ועוד שעשועים למשפחה.
מערבה מאזור אמסטרדם, מומלץ "גני קאוקנהוף" שליד "ליידן" בין האג לאמסטרדם, במאי עוד פורחים שם מיליוני צבעונים, נרקיסים, ויקינטונים.


חבילות נופש באמסטרדם - לא סתם נחשב חבילות נופש באמסטרדם לאחד היעדים הפופולאריים לישראלים. מדובר במקום עם אטרקציות רבות ובעיר מקסימה שנותנת הפעלות רבות לצעירים ולמבוגרים כאחד. מה שהתחיל ככפר דייגים קטן הפך להיות מוקד עלייה לרגל של תיירים מכל העולם. אמסטרדם היא עיר מדהימה עם שלל אטרקציות לכל הגילאים, בכל שעה משעות היום תמצאו מה לעשות בעיר המדהימה הזאת שמשמשת גם כבירת הולנד. אם אתם באמת רוצים להנות מחופשה בעיר אירופאית מדליקה הזמינו עוד היום חבילות נופש לאמסטרדם.


מלונות מומלצים באמסטרדם הולנד

Booking.com



Save on your hotel - www.hotelscombined.com

נופש בבנקוק תאילנד

מלונות בנקוק

בנקוק בתאילנד 

Booking.com


טוקיו סנטר
בתוך מרכז הקניות הענקי MBK, המשתרע על פני שמונה קומות, בתוך אי סדר שמייאש לפעמים, יש אגף עצום שבין מאות הדוכנים שלו אפשר למצוא כל מכשיר אלקטרוני או חשמלי שרק מעלים על הדעת. יש שם כל גרסת וידאו של סרט קולנוע אפשרי, כל תוכנה או משחק מחשב שמשווק בפינה כלשהי בעולם; כל מצלמה וכמובן כל מכשיר טלפון נייד. קניון לטכנולוגיה.

שוק הלילה של פאטפונג
זהו רחוב ארוך ועמוס, שבמרכזו שני טורים ארוכים של דוכנים ומשני הצדדים מועדונים וברים של מיטב תעשיית המין המקומות. הפעילות בשוק מתחילה בסביבות תשע בערב. יש מי שמתמקד שם במציאות שעל הדוכנים ויש גם את המקומות המתאימים פשוט להתיישב ולצפות ביפהפיות מקומיות המבצעות מיני תרגילים שונים ומשונים. ממש קרוב לשוק הזה יש את שוק הפרחים הלילי. שם אפשר לראות, רק בלילה, סחלבים, ורדים ופרחים אחרים, מכל צבע וגודל. יושבים אנשים ושוזרים פרחים, השזירות המרשימות קטנות וגדולות יימכרו למחרות כמנחה לפלסי האלים והישויות הקדושות בכל רחבי העיר.

מאכלי ים
שוק מאכלי הים, בו ממתינים עשרות טבחים מיומנים להתאים ללקוחות מנה משובחת מהדגה, פירות הים ומהמוצרים הטריים והמצוינים שהלקוחות קונים במקום. אחרי שמסתובבים עם עגלת הקניות מתיישבים ליד שולחן וברגע שהוחלט מה רוצים, הצוות עובר למטבח ושם מתנהלת מלחמה של ממש: הטבחים ניצבים במקומם,זה קוצץ זה מאדה זה מקפיץ, ובתוך זמן קצר הכל מגיע לשולחן יפה, טעים ומרשים.

הכפר של נון נוש
שטח אדמה עם מספר גבעות ועמקים שבמחוז "צ'ונבורי" שהפך למשתלה ענקית המספקת דקלים ייחודים לפרויקטים בכל רחבי המזרח הרחוק. מהכנסות המשתלה הוקם גן בוטני. חוץ מהצמחים מוצגים בגן גם מופעי פולקלור ומיצג פילים מרשים ביותר. אפשר לראות שם 500 מיני סחלבים, אוסף גדול של פרפרים ענקיים, ריכוז של אלף מיני דקלים, ו- 450 גננים שדואגים לגן.

ארמון המלך
במקדש פארה קאאו נמצא פסל בודהה עשוי מאבן אזמרגד. וכן מקדש "וואט פהו" הסמוך, בו שוכב פסל בודהה שאורכו 46 מטר. אפשר לשלב קניות ואתר מרתק במקדש "וואט טריימיט" שממוקם בשולי צ'יינטאון. כדאי להסתכל שם בהמוני הסינים שמביאים מנחות לקרוביהם המתים וכמובן להסתובב בסמטאות העמוסות של הרובע הזה.

תעלות המים
תעלות המים של Chao Phraya היו פעם צירי התנועה הראשיים של העיר. נעים ונוח מאוד להפליג לאורך הנהר החוצה את העיר, מצפון לדרום, בעזרת תחבורה ציבורית שטה: יש תחנות מסודרות, יש זמנים קבועים והמסלול עובר לצד בתי העץ של תאילנדים, החיים ממש על קו המים, גם מחוץ למרכז העיר בנגקוק. על פני המים מתנהלים שווקים צפים שאליהם מגיעות נשים מוכרות וקונות, היושבות בסירות עץ קטנות, מנהלות את עסקיהן. כמות עצומה של סירות כאלה, עמוסות בירקות, פירות ופרחים וגם במזכרות לתיירים, אפשר לראות בשוק הצף.

קליפסו
הקליפסו הוא מועדון מרהיב של "ליידיס בוי" שזה פיתוח תאילנדי מרשים של דראג קווינס. במופע המושקע הזה, אפשר לראות את השלבים השונים בהם בחורים הופכים לגברות. הכל ברור, מוצהר ומומחש, תוך תנועה ושירת קריוקי, עם המון חוש הומור ובגדים נוצצים ומעוצבים. נועז, אבל מאוד מהוגן ואסתטי.

מרכז התרמילאים
רחוב קהאו סאן הוא משכנם של רבבות התרמילאים המגיעים מדי שנה לתאילנד ולאיים.לצד דוכני הפיצוחים התאילנדים הכוללים תולעים לבנות ושמנות נמצאים המוסדות הישראלים: "בית חב"ד" ומשרדי "הקשר הישראלי".

מלונות מומלצים בבנקוק תאילנד


Save on your hotel - www.hotelscombined.com

שוויץ הפסטורלית


שוויץ הפסטורלית 

Booking.com



אנגלברג
אנגלברג, עיירה השוכנת בגובה של כאלף מטרים, שעתיים נסיעה ברכבת מנמל התעופה של ציריך ומשם להר "טיטליס" באמצעות רכבלים שמעלים למרומי ההר. יש שלושה רכבלים שמעלים לפסגת הטיטליס, שם מתאפשרת תצפית של 360 מעלות על הסביבה המושלגת והמקסימה, אפילו באמצע הקיץ. על הכיפה המושלגת נפתחות כל אפשרויות הפעילות בשלג: אבובי גלישה, ביקור במערת הקרח, סיור בפארק הקרח, וכשיורדים תחנה מגלים מגלשים, טרוטי בייק ועוד מיני אופני שלג שמאפשרים להשתולל.

מלונות מומלצים באנגלברג שוויץ 

וכן ... יש מה לעשות גם בקיץ באנגלברג ... תיהנו !!! 



לוצרן
בלוצרן יש הרבה מה לעשות כמו לטפס להר פילטוס מהעיירה קריינס עולים ברכבל למרומי ההר, נהנים מהנוף המהמם ויורדים במדרון השני, התלול 45 מעלות, ברכבל על פסי שיניים עד לאגם ומשם חוזרים בהפלגה ללוצרן. אפשר לעלות גם להר "ריגי" מהעיירה הקרובה "ויצנו" עולים ברכבת האדומה ויורדים בכחולה, כדי לאסוף כמה שיותר חוויות. שלוש שעות נסיעה ברכבת מלוצרן שוכנת מיירינגן וממש קרוב לשם נמצא אפיק נחל Aare שעל אחת מגדותיו משתרע מסלול הליכה מדהים שאורכו 1.5 ק"מ, החולף לאורך נקיק מתפתל ועוצר נשימה. בסוף המסלול, חצייה של האפיק על גשר קטן מובילה אל מול דלת הנראית כמו דלת מעלית אבל שם עוצרת אחת לשעה רכבת עם קרון אחד, איתה חוזרים למיירינגן, העיר של שרלוק הולמס. במרתף של כנסייה אנגליקנית קטנה, נמצא החדר המשוחזר של שרלוק הולמס

מלונות מומלצים בלוצרן שוויץ

10 אטרקציות תיירות בלוצרן




ברן
ברן, בירת שוויץ ובמוזיאון ההיסטורי של ברן נערכת כל השנה תערוכה מרהיבה, הכוללת גם הפעלות של ילדים, מופעים אור-קוליים והרכבים אמנותיים בעלי שם ממחישים את רעיונות היקום, האינסוף ותופעות הטבע והמדע העיקריות.


מלונות מומלצים בברן שוויץ 







Save on your hotel - www.hotelscombined.com


 

וינה הרומנטית

מלונות וינה



וינה טיול בעיר

Booking.com




הכיכר המרכזית סטאפן: כיכר סטפאן משתרעת סביב הקתדרלה על שם סטאפן הקדוש. יצירת המופת היא מהמאה ה- 14 הקתדרלה המפורסמת ביותר באוסטריה. הצריח של הקתדרלה מתנשא לגובה של 137 מטר אפשר לטפס אליו ולהשקיף בנוף הפנורמי של העיר. אורכו של אולם התווך של הקתדרלה הוא 107 מטר. הקירות והעמודים הפנימיים מקושטים בפסלים וגילופים אך מרשימה במיוחד בימת האבן של המטיף, המעוטרת כולה בפיתוחים ובפסלים של אבות הכנסייה. מול חזית הקתדרלה נראה את הבניין המודרני, בעל חזית זכוכית, המשופע בחנויות ובוטיקים. בקומתו השישית שוכן בית קפה מודרני המשקיף על הקתדרלה והכיר. סביב הקתדרלה יש סימטאות עתיקות, צרות וציוריות שיש בהן חנויות ובתי קפה.

מדרחוב קרנטנר: מדרחבו קרנטנר, הוא המדרחוב האלגנטי והיוקרתי ביותר בעיר, לא מומלץ לקניות, אך מומלץ להתרווח בבית קפה שתבחרו ולהרגיש את המקום."כיכר השוק החדש" במרכז הכיכר, ניצבת מזרקה הבנויה בסגנון הבארוק "מזרקת דונר", שהוקמה בשנת 1737, בידי הפסל המפורסם רפאל דונר.

מדרחוב גראבן: גראבן הוא מדרחוב מפורסם ויוקרתי ויש בו מונומנט רב רושם שעליו חרוטות דמויות בעלות פנים מבוהלות ונבוכות והוא הוקם בעקבות מגיפת הדבר שחוללה שמות בעיר. גם פה יש בוטיקים וחנויות אלגנטיות מדרחוב גראבן מסתיים בבניין בעל שעון ופסלים לצידיו.

מדרחוב קוהלמרקט: מדרחוב קוהלמרקט, משופע בחנויות יקרות לכלי כסף, עתיקות, מכשירי כתיבה ייחודיים וביגוד יוקרתי. קונדיטוריה דמל שנמצאת בכיכר היא מהעתיקות והמפורסמות בוינה וידועה במחבר העוגות העשיר שלה. המדרחוב היפה מסתיים בכיכר מיכאלר הנהדרת שממנה ניתן להגיע להופבורג, הארמון הקיסרי.

חבילות נופש לוינה הכוללות טיסה + מלון ולעתים גם העברות למלון משדה התעופה וחזרה (לכל חבילת נופש יש פרטים שונים ולכן מומלץ לבדוק האם החבילה שבחרנו כוללת העברות). הזמנת נופש לוינה חוסך לנו כסף רב בכך שלא צריך להזמין טיסות לוינה בנפרד וגם מלונות בוינה בנפרד. יש מגוון רב מאוד של חבילות נופש לוינה ואנו ממליצים לכם לבצע בדיקה איזה חבילת נופש מתאימה לכם. כמובן שבכל חבילת נופש תוכלו לראות את הפרטים המלאים של החבילה: מידע כללי, רמת הכוכבים, תמונות של המלון, מתקני המלון ופרטי הטיסה המלאים הכוללים שעות, חברת תעופה ושדות התעופה בהמראה ובנחיתה.


מלונות מומלצים בוינה אוסטריה 










Save on your hotel - www.hotelscombined.com

בנקוק תאילנד

 בנקוק

מתי לנסוע לבנגקוק?
הקירבה לקו המשווה מכתיבה מזג אוויר חם ולח במשך כל השנה. בין החודשים אפריל עד יוני מזג האוויר חם מאוד, בין יולי לספטמבר חם וגשום, אבל בין אוקטובר למרץ - מזג האוויר הופך לסביר יותר. העונה המתאימה ביותר לביקור היא בין נובמבר לפברואר, כי אז מזיעים קצת פחות ונהנים יותר.


בריאות והיגיינה בבנקוק 
בתיאלנד לא שותים מים מהברז, אלא קונים בקבוקי מים מינרליים או מים מטוהרים. מי שמרגיש מיוחד, עדיף שאפילו יצחצח שיניים עם מים מבקבוק. אפשר לאכול בדוכני האוכל שברחובות, אבל צריך להביט קודם ולהחליט אם הדוכן עומד בסטנדרטים שלנו לניקיון. אין צורך בחיסונים מיוחדים או בכדורים נגד מלריה, אם שוהים רק בעיר בנקוק.

מה לקחת לבנקוק?
להצטייד בעיקר בבגדים קלים, כי חם ולח כל השנה. חובה לקחת קרם מגן נגד השמש. באופן עקרוני, כדאי לסחוב כמה שפחות, כי אפשר לקנות הכל בשפע ובזול. רצוי לבוא עם מזוודות ריקות, כדי שיהיה מקום לאחסן את הקניות.

היכן לישון בבנקוק 
בנגקוק עשירה במגוון מקומות לינה לכל כיס ותקציב ומותאמת לתיירים הרבים המגיעים אליה. בתי מלון פשוטים יתאימו למי שרוצה נוחות אך עדיין במחיר זול. בית המלון "רויאל" למשל, שנמצא ליד רחוב קאוסו. מי שרוצה להרגיש כמו נסיך אך מבלי לפשוט את הרגל, יכול לישון באחד מבתי המלון המפוארים בעיר.

מלונות מומלצים בבנקוק תאילנד 


Booking.com



איפה לאכול בבנקוק?
המטבח התיאלנדי נחשב בין המשובחים במזרח אסיה, והאוכל מגוון וטעים. מהשפע הרב יוכל ליהנות בעיקר מי שאוהב דגים ופירות ים. הרחובות מלאים בדוכני מזון פעילים במשךכל היום, ועם רדת החשיכה נפתחים שווקי אוכל ליליים. כיף לאכול בחוץ ובדרך כלל האוכל נקי. מי שאינו רגיש במיוחד, ימצא את ארוחת הלילה בשווקים הללו כחוויה זולה וטעימה.

תחבורה בבנקוק 
האוטובוסים הציבוריים איטיים ובדרך כלל גם עמוסים מאוד. הנסיעה בהם עולה פרוטות אבל עדיף לוותר, וכדאי לנסוע ב"טוק-טוק" שזה מין תלת-אופן עם מנוע שמרעיש מאוד והנסיעה בו היא חוויה, כולל עשן האוטובוסים מסביב ויש להתמקח על המחיר מראש.
המונים זמינות בכל מקום והנהגים אמורים להפעיל במונה ואז נחסכת מלאכת המיקוח בתום הנסיעה. בדרך כלל נסיעה במונית עם מונה תהיה זולה מנסיעה בטוק-טוק, אלא אם מדובר בשעות העומס, בהן הפקקים ארוכים.

קניות בבנקוק 
יש שפע רב ובמחירים אטרקטיביים: עבודות אמנות, פיסול בעץ, תמונות רקומות, תכשיטים, חיקויי שעונים של כל החברות הגדולות, חיקויי בגדים של ליוו'יס, נייקי וכל השאר, תיקי עור, חגורות ובגדי משי. בבתי הכל-בו ובמרכזי הקניות הסחורה באיכות גבוהה. בשווקים תמצאו מוצרים מזויפים ואת הבגדים ושאר הדברים שמכינים במיוחד לתיירים. שוק לתיירים נמצא באזור "פט-פונג" הוא פעיל בשעות הלילה ויש להתמקח היטב על המחיר בטרם קונים.







Save on your hotel - www.hotelscombined.com

קפריסין אחד האיים המתוירים בים התיכון

קפריסין היא אי קטן, שיש בו הכל: אתרים היסטוריים, כפרים ציוריים, חופים זהובים, מסלולים לטיולי ג'יפים, רכיבה על סוסים, מסלולי הליכה בטבע, חיי לילה תוססים, אנשים מסבירי פנים, אוכל מעולה במחירים שווים לכל נפש וכמובן רומנטיקה, שהרי כאן עלתה אפרודיטה אלת האהבה מן הים.
 

ניקוסיה העיר הנחשבת לאחת העתיקות בעולם, מעניין לבקר במקום הקדום שלה המוקף חומה עגולה עם 11 צריחים סימטריים בצורת לב, שנבנו במאה ה- 16 ונשמרו היטב. בעיר ניקוסיה העתיקה יש סמטאות צרות, מרפסות מעוצבות, חצרות פנימיות מוצלות, כנסיות ושערים ביזנטיים. אפשר לשבת באחת המסעדות או בבתי הקפה או לעסוק בקניות. מרכזי עסקי עבודות היד נמצא ב"שדרות אטאלאסה" וניתן למצוא שם עבודות עץ ורקמות מסורתיות המובאות מכל רחבי האי. בילוי באזור "לאיקי יטוניה" הוא בגדר חובה. הרובע הזה שוכן בלב אזור העיר המוקף חומה, ויש בו מבנים עם הארכיטקטורה הקפריסאית המקורית. באותו אזור שווה לבקר במוזיאון העירוני "לוינטיס".


מלונות מומלצים בניקוסיה 


הרי הטרודוס
מניקוסיה לכיוון לימסול מגיעים לכפר הצורפים והרוקמות ל"פקרה". המקום ממוסחר לחלוטין, אבל עדיין נחמד להביט בעבודות היד והרקמה של הכפריים. ממשיכים דרך הכפרים "ארקפאס וקלוחוריו" עד לפניה ימינה, לעבר גוש "הרי הטרודוס" שהם בגובה של 1,951 מ'. אפשר לעצור בצהריים בכפר "פלאטרס" שהיה אתר נופש קייצי של הפקידים הבריטים בתקופת שלטונם באי.
ב"קקופטריה" כפר עתיק שם כדאי לבלות את הלילה ולא להחמיץ את בית הקפה הממוקם מעל הפלג הזורם למטה בתהום. "קקופטריה" הוא כפר ציורי גדול שנמצא בלב הרי הטרודוס הרחק מן ההמון הסואן, פה תרגישו את הריחות והטעמים של קפריסין האמיתית.

 החופים
כדאי להקדיש את היום לנסיעה לאורך חופי הים של האי. "מנזר קיקוס" שילוב מדהים של הרים וים. על קו פרשת המים כ- 40 דקות נסיעה מפדולס, הגדול במנזרי קפריסין וכדאי להמשיך משם דרך יער הארזים עד למפרץ "לאצ'י", שהוא נקודת יציאה לשיט בין מפרצי הטורקיז בחוף הצפוני של קפריסין. מערבה ממנזר קיקוס שוכן מנזר עתיק "כריסורוגיאטיסה" ושם, מול נוף מופלא תוכלו לרכוש את המשקה האלכוהולי המקומי ה-ג'יבניה. משם יורדים לעיירה "פוליס", לכפר "לאצ'י", ובדרך מבקרים במלון "אנאסה" הנחשב לאחד היפים במזרח התיכון.

בעיר "פאפוס" , עיר תיירותית עם מרינה לספינות דייגים ולסירות מירוץ. אפשר לבקר גם ברצפות הפסיפס הנמצאות בקברי המלכים ליד הנמל, ולבקר ב"עץ המשאלות" עץ עתיק מעל אתר קבורה, בו נוהגים המבקרים לקשור מטפחת לאחד מענפי העץ ולבקש משאלות. "פאפוס" היא עיירת נופש קלאסית יש בה שווקים, טוורנות, מרכז בילויים, כפר נופש בשם "קסלוס" ובתי מלון על המים. ניתן לשכור שם ג'יפים, אופנועים, קטנועים וסירות מכל סוג. אפשר לבקר ב"מפרץ לארה" שבחצי האי אקמאס, שם נמצאת שמורת טבע של צבי ים ענקיים. בהמשך כביש החוף נמצא "מפרץ פיסורי" היפה וכפר ציורי, הנושא את אותו שם. וכמובן, "סלע אפרודיטה". האגדה מספרת, שכאן עלתה אלת האהבה מן הים ושרחצה במימ המקום היא ערובה לפריון. אם אתם מחליטים לנסות, הביאו בחשבון שיש פה זרמים חזקים ושהמים לא ממש צלולים.

מלונות מומלצים בפאפוס קפריסין

קפריסין מידע שימושי


תנועה ותחבורה - בקפריסין נוהגים בצד שמאל של הכביש, כמו בבריטניה. וזה מחייב תשומת לב וערנות רבה בנהיגה. אם אין לכם ניסיון בנהיגה כזאת, הוסיפו קצת כסף וקחו מכונית עם תיבת הילוכים אוטומטית.
השוו מחירים בעת השכרת רכב מאחר ויש פער של עד 80% בין הצעה הזולה ליקרה ביותר, באותה קטגוריה של רכב. הקפידו לשלם עבור כל ביטוח אפשרי, כולל ביטול השתתפות עצמית. הכבישים המשובשים עלולים לגרום לנזקי פח שחבל לשלם תמורתם אחר כך. באותו עניין רוב הכבישים שופצו ושודרגו, אבל בכמה אזורים, בעיקר בהרי הטרודוס, חלק מהכבישים עדיין צר ומשובש, ומפולות של אבנים וסלעים עלולות להפתיע במהלך הנהיגה.

כסף וקניות - לירה קפריסאית שווה כמעט 10 שקלים וכדאי להצטייד במלאי מספיק של לירות בסניפי ההמרה והבנים. קחו בחשבון, שהקפריסאים לא אוהבים לקבל שטרות של דולר או יורו.
בקפריסין לא מייצרים מוצרים מיוחדים, כאלה ששווה לקנות ולקחת הביתה, אלא אם אתם אוהבים מפות ומפיות תחרה, סלסלות קש או מזכרות לתיירים. חובבי אלכוהול יכולים לנסות יין קפריסאי.

אוכל - המטבח הקפריסאי דומה למזרחי שלנו: שולטים בו מגוון סלטי ירקות טריים, פיתות, שמן זית, גבינות ובשרים, שמקורם בחזיר, בכבש או בעוף. כולם עשויים על הגריל. איך לבחור במסעדה או בטברנה הנכונה? כמו בכל מדינה זרה: להיכנס למוקמות שבהם יושבים מקומיים, לא למלכודות תיירים, שאותן קל לזהות לפי המלצר הקורא לכם להיכנס והשלט הצבעוני עם תצלומי המנות. אוכלים לעט כמו המקומיים. מזמינים מנה ראשונה (סלטים, חומוס) שתו קצת יין לבן מקומי, והמתינו בסבלנות למנות העיקריות. כי זה כל הכיף בקפריסין - לא למהר לשום מקום, גם לא בארוחה.

נציגות לשכת התיירות של קפריסין בישראל שוכנת בדיזנגוף סנטר בתל אביב, במגדל המשרדים, בקומה ה- 14, ושם אפשר לקבל חומר כתוב מפות ומידע mail: cto@netvision.net.il
אתר לשכת התיירות של קפריסין: www.visitcyprus.org.il




אטרקציות תיירות באמסטרדם הולנד

לטייל באמסטרדם

אמסטרדם היא עיר תוססת, שנועדה לאנשים טמפרמנטים חובבי מוזיאונים, שווקים, חיי לילה, טיולים, מסעדות וארכיטקטורה. מדובר בעיר ללא הפסקה, שיש לה יתרון גדול: האתרים החשובים קרובים יחסית זה לזה, כך שאפשר לטייל ברגל ולהספיק הרבה, גם בלי תכנון מוקדם. אפילו בסתם שיטוט ברחובות העיר, נתקלים במוזיאונים מעניינים, בכנסיות, באין ספור בתי קפה ופאבים ובהמון חנויות מעניינות.

אמסטרדם, עיר הבירה של הולנד, ממוקמת במחוז צפון הולנד. העיר קיבלה את שמה מסכר בנהר אמסטל והיתה כפר דייגים קטן ביצירתה. כיום אמסטרדם היא נמל עסוק ואחד המרכזים הפיננסיים המובילים באירופה, כמו גם מרכז תרבותי חשוב. התעלות, המוזיאונים המפורסמים בעולם והמראות ההיסטוריים הופכים את אמסטרדם לאחת הערים הרומנטיות והיפות ביותר באירופה. יש לה את כל היתרונות של עיר גדולה: תרבות, חיי לילה, מסעדות עם מטבח בינלאומי, מערכת תחבורה טובה. עם זאת, בעיר יש גם אווירה שקטה ונינוחה בעיקר בזכות התעלות הנרחבות שלה, תעבורה בכביש נמוך, פארקים ירוקים קטנים ושדות פרחים. באמסטרדם, מקומות מעניינים הם אף פעם לא רחוק, לקבל אופניים או לקפוץ על חשמלית לחוויה מקומית אותנטית. ניתן להגיע בקלות אל אמסטרדם ברכבות מבירות אירופיות אחרות - פריז, לונדון או בריסל.



Booking.com


כל מבקר שיגיע לאמסטרדם על ידי תליס ייצא לדרך בתחנת הרכבת המרכזית של אמסטרדם. תוכלו להגיע אל הרובע הסמוך Oude Zijde (בצד הישן). רחובותיו עמוסים בבניינים היסטוריים, ובראשם אודה קרק, שהיא הכנסייה העתיקה ביותר באמסטרדם. זה בזיליקה גותית יפה הוא עכשיו בלב מחוז אור אדום! לאחר מכן, ללכת לאורך התעלה להגיע Damstraat (רחוב דאם) אשר יוביל אותך לכיכר דאם. ממוקם בלב ליבו של העיר, הריבוע מסמן את המקום שבו סכר המאה ה -13 על נהר אמסטל היה ממוקם. מבוטיקים ומסעדות למונומנטים ומוזיאון, הכיכר מוקפת במספר אטרקציות. עם יותר מ -150 תעלות, שיט תעלה באמסטרדם לא לפספס. למה לא לנצל את ההזדמנות לאכול צהריים במהלך שיט פנקייק. אחרי ארוחת הצהריים, לקחת את החשמלית מכיכר דאם להגיע למוזיאון ואן גוך, שבו בתים יותר מ 200 ציורים, מכתבים ודברים אישיים אחרים של האמן. כמו הערב מתקרב בעדינות, ללכת אל Vondelpark ליהנות מרכיבה על אופניים ומפארק מדהים באמצע העיר.




סכיפהול הוא נמל הבית של ההולנדים בקבוצת התעופה אייר פראנס KLM הנחשבת לחברת התעופה הגדולה באירופה. הקבוצה מטיסה מדי שנה יותר מ- 70 מיליון נוסעים ליותר מ- 240 יעדים ברחבי העולם. בין תל אביב ואמסטרדםם טסות גם אל על וחברות שכר שונות כמעט מדי יום.

בטרמינל סכיפהול באמסטרדם משך ההליכה המקסימלי לשער הרחוק ביותר נאמד ב 20-25 דקות. אין צורך  ברכבות או באוטובוסים לשינוי הנוסעים בין הטרמינלים, ויש דרגנועים לאורך המסדרונות. זהו שדה של טרמינל אחד.

איך מכווצים שדה תעופה ענק לטרמינל אחד? עוברים באמצעות מסופי צ'ק אין בשירות עצמי, הודות לכך אין צורך בדוכני בידוק נפרדים לחברות התעופה  השונות.

חיסכון נוסף בזמן ובמקום הוא באפשרות הנוחה לבדיקו בעזרת האינטרנט, מהבית או מהמלון, כולל הדפסה עצמית של כרטיס העלייה למטוס. כך מגיעים לשדה, ואת המזוודות מוסרים בעמדות ייעודיות עם הצגת כרטיס העלייה למטוס חוץ מאל על כמובן מטעמי ביטחון. לנוסעים מתמידים העוברים בסכיפהול מעבר הגבול וזיהוי באמצעות סריקה של רשתית העין.

סכיפהול הוא שדה תעופה הכי יעיל, מגניב ומודרני באירופה מפני שיש בו טרמינל אחד שמנקד את כל התנועה, הנוסעים והשירותים הנלווים, אין כמעט תורים, ואפשר לעשות בידוק אמיתי מהבית. בסכיפהול עשו הכל כדי שההמתנה בין הטיסות תהיה מהנה ותנוצל באופן אופטימלי. השדה חדש למדי, מושקע ומטופח. ההולנדים מקסימים, מסבירי פנים, דוברי שפות רבות.

שופניג בסכיפהול
בחנויות הפטורות ממכס משתלם לקנות מוצרי אלכוהול וטבק, הזולים באופן משמעותי ממחירי המוצרים הזהים באמסטרדם. מתתחת למתחם השדה, באיזור שאינו פטור ממכס והגישה אליו כרוכה במעבר בביקורת דרכונים, שוכנת קומת הפלאזה ובה חנויות שונות. בין השאר פועל במקום מרכול המציע מבחר מוצרי מזון במגוון גדול מזה שבחנויות הפטורות ממכס. גבינות אפיפיות וגם פתיתי שוקולד הם מהמצרכים הנפוצים בסכיפהול. רוב החנויות במתחם פתוחות בין 06:00-22:00 כולל בימי ראשון.



היכן לטייל באמסטרדם ?

נעים וקל באמסטרדם עיר קטנה עם תעלות ירקרקות, בתי תעלה הנראים כאילו נבנו מלבני צעצוע, כיכרות תוססות ודוכני מליחים כמעט בכל פינה. בין התעלות ובתי הצעצוע מדוושים להם האמסטרדמים. הולנדים מדורי דורות, מהגרים ובני מהגרים, אוהבי חופש וגם צ'יפס עם מיונז.

העיר, שתושביה מאמינים בחופש הפרט, מלשבת היטב את המכובדות של העיר האירופית בעלת עבר מפואר עם הקוסמופוליטיות והצעירות של העידן החדש.

המבקרים באמסטרדם יכולים לשלב סיור במוזיאונים הגדולים והמצוינים שבה עם גיחה למוזיאונים קטנים המוקדשים לבתי התעלות, לארוטיקה ולסמים קלים המלמדים גם הם משהו על אופייה של העיר. אפשר לבקר בכנסיות המרשימות או לנסוע בחשמלית אל השוק הקרוב. אפשר למצוא בהם ובקרבתם כמעט הכל: פרחים, עתיקות, מציאות, ספרים, בולים וכמובן גבינות.
מוזיאונים

בית אנה פרנק - מדובר במקום קטן ולא מרשים, אבל טמונה בו עוצמה רבה, זהו המקום שבו הסתתרו הנערה היהודיה אנה פרנק ובני משפחתה בימי מלחמת העולם השנייה, עד שנתפסו על ידי הגרמנים והוצאו להורג. אחרי מותה של אנה התגלה יומנה, שהפך לעדות מזעזעת על חיי היהודים בתקופת השואה. משפט מפתח של אנה פרנק: "למרות הכל, אני עדיין מאמינה בטוב לבם של בני האדם". כשנכנסים לתוך המחבוא ונתקלים שוב בטקטסטים הפשוטים והתמימים של הנערה המתבגרת הזו, ובתנאי החיים של המשפחה במסתור, קשה לא להתרגש ולכאוב את הטרגדיה הגדולה שהתרחשה שם.




מוזיאון רמברנדט  בלב אמסטרדם מציגים את אוסף הציורים הגדול ביותר שלו. בתערוכה אפשר לראות פורטרטים עצמיים ותמונות מפורסמות. באותה תערוכה מוצגים ציורים של ציירים הולנדים גדולים אחרים, כמו ורמיס ופרנס הלס. המוזיאון פתוח כל יום מהבוקר עד הערב, ובימי שישי הוא פתוח עד עשר בלילה .





המוזיאון ההיסטורי - תולדות העיר מאז היותה כפר דייגים ועד היום. יש בו הרבה מוצגים וחפצי אמנות ישנים וחדשים, וכן תצוגות אורקוליות ומפה חשמלית.

מוזיאון היינקין מוזיאון אינטראקטיבי המוקדש לבירה המפורסמת ביותר בעולם, ובו תוכלו ללמוד הכל על תהליך ייצור הבירה ועל המותג ההולנדי האייקוני. המוזיאון שוכן במבשלה לשעבר, ובסוף הביקור תוכלו ליהנות מבירה קרה
מוזיאון ואן גוך - Van Goh Muesemצייר הולנדי ואן גוף מציג בתערוכה של ציורים הכוללת כ- 200 ציורים עבודות גרפיקה, רישומים וכן תערוכות מתחלפות. באוסף הקבוע של המוזיאון מוצגות התמונות הצבעוניות המהממות של ואן גוך מהימים שבהם התגורר בהולנד ובצרפת, בחוות החקלאיות, בקרב הכורים, בערים בחיק הטבע, בחדרו ובמוסד שבו אושפז.

מוזיאון מאדאם טוסו- מוזיאון השעווה בו ניתן למצוא כאן כוכבים ואומנים הולנדים וכן מפורסמים מכל העולם. ישנו אגף מיוחד לתיאור תקופת הזהב של הולנד במאות 16-17. אגף אימה המזמין אותכם לעבור דרך מופע של שדים ורוחות. מתאים גם לילדים.
  
מוזיאון היהלומים – מוזיאון מרשים של יהלומים.ניתן לראות את תהליך הליטוש והתוצרים. ניתן להנות גם מחנות המפעל הנמצא בצמוד למוזיאון.

 מוזיאון להיסטוריה יהודית – מקום המוזיאון הוא בבית הכנסת הגדול משנת 1675. במקום מופעלים שתי תערוכות אחת המציגה את תולדות היהודים בהולנד בשנים 1600 עד 1890. והשניה מציגה את היהדות ומסורת היהודית.. מהמוזיאון יוצאים סיורים לרובע היהודי. כיום חיים בהולנד כ-30,000 יהודים שרובם מתגוררים באמסטרדם.

  מוזיאון הטרופי – מוזיאון שבו תוכלו להנות מתצוגות אמנות מברזיל, האמזונס, הודו, מדבר סהרה, המזרח  התיכון וניו זילנד. זהו מקום מתאים לילדים כי ניתן לגעת ביצירות.

  מוזיאון בית הסירה – המוזיאון הוא סירת מפרש לשעבר שנבנה בשנת 1914.

  מוזיאון סטדליק – זהו אחד משלושת המוזיאונים הגדולים בעיר. הוא משמש לאמנות בת זמננו.תוכלו למצוא תמונות, פסלים, הדפסים, עבודות גרפיקה, עיצוב תעשייתי, יצירות וידאו ארטוקולאז'ים.

  מוזיאון הרייקס – במוזיאון תוכלו למצוא אוסף של יותר ממליון פריטים מהשנים 1400-1900 . תוכלו למצוא כאן יצירות אמנות, פסלים, רהיטים, כלי נשק, תכשיטים, בתי בובות ועוד.

  מקדש ונוס – מוזיאון הסקס והפורנוגרפיה.

  מוזיאון החוויה ההולנדי Holland Experience 3D - תוכלו להנות מהולנד בתלת מימד. בכיסאות נוחים ומשקפי תלת מימד תוכלו לראות את טחנות הרוח, נמל רוטרדם, הפרחים, מלכת הולנד ועוד והכל בתלת מימד. מתאים לילדים.

 בית המלוכה ההולנדי - ארמון מלכותי שנבנה כבית עיריה והפך לארמון.הריהוט הוא מהמאה ה-18.תוכלו לראות פסלים מסביב לארמון. המקום משמש כיום לאירועי המשפחה המלכותית וביקורי ראשי מדינות הנפגשים עם המלכה.. פתוח לביקורים בחודשי הקיץ.

מבשלת הבירה של היינקן Heineken Brewery - במקום נערכים סיורים המסבירים את תהליך יצירת הבירה. בסוף הסיור מפנקים אותכם בבירות.

המוזיאון לאומנות מודרנית - האוסף החשוב ביותר בהולנד של אמנות מודרנית, כולל ציור, פיסול, צילום ועוד. יש תערוכות קבועות וגם מתחלפות, וקל לשלב ביקור במקום עם ביקור במוזיאון ואן גוך השכן.

בתעלות המים: שיט בתעלות העיר הוא חובה לכל מי שמגיע לכאן לראשונה, כי מה שניתן לראות מהספינה לא רואים בטיול רגלי. במהלך השייט ניתן לצפות בגשרים, בכנסיות ובמבנים האופיינים למרכז הישן של העיר. מעגן הסירות הגדול נמצא מול התחנה המרכזית, אך יש מעגנים נוספים, שקל מאוד למצוא אותם.

שוק הפרחים בשוק הפרחים הצף והמאוד ייחודי של העיר תמצאו המון טוליפים הייחודים לאמסטרדם. השוק נוסד ב-1862, והרוכלים מציבים את סחורתם בבתי סירה שמרצפים את התעלות שבין קונינגספליין (Koningsplein) ל-ויזלסטראט (Vijzelstraat). ניחוחות הורדים, החרציות והאירוסים הנישאים באוויר ישכיחו מליבכם את העובדה שאתם נמצאים בעיר הגדולה.

רייקסמוזיאום טירה ענקית זאת כאילו נלקחה מעולם האגדות ומהווה יהלום בנופה של העיר. המוזיאון, ששופץ לאחרונה, מכיל יצירות מופת חשובות כמו "משמר הלילה", של רמברנדט, ו"מוזגת החלב", של ורמיר. בנוסף, תוכלו למצוא במקום אוספים גדולים של רהיטי בארוק מתוחכמים ואביזרי דת מהמזרח ומהמערב. על-פי רוב, המוזיאון גדוש בתיירים





כיכר ווטרלו - כנסייה גנים בוטניים גן חיות עם מוזיאון זואולוגי צמוד







כיכר ה-דאם (Dam Square) היא הלב הפועם של אמסטרדם, והמקום שבו ההיסטוריה והמודרניות מתנגשים. הארמון המלכותי הנאו-קלאסי פתוח לציבור הרחב, ומומלץ להיכנס כדי לחזות במבואה הנפלאה ובחדרים ההיסטוריים בביתם הטקסי של המשפחה המלכותית. הכנסייה החדשה מארחת תערוכות מיוחדות בכל ימות השנה, ואילו קלוורסטראט וחנות הכלבו דה ביינקורף (De Bijenkorf) מושכים אליהם את מכורי השופינג.

מומלץ לבקר ברחוב "קלוור" שהוא למעשה מדרחוב ענק עם חנויות מכל הסוגים. מומלץ לערוך כאן קניות אם גם תקפידו לקנות מותגים מקומיים, תוכלו בהחלט למצוא מציאות בביגוד, הנעלה ובצעצועים. חובבי שווקי פשפשים ימצאו אחד כזה בשכונת יורדאן שמו "נורדמרקט" והוא פעיל בימי שני. בשבתות נערך במקום שוק ציפורים. גם ברובע היהודי יש שוק פשפשים שבו רוב הסחורה זולה. שוק פרחים צף, נמצא ליד תעלת סינגל. יש שם חגיגת צבע של פרחים מסוגים שונים. צמחים טרופיים, פקעות והכל במחירים נוחים. אלברט קייפמרקט הוא שוק מקומי עממי, מאוד הולנדי, עם הרבה דוכני אוכל זולים, ואם לא בא לכם להיכנס למסעדה, קחו את דברי האוכל ושבו לאכול בפארק הסמוך, מדרום לשוק.

כיכר מאנטפליין נמצאת במפגש שבין תעלת סינל ונהר אמסטל. המבנה המרכזי והבולט למרחוק בכיכר הזו הוא מגדל השעון, המאנטורן שנבנה ב 1622 והיווה שער כניסה לעיר וחלק ממערך ההגנה עליה. זהו מרכז סואן, הגדושש חשמליות, מכוניות ואופניים. האטרקציה המרכזית בכיכר היא שוק הפרחים. שלאורכו חנויות קטנות. בלילה המגדל המואר הוא יפהפה.

כיכר רמברנדט רמברנדטפליין - מרכז תוסס ביום ובלילה. זוהי כיכר רחבה וגדולה, המוקפת בבתי קפה שמציבים את כסאותיהם בחוץ. בכיכר יש הרבה מלונות קטנים ובינוניים, מסעדות וברים קטנים. ברחובות האלה פועלים כמה בתי קולנועו ובהם תיאטרון טושינסקי ומועדון ריקוידם IT המיועד בעיקר להומואים, ו Escape טרנס טכנו והאוס.

כיכר לייטספליין - בכיכר הגדולה הזאת יש עשרות בתי קפה, מוזיאונים, בתי קולנוע, ברים, מועדוני ריקודים ומופעי רחוב. מדי יום אלפי תיירים והמון תרמילאים מתנקזים אל הכיכר, שבמרכזה פועל בית הקפה בר בולדוג, החביב על הישראלים. סמוך לכיכר נמצא סניף של לשכת המידע של התיירים. ושפע של בתי מלון קטנים וגדולה. האזור הוא גן עדן לצעירים אפשר לבלות במועדון שביל החלב המשלב אולמות תיאטרון, הופעות, אולמות ריקודים ומופעי מולטימדיה או באפראדיסו אולם הקונצרטים הפועל בכנסייה עתיקה יפהפייה, ובו נערכים מופעים של מוזיקה קלה וריקודים.


וונדל פארק באמסטרדם


וונדל פארק אמסטרדם הולנד


כיום וונדל פארק הוא נכס עירוני להפליא באמסטרדם  ובעיקר משפחתי מאוד. בכל יום, ובייחוד בסופי שבוע, משוטטים כאן משפחות רבות. בעלי כלבים מריצים את חבריהם הטובים ומאות תושבים רוכבים במרץ על אופניים, רולרבליידס או רצים בשבילי הפארק. יש כאן עדיין מוזיקאים רבים ובאמפי תיאטרון מציגים בקיץ מחזות, או שמנגנים מוזיקה לריקודים . צמוד לפארק שוכן מוזיאון מעניין לקולנוע ושוכן בו גם קפה ורטיגו.

קצת היסטוריה על הפארק ... שיא הפריחה של הוונדל פארק היה בשנות ה 70 אז עד שעיריית אמסטרדם התעשתה ושינתה את החוקים, אפשר היה ללון בגן הגדול והמוארך הזה. אלפי היפ'יס שבאו לאמסטרדם כי שמעו שאפשר לעשן בה מריחואנה באופן חוקי,  התמקמו ברחבי הפארק, ניגנו, שרו, שתו ועישנו. כמה שנים לאחר מכן, שונו החוקים .



חיי הלילה באמסטרדם:

 חיי הלילה מיועדים בעיקר לצעירים ברוחם. יש בעיר לא פחות מ- 850 בארים, כ- 300 מהם באזור התעלות שבמרכז העיר העתיקה.

רובע החלונות האדומים, אותו אזור שבו היצאניות המציעות עצמן ללקוחות יושבות מעורטלות למחצה בחלונות הראווה של בתי הבושת. הרובע מציע שפע של מועדונים בהם ניתן לצפות במופעי סקס למיניהם, וגם יש חנויות לממכר אביזרים מתאימים. אורות בוהקים של הרובע הכי מפוקפק בעיר. במקום תמצאו רחובות צדדים עם סוטול חוקי, מסעדות ואת האטרקציות של צ'יינהטאון, כאשר הכל מתובל בחלונות המוארים באדום, ובמופעים שונים המוקדשים לכל מיני סוגים של בידור למבוגרים. האווירה הליברלית של האזור משקפת את הסובלנות ההולנדית המפורסמת ואת המחוייבות המקומית לחופש הביטוי.

ליידספליין
ביקור בליידספליין עמום האורות, מועדון פרדיסו (Paradiso) הגדול והמתכתי כמו גם זרם העולצים הבלתי פוסק מספקים מקור אנרגיה תמידי לכיכר מרוצפת אבן זו. בקרו כאן בכל לילות השבוע לערב מלא יין, סעודות והילולות. תפסו מופע במלקווח (Melkweg), או פלסו את דרככם ברחוב הקניות המרכזי, Leidsestraat.

רמברנדטפליין תמצאו במקום רחבות הריקודים רבות שנמצאות במרכז מועדוני הלילה של העיר. "משמר הלילה" של רמברנדט קם לתחייה בעזרת פסלים תלת-ממדיים במרכז הכיכר, בעוד הרחובות הסובבים, אוטרכטסטראט (Utrechtsestraat) ו-רחולירסדווארסטראט (Reguliersdwarsstraat), מציעים שפע של מסעדות ביסטרו, בוטיקים ועוד. מועדון Escape הוא מוקד עלייה לרגל לחובבי ה-דיפ האוס ולצעירים והיפים של העיר.

מלונות מומלצים באמסטרדם הולנד 




בית הכנסת הפורטוגזי - שוכן בבניין עתיק, ששוקם בשנות החמישים, בלב הרובע היהודי. המבנה מרשים וכולל  חלונות עם קשתות ועבודות גילוף בעץ.













 הגן הבוטני באמסטרדם 









 גן הבוטני באמסטרדם 

אירועים באמסטרדם 

באמסטרדם, אחת הערים התוססות באירופה, נדמה שאין יום שהוא לא חג. לאורך כל השנה נערכים בה פסטיבלים ואירועים, מיום טחנות הרוח ועד לפסטיבל השכונתי של יורדאן. בזמן הביקור בעיר, כדאי להתעדכן באירועים המתוכננים בה באמצעות לשכת התיירות המקומית.



 
 
המלצות על אחדים מהאירועים המרכזיים, הססגוניים והחשובים הנערכים בעיר אמסטרדם:

יום המלכה : ה 30 באפריל - העילה הרשמית לחגיגה הזאת, השוטפת את אמסטרדם של האביב, היא יום הולדתה של מלכת הולנד הקודמת, יוליאנה. העיתוי המלכותי מהווה יום שלם של התפרקות ופסטיבל ססגוני קולקטיבי, שבו משתתפים יותר ממיליון בני אדם הגושים אף את הנידחים שברחובות העיר. הפסטיבל נחגג על ידי המוני צעירים בשילוב מפתיע של שתיית אלכוהול, עישון חשיש ומריחואנה, מוזיקת דאנס ושירים למלכה האהובה ביאטריקס.. ביום המלכה עצמו הופכת העיר כולה לזירת חגיגות, הכוללת מופעי מוזיקה, דוכני אוכל ותהלוכות.

פסטיבל ה Parade: החצי הראשון של אוגוסט. הקיץ ההולנדי הוא עונה מתאימה למופעים תחת כיפת השמיים ובו נערך הפנינג של מופעי תיאטרון, מוזיקה ומחול - חלקם באוהלי קרקס - כל זאת עם הרבה אוכל, שמחה ואלכוהול.. הפסטיבל מתקיים בפארק מרטין לותר והצפייה בו כרוכה בתשלום.

יום הגאווה : חגם של ההומואים ולהסביות, הוא אחד האירועים המרכזיים בעיר. הוא מתקיים בכל שנה ובמהלכו שטות בתעלות העיר יותר מ 80 סירות ססגוניות. מומלץ לתפוס מקום לאורך האמסטל ותעלת פרינסנחרכט.



פסטיבל Uitmarkt: סוף השבוע האחרון של אוגוסט, הופעות בחינם של מוזיקה, מחול, ותיאטרון מתקיימות  בכיכרות המרכזיות של העיר.

תהלוכת הפרחים : השבת הראשונה של ספטמבר בה יוצאות סירות עמוסות פרחים מאלסמר, בירת הפרחים של הולנד, אל תעלות אמסטרדם. במהלך היום הססגוני אפשר לעמוד על גדות התעלות ולצפות במראה המרהיב.

Open Monument Days: סוף השבוע השני של ספטמבר, אירוע זה מספק הזדמנות יוצאת דופן להתוודע מקרוב לאוצרות הארכיטקטונים של אמסטרדם. במהלכו, בעליהם של מבנים היסטוריים רבים פותחים את שעריהם ומאפשרים לציבור הרחב לבקר בהם.

תחבורה באמסטרדם 







אמסטרדם המאכל הלאומי 

השוק הגדול באמסטרדם NOORDERMARKET משנה את אופיו מספר פעמים בשבוע כאשר בדרך כלל הוא מציע דגים ופירות ים. זוהי הזדמנות להזמין לחמניה עם הרינג שנהנה בהולנד ממעמד של המאכל הלאומי. יום אחד בשבוע הוא הופך עורו ומשמש כשוק כללי ושוק פישפשים בעוד שביום אחר ניתן למצוא כאן ירקות ופירות אורגניים לצד ציפורים.



אמסטרדם לחמניה עם הרינג
אמסטרדם המאכל הלאומי - לחמניה עם הרינג

חיי הלילה באמסטרדם 
אזורי הבילוי המרכזיים הם רמברנדטפליין וליידספליין, שם תוכלו לצפות כמה שתירצו במגוון מופעי רחוב - להטוטים מופעי אש, נגני רחוב - ולהמשיך את הלילה במועדון עם די-ג'יי מהשורה הראשונה, פאב, בר אופנתי או הופעה סוחפת. כרטיסים בחצי מחיר למופעים שונים המתקיים באותו יום.




מלון אספרסו (Hotel Espresso) ממוקם במרחק של 5 דקות הליכה בלבד מפארק וונדלפארק (Vondelpark) מוזיאון ואן גוך (Van Gogh Museum)) ומוזיאון סטדליק (Stedelijk Museum) נמצאים שניהם במרחק של 800 מטרים משם. כיכר ליידספליין (Leidseplein), המפורסמת בזכות שפע המסעדות והמועדונים שבה, נמצאת במרחק של 7 דקות הליכה מהמלון. תחנת החשמלית אוברטום (Overtoom) נמצאת מעבר לכביש וניתן להגיע ממנה אל התחנה המרכזית ואל מרכז הירידים RAI של אמסטרדם (Amsterdam RAI Convention Centre). אוטובוס מספר 197 יוצא מכיכר ליידספליין (Leidseplein) ומספק קישור ישיר לנמל התעופה סכיפהול (Schiphol Airport) ובחזרה.




נמאס לכם לישון במלונות, בא לכם משהו לא שיגרתי ? לישון בסירה זה משהו יוצא דופן אך לא באמסטרדם : 
סירת פסנג'רשיפ אוונטי ( Passengership Avanti) ממוקמת במרכז אמסטרדם במרחק של כ- 10 דקות הליכה מהתחנה מרכזית.  שוק ניומארקט (Nieuwmarkt) נמצא במרחק של כ- 13 דקות הליכה מהמקום. כיכר דאם (Dam Square) נמצאת במרחק של כ- 7 דקות הליכה משוק ניומארקט. כיכר רמברנדט (Rembrandtplein) התוססת נמצאת במרחק של כ- 1.4 ק"מ מהמקום. התחנה המרכזית מציעה קשרי תחבורה ישירים אל ליידספליין ( Leidseplein) ואל כיכר המוזיאונים (Museumplein).
Save on your hotel - www.hotelscombined.com