לאן מטיילים ביוון ?



לאתונה, עם האקרופוליס, עם רובע הפלאקה הצבעוני והמלא בחנויות, במסעדות ובבתי קפה, ועם המוזיאונים והטברנות.
מערכת הרכבת התחתית משנה בה את התמונה לחלוטין. הכי כדאי ללון עכשיו באתונה באזור שבין כיכר מונאסטיראקי לכיכר אומוניה. בשתי הכיכרות יש תחנת רכבת. האזור שבין שתיהן, קצת ממערב לרחוב אתינאס, נקרא פסירי, ויש בוו פריחה עצומה של מסעדות, ברים וטברנות עם מוזיקה יוונית נהדרת.

בתי המלון באזור, בעיקר מול כיכר העירייה ברחוב אתינאס, טובים ובדרגות מחיר שונות. רכבת מצוינת מקשרת את שדה התעופה של אתונה עם מרכז העיר. אפשר להגיע ישירות מן השדה לכיכר מונאסטיראקי בחצי שעה.


Booking.com



לצפון יוון לאזור ההררי הגבוה והירוק, עם המקדשים התלויים, המים הזורמים, יערות האורנים, האולימפוס והכפרים הקטנים.

לאיים שטופי השמש, המוצפים בתיירים מכל רחבי אירופה המחפשים שלווה, אוכל ים תיכוני טעים, אוזו ובירה.


קוסהאי קוס שוכן קרוב לחורף הטורקי ורק מיצר צר מפריד בינו לבין חצי האי בודרום, כך ששווה לתפוס מעבורת ולקפוץ לטורקיה. התיירים אוהבים את קוס בגלל החופים המטריפים, בעיקר סביב העיירה קוס. חוף פאראדייס, בקצה הדרום מזרחי של האי, הוא המקסים מכולם ובעונת התיירות עדיף להזמין מקום מראש. אטרקציות מומלצות לביקור: מצודה מהמאה ה - 13, שבכניסה אליה שתול עץ שמספרים שהיפוקריטס לתלמידיו.

סאמוס
אי משגע, שמגשים את כל החלומות של התייר הישראלי: יפהפה, כייפי וכלול בדילים של חברות הנסיעות. האי מלא החיים הזה הצליח לשמור על צביון יווני טיפוסי, עם אנשים מקסימים, גבעות ירוקות וניחוח פרחים הנישא באוויר. ואת'י היא העיירה הראשית כן אפשר למצוא נמל ולשכת תיירות. מנהרת יופולינוס היא אתר ששווה לביקור, שנבנתה במאה ה- 6 לספריה, ששימשה כאמת מים. הכניסה למנהרה החודרת כאלף מטר אל בטן ההר נמצאת כשני קילומטרים מצפון לעיירה פיתאגוריו.

קורפו
קורפו שוכן ממערב לחופי יוון, קרוב לחוף של אלבניה. הנוף באי שונה מזה שבאיי הים האגאי ורובו מיוער. בעיירה קורפו שווה לבקר במוזיאון הארכיאולוגי והכנסייה היפהפיה Agios Spiridon. יציאה לכפרים מומלצת ולבקר את ההר הגבוה באי Pantokrator. מגיעים לאי קורפו בטיסות יומיות לאתונה ומעבורות מנמלי איגומניטסה היווני וברינדיזי שבאיטליה.

לסבוס
האי לסבוס הוא השלישי בגודלו בין איי יוון ושווה לבקר ביער המאובן של עצי סקוויה ענקיים, שהתאבנו בתום התפרצות געשית שאירעה לפני מיליוני שנים. האי לסבוס ממוסחר פחות ומדובר באי ירוק והררי, שלא פחות משלוש פסגות שלו נישאות לגבהים של מעל 960 מטר. יש בו שפע של מים ומלא עצי זית. העיר הגדולה באי מיטליני, שוכנת סביב נמל יווני טיפוסי, על שבע גבעות, ויש בה לא מעט חיי לילה פעילים. החוף החולי של Eressos עיירה נפלא במיוחד. חיי לילה סוערים אפשר למצוא בטברנות שלאורך החוף, במיוחד הדיסקו הגדול במקום. לצעירים מומלץ לבחור כמקום לבילוי חופשה את אחד המלונות של העיירה פטרה השוכנת לחופו של מפרץ קסום, להסתבלט בחוף ובמהלך היום לבלות את הערבים בעיר הקטנה והציורית מוליבוס, ששוכנת במרחק של כמה דקות נסיעה.

זאקינטוס
זאקטינוס קרוב גיאוגרפית לאיטליה, וניכרת השפעה איטלקית על הארכיטקטורה האוכל והמוזיקה. האי שטוף שמש, טובל במי ים צלולים. הכי כיף לתפוס חתיכת חוף מבודדת וליהנות מהחול הלבן הבוהק. זאקינטוס נחלק לשלושה חלקים השונים זה מזה באופיים: הצפוני מתחיל מכף סקינארי ונמשך עד לדרום מערב האי, לכף מארהטיאס. חלק זה של האי מיושב בדלילות וקו החוף שלו מאופיין בצוקים תלולים שגולשים לתוך ים צלול. החלק האמצעי מתחיל במפרץ אליקיס ומסתיים במפרץ החולי היפהפה של לאגאנה. כאן מייצרים את היינות המפורסמים של האי. החלק הדרומי מקיף את האי עד לכף גראקאס. באזור הררי זה שבהריו מבעבעים מעיינות וולקניים, מרוכזים גם רוב החופים הנפלאים של האי. בזאקינטוס מומלץ לשכור אופנוע או מכונית שיאפשרו לשוטט ברחבי האי ולגלות פינות קסומות ורומנטיות. בכל מקרה, יש באי תחבורה ציבורית מסודרת וזולה שיכולה להוביל אתכם לכל כפר או חוף שתרצו. המערות הטבעיות שחפר הים בצוקים שסובבים את האי זה מראה שאין לפספס. אלו הן מערות ענק וכדאי להיכנס לתוכן עם ספינות. אפשר גם להפליג בספינת הטיול מסביב לאי. ההפלגה אורכת כשבע שעות והספינה נכנסת לתוך מערות הענק הכחולות. אפשרות נוספת להשתכשך במפרץ לאגאנה ולראות את חוף הצבים בו מטילים המון צבי ים את ביציהם. בערב אפשר לצאת לאחד מאינסוף המועדונים, הפאבים והמקומות בהם ניתן להאזין למוזיקה יוונית משובחת.

תושבי האי איוס חווים את החיים הטובים : ים צלול ואוכל נפלא בתים מרווחים עם נוף נפלא למפרץ. האי קטן 17 קילומטר אורך ו- 88 קילומטר רוחב. גם בשיא הקיץ מזג האוויר נעים. באי יש שלושה מוקדי פעילות עיקריים:


הנמל שהוא נקודת ההגעה היחידה לאי מאופיין בתחושה נעימה יש בו טברנות ומסעדות.

הווילג' היא עיירה עתיקה, עם סמטאות אבן ציוריות ובתים לבנים. כמעט בכל אחד מבתי האבן בעיירה ממוקם בר דיסקוטק, דבר שמושך צעירים מכל העולם, מקומות הבילוי, החנויות והסופרמרקטים פתוחים עד השעות הקטנות של הלילה .

חוף מילופוטס חוף חולי ארוך, עם המון שמשיות מקש ומיטות שיזוף, מי הים שקטים וצלולים ובמרכז החוף ניצבת בקתת הספורט הימי שמפעיל פעילות אתגרית במקום גלישת גלים, סקי מים, בננות רגילות ומרחפות, אבובים בדרגות קושי שונות,, סירות קנו וסירות פדלים. השכרת סירות מנוע.


וגם לפלופונסוס, חצי האי הענק דמוי כף היד הפורסת אצבעות, השוכן מדרום מערב לאתונה ומציע הכל מכל חופים ומפרצים, אתרים ארכיאולוגיים, היסטוריים, מסעדות, טברנות ואתרי נופש.

הפלופונסוס משתר על שטח 21,556 קמ"ר ואפשר למצוא בו ערים ביזנטיות תלויות על הרים וסלעים, מצודות המשקיפות אל נופי ים קסומים, אתרים עתיקים לצד ערי נופש וקיט, עיר מודרנית ואופנתית לצד כפרים מסורתיים, והכל עטוף בהיסטוריה ובסיפורי מיתולוגיה.

קו החוף של הפלופונסוס ארוך ופתלתל, עם חופים חוליים וסלעיים, וביניהם גבעות ונקודות תצפית לים. בעומק חצי האי מתרוממים גבעותוהרים מכוסים בירוק וביניהם עמקים בהם נטועים עצי זית, אלון ודולב. מבחינה היסטורית, זוהי יוון האמיתית, ערש התרבות והמיתולוגיה, האולימפיאדות, הפילוסופים והמלחמות.


Save on your hotel - www.hotelscombined.com

2 תגובות: