פלופונסוס ביוון הכפרית

פלופונסוס ביון הכפרית 

קוסמאס Kosmas אחד הכפרים המסורתיים האותנטיים ביותר בפלופונסוס, אזור בו המסורת הולכת ונעלמת. הכפר ממוקם על הר בגובה של 1,150 בלב אזור הררי מיוער, עם אוויר צלול ושקט מוחלט מסביב.


בתי הכפר מכוסים בגגות רעפים אופיינים, התושבים עוסקים בחקלאות מסורתית וקצב החיים נעים ונינוח. מומלץ לטייל ברגל ברחוב הראשי ובסמטאות שבין הבתים, בין עצי דובדבן ואגוז, בתים וגינות. מנזר אלוניס Elonis השוכן בקרבת קוסמאס בנוי בצמוד לצוק גבוה. ניתן לשבת שם במרפסת ופשוט ליהנות מהנוף המרשים של הירוק וההרים.



בלב טסאקוניה ( Tsakonia ) מלון אפלון טיריטאס וילאס הינו ממוקם על הגבעות של פארנון ( Parnon ), בארקדיה, שם ההר פוגש את הים. המלון נמצא במרחק של 100 מטרים מן החוף החולי והיפה של ליבאדי ( Livadi ).

נבנה בצורת אמפיתיאטרון המשקיף אל הים, המתחם כולל 4 בניינים. כל אחד מורכב מ - 2 וילות יוקרתיות עם קייטרינג עצמי. בריכה חיצונית יפה הינה ממוקמת בנקודה הנמוכה ביותר מול הים.

מלון הדירות כולל תקרות עץ וקירות אבן, סגנון אדריכלי אשר ממנו נובעת תחושה ייחודית, אבל באותה עת הוא מצויד עם טכנולוגיה חדישה ומתקדמת . כל וילה מציעה מטבח מאובזר עם מדיח, אח ומרפסת עם נוף מדהים לים.

המיקום הנוח של המלון מציע אפשרויות רבות לטיולים. מלון אפלון טיריטאס וילאס נמצא במרחק של רק 8 ק"מ מן לאונידיו ( Leonidio ) הציורית , ובמרחק של 10 ק"מ מן אתר נופש על חוף הים של טירוס ( Tyros ) וסמוך לנמל סאבאטיקי ( Sabatiki ).


מיסטראס Mystras עיר ביזאנטית, הבנויה כולה על הר, מהתחתית עד הפסגה. אפשר למצוא שם סמטאות צרות, מבנים וחלקי מבנים המתמזגים אל תוך ההר, מוזיאון קטן והרבה כנסיות עם פסיפסים.



אפשר בביקור במיסטרס לשוטט עד אינסוף מכנסיה לכנסיה או לטפס לראש ההר, כדי לראות את הנוף מלמעלה. מדהים.

Booking.com



כביש ראשי גדול נמצא בקרבת מקום עבור גישה נוחה. דרך הכביש הזה, אתם יכולים גם להגיע במהירות לערים ולכפרים אחרים בהרי פינדוס ( Pindos ),בעודכם נהנים מהנופים הנשקפים מן הכבישים . בחורף, הוא אידיאלי לחופשת סקי באתר נופש שאינו צפוף, ובמהלך הקיץ יש הזדמנויות לטיולים רגליים או רכיבה על אופניים באזור שמסביב.


מונמווסיה Monemvassia היא עיר ביזנטאית מבוצעת השוכנת למרגלית סלע ענק הניצב בתוך הים. גשר מחבר את העיר ליבשה ומאמת את משמעות שמה - כניסה יחידה, שמובילה לעיר מטופחת ומתוחזקת היטב, שביקור בה הוא חוויהה מיוחדת ואותנטית. היא מלאה בבתי אבן עתיקים בעלי גגות רעפים אופייניים ובכנסיות ביזנטיות, רחובותיה מרוצפים אבן, סמטאות צרות ורובן נבנו החל מהמאה ה-6.


הטיול בעיר מונמווסיה נעשה ברגל, ברחוב הראשי, בכיכר המרכזית ובשביל ההליכה הצמוד לחומה ולים. פעם היתה זו עיר נמל חשובה והתגוררו בה כמעט 60,000 תושבים אך לאחר בניית תעלת קורינתוס ירדה חשיבותה ומספר התושבים הצטמצם.

מהעיר עולות מדרגות למעלה הסלע, שם נמצאות חורבות העיר העתיקה שננטשה לפני כמאה שנה. הנופים מלמעלה דרמטיים, ובמקום ממומקת כנסייה מהמאה ה- 13. בשיא עונת התיירות צפוף בעיר מאוד ומומלץ להשכים ולטפס לעיר העתיקה בזריחה.

הנוף בחבל מאני, חצי האי הדרומי ביותר ביוון, נראה כאילו נלקח מתוך ציור, ואופיו שונה משאר חלקי הפלופונסוס. בחלקו המעניין והדרמטי תמצאו נוף שומם ומוזר, עטור בגבעות צהובות חשופות מצמחייה, עליהן מסודרים בתי אבן מבוצרים דמויי מגדל ולמרגלותיהן חופים ייחודיים בעלי מים צלולים. תחושה פראית ונידחת אופפת את הנופים והתושבים המקוריים שהם חלק חשוב מהנוף, מתמעט. עם השנים.

באזור אפשר להיכנס למערות פירגוס דירו, מערות נטיפים בהן מסיירים בסירת משוטים. בחלקו הדרומי ביותר של מאני, בטנארו Tenaro שוכן כפר קטן, בו חיים פחות מעשרה תושבים לצד חוף שבמימיו המון קיפודי יים, סימן למים נקיים וצלולים במיוחד. מקרבת החוף יוצא שביל הליכה המסומן בשלט ומוביל בדרך נעימה בגבעות החשופות אל מגדלור בקייפ טנארו. בקרבת החוף ניצב גם מבנה קטן המשמש ככנסייה, שנבנתה מאבני מקדש שהוקדש לאפולו ומאוחר יותר לפוסידון, אל הים, לאחר שאלו נהרסו על ידי הצלבנים. בקרבת מקום הריסות של העיר רומית שהיתה צמודה למקדש ומערה קטנה, שנאמר שהיא הכניסה לעולם הבא.


אם תרצו לאכול ולשחות בחוף מסודר יותר, סעו לפורטו קגיו, בקרבת טנארו, שם תמצאו חוף מוקף בגבעות עם מפרץ יפה, כמה מסעדות, כסאות, שמשיות.







Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה